torsdag 13 mars 2014

Jag är så lycklig!


Hej hej!
Ja som vanligt då jag inte skrivit på flera dagar så har jag egentligen massor att skriva om, men jag får hejda mig och tänka att det ju måste gå att läsa och förstå också det jag skriver haha.
Ja det blir nog bra bara jag sätter igång och faktiskt så kommer orden direkt  jag sätter mig och skriver. 
Ibland gruvar jag mig lite för att skriva då jag inte riktigt vet hur det ska bli, men jag behöver då inte alls gruva mig för orden bara kommer av sig självt.
Knepigt faktiskt men super härligt förstås då jag ju känner att jag verkligen behöver skriva. 
Jag tycker det är så roligt och jag får så mycket tillbaka av att dela med mig av mitt. 

Marielle, Melina och Oscar <3





Vi firade lite att Melina fått jättebra betyg i Svenska och att Marielle var hemma lite från sälen så det fick bli en god lunch på china town. Oscar fick förstås följa och vi hade en mysig stund och såå god mat förstås.


Jag är så himla glad över att vi har en sån nära och bra relation jag och tjejerna, och jag är som jag skrivit förut så glad att jag får vara deras mamma. Utan att vilja låta skrytig så tycker jag faktiskt att jag är rätt bra på att vara deras mamma, men självklart tycker ju inte dom det alltid haha.

Marielle och Stina <3
Jag har inte haft tid att skriva nu på riktigt på flera dagar då det varit helg och så har det ju varit så fint väder, och då prioriterar jag ju att vara ute i solen. 
Ja jag älskar solen och luften som är nu, så himla härligt verkligen!


Jag pratade med en tjej jag känner igen sedan några år tillbaka men som jag knappt aldrig pratat med. Vi pratade lite om hur det kan vara så att jag är så som jag är, att jag inte är bitter och arg över allt jag blivit drabbad av?  
Jag kände då vi pratat klart att jag fick lite att fundera på och har gjort sedan dess. Inget allvarligt alls men liksom reflektioner och jag började fundera på varför jag är som jag är liksom.

Ja man kan ju undra varför jag inte är bitter och arg och det undrar väl egentligen jag med. 
Men det är nog bara så att jag valde, valde rätt väg för mig, jag hade ju valet att gå vidare eller sätta mig ner och älta och vara bitter och arg, och det valet kändes rätt enkelt. 
Men självklart har inte min resa varit enkel hela tiden, jag är ju en helt vanlig människa. 
Att förstå att man behöver välja väg är det ju inte alla som förstår, men jag gjorde det, och det har jag väl fått lära mig under åren av jobbiga saker. 
Nu har ju inte mitt liv bara bestått av jobbiga saker, nej absolut inte, men många jobbiga år har jag haft om man räknar ihop dom haha :)
Jag berättade igår för henne om mina "lyckoruskänslor" som jag ju skrivit om här förut, men jag gör det lite nu igen. 
Ja jag får varje dag, ibland flera gånger om dagen en sån stark känsla inuti mig av kärlek och lycka, ja jag får sån kraft av dom små korta stunder av lyckorus som jag känner, så jag skulle orka vad som helst känner jag. 
Det är ungefär som att jag tankar mig själv med god energi, supersvårt att förklara, men det är en underbar känsla och jag önskar och hoppas att alla kunde känna den känslan. 

Hon undrade förstås hur jag gör, och ja det undrar jag med! haha, jag fattar inte vart det kommer ifrån för jag har inte känt en sån känsla förut, utan den har kommit dom senaste åren. 

Älskade Gert <3
Jag är inte lycklig över bara en sak då jag känner den känslan utan det är flera saker som bubblar upp, som tex att jag är så lycklig över mina barn, över att jag har en så fin man, fint hus, härliga kaniner och fåglarna kvittrar och solen skiner. 
Ja allt det där tex kommer då över mig i min känsla och jag blir så lycklig över att jag mår så bra och att jag kan få må så bra! 
Ja jag förstår att det kan låta knepigt och då det inte går att förklara riktigt så blir det ju verkligen luddigt och ni kanske tror jag blivit knäpp haha, och ja isåfall så knäpp att jag mår super bra.

Polly :)

Polly och Molly .)
Jag vet att och förstår att många inte känner så som jag känner utan man lever liksom bara på, det kanske är därför som jag kan ta fram den känslan, då jag inte längre bara lever på. 
Nej jag har inte alla måsten längre då jag helt enkelt inte kan fixa det jag gjort förut som tex att tvätta och laga mat och sånt. 
Nej tvättstugan har vi i källaren och dit kommer jag ju inte, och laga mat går bort då jag inte kan sitta ordentligt än vid bänken då jag är spastisk i rygg och mage så jag inte kan böja mig framåt. 
Nej det kan faktiskt vara så att jag accepterat mitt läge och stannat upp och insett vad som är viktigast för mig nu.
Att tjata och gnälla över småsaker har iallfall helt gått bort, och det är jag så glad över och jag känner att jag måste lita på att andra kan fixa saker minst lika bra som jag kunde förut. 
Det är inte så viktigt längre, det är inte viktigt att ha det skinande runtomkring sig. 
Nu vill jag ju ha fint och städat förstås, men om det är smuligt på bordet så vad gör det liksom? 
Ja jag har nog lärt mig att bara vara nu mot vad jag kunde då jag var frisk. 
Nu är jag ju frisk egentligen fortfarande förstås, det är ju bara min kropp som jävlas lite, eller mycket kanske jag borde skriva. Ja kroppen är helt galen mellan varven, men jag ska inte ge upp utan jag ska kämpa emot den, för egentligen är det faktiskt jag som bestämmer! Så det så!!

Elenor är verkligen positiv energi för mig <3
Ja jag tror att det är viktigt också att ta bort dålig energi som man har i sitt liv, man kanske har människor som suger energi från en och man känner sig helt slut efter en fika på stan, ja försök ha såna på avstånd för du behöver din energi själv. 
Det är skillnad förstås om man ger bort sin energi till någon om man får tillbaka lite också, ja då tycker jag det är precis som det ska vara. 
Ja att rensa bland vänner och bekanta och kanske till och med familj kan bli nödvändigt och det är inte ett lätt jobb alls.

Maria är positiv energi <3
Men att ha såna man tycker om i sin närhet är viktigt och att få känna att man är bra precis så som man är är viktigt. Ja jag har verkligen fått tänka och ta bort en del på avstånd då jag känner att jag inte orkar. Man ska inte behöva känna tvång utan man ska göra det som man känner man vill, det är jätteviktigt verkligen, men fy så svårt det kan vara. 
Nu det här med att ha människor man tycker om och som ger tillbaka lite också i sitt liv är inget man gör på en kvart, nej det kan ta veckor, månader och till och med år. Det är ett jobb och en process man ska gå igenom och det är inte säkert man kan eller orkar. Kanske man inte orkar just nu, men om man väckt känslan och önskan så kommer det till slut en punkt där man känner att man fått nog, och då orkar man! 
Jag vet att jag mår bättre och orkar mer utan att ha människor i mitt liv som suger ur allt i mitt till sista droppen, jag orkar inte umgås med någon för att sen bli helst slut själv, nej det går inte.

Jag hjälper gärna andra så mycket jag kan förstås, för jag vill ju verkligen hjälpa och rädda hela världen, men jag orkar inte med dom som är såna att dom tar min energi och inte lämnar något tillbaka. 

Helena är positiv energi <3
När man väl kommit på det där med energislukande människor så blir allt i livet så mycket enklare, man förstås så mycket bättre och man vet och lär sig under årens lopp vilka man kan umgås med och inte. Självklart kan man umgås, men till vilket pris?
Ja iallfall inget pris jag vill betala då jag behöver min kraft och ork till mig själv och till dom mina runtomkring mig som kan behöva lite. 

Igår kväll ringde min Marielle och berättade att hon fått ett jobb hon sökt och jag blir så stolt och glad för hennes skull. Ja jag hade en magkänsla som sa att hon skulle få jobbet och så blev det! Oavsett hur hon gör så är det super roligt att hon fick det och vem vet, det kanske blir Grekland nu då snart ett tag framöver :)
I måndags berättade ju Melina att hon fått superbra betyg i ett svenska ämne och då blev jag också så stolt. Jag sa till Marille igår kväll att det inte går att jag blir så stolt och glad så ofta för jag får ju ont i hjärtat haha, ja herregud så glad jag är över att dom är så duktiga och kämpa på. 
Dom har jordens rygga båda två med massa skit och den fylls på vartefter med mer, och jag hoppas verkligen att dom med min hjälp kan tömma den där ryggan lite hela tiden så den slipper bli överfull. Jag vill ju att dom ska få må bra och det dom fått lov att vara med under hela sin uppväxt är inget man önskar sin värsta ovän ens om man hade någon. 
Nej fy då dom förtjänar inte det dom fått lov att få, dom förtjänar det bästa!. 

Klockan går så fort då jag sitter och skriver men jag måste innan jag slutar skiva för idag skriva om ett mail jag fick igår kväll. 
Jag hade fått en vänförfrågan på facebook av en kille jag vet vem det är men som jag aldrig känt. 
Jag skrev några rader till han att han nog skickat fel eller av misstag? 
Jag fick ett så fint svar igår kväll, och jag satt nästan och grät. 
Han hade inte skickat fel utan han hade hört av sin tjej att jag var så positiv och ja det var bara så snälla saker han skrev att hon sagt om mig, så han ville lära sig lite av mig :) <3 
Ja nog ska jag kunna lära ut något kanske, men ja det finns faktiskt inga ord för hur glad jag blev och så tacksam! Tack och kram snälla du och ni om ni läser det här.

Jag måste sluta nu för att hinna rätta innan hemtjänsten kommer och hjälper mig i rullstolen, det blir en dag ute i solen idag har jag bestämt! Jag vill ju bli lite brun och jag behöver solens D vitaminer :)
Ja att solen skiner, vad mer kan man begära?

Kram kram och njut, passa på att njuta!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar