tisdag 26 augusti 2014

Jag mår så fantastiskt bra!


Hej hej!
Ja nu ska jag skriva några rader som jag antar blir som en hel bok haha :)
Jag har ju lite att skriva om, om man säger så.
Ja den här veckan som varit en jättebra vecka, förutom att jag saknar min Marielle. 


Ja ibland så det gör ont. Jag vill liksom ha henne här lite och kramas lite haha, ja nu vet jag ju att hon blir 21 år alldeles snart, men ändå. 
Skönt hon inte bor så långt bort, och efter att vi haft lite semester ja då blir det Nora minsann. 
På bilderna ovan jobbar hon i baren på gallerian här i Ludvika en helg:) Då fick jag rå om henne lite.

Tur iallall jag har en tjej kvar hemma ett tag till, men åren går fort, dom liksom bara rusar iväg!


Jag har börjat försöka träna lite, ja jag kan ju inte det själv, men jag har ju tex en cykelmaskin och en tipp bräda som verkligen är träning för mig.


Nu i sommar har jag faktiskt haft sommarlov från träning, men nu är vi på G.
Jag har cyklat över en mil dom gånger jag cyklat den här veckan, och stått på tipp brädan en timme, och det är superbra för min kropp att få stå. 
Att tarmarna får sträcka ut sig lite, ja det tror jag dom behöver verkligen.


Jag och Melina och Maria har varit på loppis också en sväng, i Lördags. 
Nu tog jag lite sovmorgon så vi blev ganska väldigt sena, men vi hann med hammarbacken iallafall och vad hittade jag väl då? 

Jo många saker faktiskt, men koppar också förstås, ja hur många ska man egentligen kunna ha. Haha nja den här gången köpte jag fina koppar, men kände att dom nog kanske var mer i Receccas smak och jag hade rätt. Hon gillade dom och fick dom självklart. 
Jag liksom dras till koppar och muggar haha :)



Jag och Melina gick in en sväng på akvariet där vi inte varit sedan hon var liten och Marielle då fem år äldre. 
Fy och ja det var inget för oss. 
Vi blev rädda för kräftorna där i, usch och fy vad läskiga dom såg ut. 
Och stora fiskar fanns det också som nästan dök upp hela då vi stod där och tittade, haha jag som faktiskt trodde jag gillar fiskar, nja jag hade fel. 
Nu har vi iallafall varit in där och det var kallt och luktade illa och vargen stod där och stirrade på oss haha! Dröjer nog till nästa gång haha :)


Häromdagen då jag åkt först till rusta och sen till Lidl så mötte jag Melina på vägen hem, hon kom fräsande på sin fina moppe som Oscar fixat så fin.

Häromnatten drömde att jag kunde förflytta mig ganska enkelt mellan en soffa till rullstolen.
Det gick snabbt och smidigt, sanndröm? 
Jo minsann vad jag önskar att det var det, men en dag i taget nu Nina! 

Ja tänk bara att jag kunde sitta i min manuella rullstol igår, härlig känsla verkligen!

En sak till som verkligen förändrats det är min mage, ja förut fanns inte en chans till att försöka röra på den med hjälp av mina magmuskler. 
Jag hade ingen koll alls på musklerna, och hade inte en chans hur jag än tänkte. 
Nej jag kunde inte styra mina muskler alls, men nu! 
Ja jag har kunnat det ett tag, jag kan hålla in magen! 
Inte mycket, men en aning och för mig är det mycket! Jättestort. 
Ja det finns så mycket man kan vara glad över, och jag är verkligen det! Över allt jag bara kan vara glad och lycklig över.

Idag tex så har jag fyllt år.
Jag hade bokat en klipp och sling tid och ja det är bland det lyxigaste jag vet. 
Jag verkligen älskar det! 
Jag hade ett par timmar knappt tror jag vid Sanna och jag blev som vanligt nöjd. 
Jätteskönt att få fixa till sig, men den här gången klippte vi inte mycket då jag ju vill börja samla lite! Ja jag samlar på längre hår, jag sparar.


Efter klippningen så gick vi till subway för att äta en god macka och jag hade världens bästa sällskap. 
Ja nu saknades ju Marielle och Daniel, och Gert och pojkarna, men annars var vi vi liksom! 
Ja Rebeccas Johan får jag ju inte glömma men Alice och Elsa var med och så Alice G. 
Ja en härlig födelsedags lunch på subway, slå den om ni kan!Haha:)



Dom till och med sjöng för mig och jag fick några extra kakor som födelsedagspresent där inne av personalen. 
Ja en härlig stund och supergod macka. 

Marielle har skickat kort på min mail ikväll då hon kaklat klart köket, eller nästan klart och hon är verkligen superduktig! 
Så fint kommer det att bli och med fogen i sen så blir det så snyggt! 
Duktig är hon och stolt är jag!

Då vi kom hem från stan idag så sprang Alice och Elsa hem för att hämta paket till mig som dom fixat och köpt. 
Ja Alice sprang inte för hon hoppar på mina kryckor. 
Ja hon har slagit i foten och tån så hon har jätte ont. Men det blir nog bra snart och duktig blir hon att gå med kryckor verkligen.

Man kan tro att jag fyller jämt eller så då jag fick så många fina presenter, superglad är jag över alla och jag förstår inte varför jag inte tog kort så ni fick se, men det kommer en annan dag! 

Nu ligger jag ju i sängen, eller sitter nästan gör jag väl och kan inte gå iväg och ta kort som ni ju förstår haha, men en vacker dag så vem vet, kanske! 
Men realist som jag faktiskt är så tror jag nog inte nå vidare på det, men man kan aldrig veta förstås och hoppas lite kan man ju!

Jag fick en fin ljuslykta, en pinne ja minsann en superfin pinne, stor som dom hittat på sollen till mig. Jag fick en hudlotion och grytlappar och en handduk. Ja vilka presenter! Jag blev jätteglad.

Av Melina och Marielle och Gert så fick jag en superfin tunika som jag själv sett på kappahl som verkligen är jag, och så fick jag en kanonfin blomma med kruka jag har ställt i fönstret i vardagsrummet. 
Jag behövde förstås inga paket alls, jag är så glad bara att dom ville följa och äta och sen så glad att dom fikade lite här då jag öppnade deras paket.

Mamma kom förbi en sväng också så jag fick pengar av henne och min morfar, ja paketdag vart det verkligen idag.


Jag har haft en kanondag idag och inget kalas blev det, inte som vi brukar ha. 
Nej jag ville inte ha det, jag ville bara vara i lugn och ro och inga måsten. 
Viktigt för mig och jag är glad att det blev som jag ville.

I morse då Rebecca kom så blev det först frukost efter att jag var klar med duschen och det, och efter frukosten blev det en halv bakelse. 
Ja hon hade varit så snäll att köpta bakelser till mig. Jag var glad att jag bara åt en halv innan frissan för annars vet jag då inte, jag blev riktigt så där supermätt direkt liksom, men gott var det, mums!

Men även fast jag både ätit frukost och bakelse så var jag jätte hungrig då jag satt vid frissan, så tur som bara den att vi gick och åt en god macka.

Här äter Polly lite gräs :)


Läste igenom lite gamla inlägg igår och hittade en:

Den 30 augusti 2012 så skrev jag i ett inlägg att det vore skönare att inte känna benen då dom då var så jobbiga och tunga. 
Knepigt att det sen efter det blev så haha, ja jag känner dom inte nu men jag minns vad jag tyckte det var drygt att dom vägde flera hundra kilo styck.
Faktiskt så är det bättre att inte känna dom och min önskan var bra tycker jag och nu då jag inte känner dom så känns inte dom jobbiga alls, bara dumma som inte vill göra som jag vill.

Men nu är ju läget så och jag är glad jag har benen ändå, även om jag ju nu för tiden ibland önskar att jag inga hade alls. Kanske inte borde tänka så haha! 
Då kanske jag inga har snart :) Nej skämt åsido men man vet ju aldrig och nog vill jag väl ha benen kvar förstås, men ibland får jag liksom nog. Inte så konstigt alls egentligen.


Jag ringde min morfar i Norrköping för att tacka för presenten min mamma hade med från honom, och ja man blir så glad av min härliga morfar.
Han fyller nittio år men är pigg som en lärka, ja så skulle jag faktiskt kalla honom. 
Nu märks det förstås att han börjar bli lite gammal, men gammal nej det är han faktiskt inte! 

Nej nu måste jag rätta lite och sen lägga ifrån mig datorn för att sova lite.

Jag hoppas alla haft en fin dag idag i solen på min födelsedag!

Kram kram



















































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar