lördag 9 augusti 2014

Jag har haft härliga dagar, som alltid!!

Gammelgården och alla fina detaljer från förr :)










































Hej hej!
Ja nu vet jag inte vart jag ska börja, men jag borde nog fortsätta på min förra blogg som handlade mycket om kärlek.

Jag har haft Rebecca här i några dagar, och dom har nyss varit på semester i några veckor.
Kärlek är verkligen rätt ord för henne och min Maria som är mina assistenter, och så har jag dessutom Rebeccas fina tjejer och ja hela hennes familj.
Jag tycker så mycket om dom och jag har sån tur att jag har hittat på dom och att dom finns i mitt liv.

Igår skulle vi hämta medicin som jag inte beställt i tid, så vi fick åka till Borlänge för att hämta dom, mina sprutor.
Jag ska ju ta en varje dag och vill inte låta bli en enda dag för då vet jag ju inte hur det skulle kunna bli.
Säkert ingen skillnad, men jag vill inte testa.
Vill inte bli sämre i min kropp för allt i världen, så chansar inte.



Eftersom vi var tvungna att åka till kupolens apotek så for vi dit och Rebeccas tjejer följde.
Vi var jättehungriga allihop så vi käkade på Ikea direkt vi kom dit, och ja det blev förstås lite handlat då vi var där.

Ja Elsa, hon talade om och visste att man inte kan gå igenom där utan att handla något, och visst har hon rätt! :)
Jag shoppade inte mycket, men en kudde jag kan ha då jag ligger ute och solar, och lite ordning och reda lådor köpte jag så vi kan ha tidningar, pet flaskor mm i dom.

Jag vill ha ordning och att var sak liksom ligger på sin plats.
Nja nu lät det ju som jag är väldigt pedantisk kanske, men jag vill iallafall att vissa saker ska finnas där dom ska finnas liksom.
Ja inget märkvärdigt alls men helt enkelt ordning.

Vi käkade god mat på Ikea och sen då vi handlat klart där så for vi till kupolen för att hämta mina sprutor, och för att kolla lite efter present till Melina som fyller 16 år snart.
Ja om bara några dagar, på tisdag ja då smäller det!
16 år liksom, ja det är stort och jag kan inte fatta att tiden gått så fort.
Vi shoppade  lite på kupolen och sen for vi hem och vi var rätt trötta allihop.
Inte nog med att Melina fyller 16 snart, Marielle fyller snart 21 år och ja jag fattar inte  vart tiden tar vägen! Mina älskade tjejer blir så stora, så fort!


Idag så hade vi bestämt att gå på loppis, och det gjorde vi.
Jättemysigt hade vi, superroligt att ha med Rebeccas tjejer.
Alice hade sin bästa kompis Alice G med sig och ja en rolig dag hade vi.



























Jag träffade många jag kände, och många jag inte kände med förstås:)
På hammarbacken träffade jag en man och hans fru och dom berättade att dom kom från köping.
Dom kom dit varje lördag och nu undrade dom lite över varför jag satt i rullstol och hur länge jag hade suttit där haha :)
Ja roligt tycker jag faktiskt det är att dom frågar och att dom faktiskt vill prata med mig, ja just mig!
Dom var glada iallafall då dom gick iväg så jag tror dom var nöjda med mina svar och att jag var så positiv med allt.
Ja faktiskt så är jag ju det på riktigt, ingenting jag spelar alls.


Jag träffade andra också och en jag brukar träffa på loppisarna är min sjukgymnast Ingalill, ja hon betyder något särskilt då jag faktiskt gått till henne då och då ända sedan jag var ung.
Jag har ju haft problem med mina höfter i så många många år och behövt få hjälp med träning och massage, så ja Ingalill blir jag så glad att jag träffar på lite då och då.
Hon har hjälpt mig så mycket och funnits där liksom, kommit hem till mig då jag inte kunnat ta mig till henne.
Härligt och jag är så glad att hon finns i mitt liv också.

Ja herregud så många jag är glad för att ha i mitt liv, jag kan inte ens beskriva känslan.


Jag träffade min farbror också som jag tycker så mycket om, och han hade en knota till mig som jag skulle få, jag blev så glad så glad.
Ja han hade tänkt på mig då han hittade den så jag fick den!
Herregud så han betyder mycket för mig. En gullig härlig farbror, ja min farbror liksom haha :)
Jag har ingen aning om vad han heter, men det spelar ju mindre roll, han är så ja jag vet inte vad jag ska hitta på för ord, det finns inga som passar.
Han betyder så mycket iallfall och jag blir så glad av honom!

Igår kväll undrade jag om Gert fick samma lycko känslor ibland som jag får, men han tycker han mår bra hela tiden så han känner inget sånt säger han.
Jag önskar så att han kunde få känna lika som mig, ja jag önskar förstår att alla fick göra det för det är helt magiskt!
Lycka är det att få känna så mycket kärlek och glädje över livet.
Det låter inte klokt, jag hör det ju själv i mitt huvud då jag sitter och skriver, men det kan inte hjälpas, det är precis så iallafall och om jag är lite galen eller inte så är det så det är och känns!

Ja nu är klockan runt åtta och Gert for iväg för att hämta Simon och så ska vi grilla lite.
Sen mat blir det, men det är ju lite som vanligt hos oss haha :) Det blir gott med lite grillat!

Gert har varit ute och målat lite nu på kvällningen och jag sitter och passar på att skriva.

Tokfior :)



Jag har haft jätteroliga dagar och är så nöjd över mina köp på loppis idag, men jag vet då inte hur många muggar jag kan behöva haha, ja det är något jag dras till, kaffe muggar.

Det blir ett problem vi får lösa imorgon jag och Rebecca, för in i skåpet ska dom har jag bestämt.

Jättefina muggar är det och dom kommer passa perfekt imorgon då vi ska ha lite mat och fika med min mamma och min syster med familj, dom vill gratulera Melina några dagar för tidigt, så det blir två kalas för henne i år. Det gör ju inget alls förstås och huvudsaken vi andra har kalas rätt dag så blir det ju som det ska. Man vill ju ha paket på sin dag också förstås :)

Jag hoppas alla haft lika fina dagar som jag och att ni mår så bra ni bara kan.

Elsas fynd, en stol för 30 kr :)
Jag träffade en man jag känner både igår och idag som varit med om det absolut värsta man kan vara med om, och det är när ens barn dör.
Han är en härlig farbror och jag hoppas verkligen att dom ska få må så bra dom kan i familjen och jag skickar en kram till dom alla.

Jag kan förstås skicka en kram till er alla som läser det jag skriver också, som jag brukar.

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar