fredag 29 augusti 2014

Livet kan då verkligen vara hur bra som helst!


Hej hej!

Jag skriver några rader till innan vi ska fara på semester. Orden bara liksom dyker upp, så det är lika bra dom får komma ut.

Innan vi ska åka nu så har jag ropat in lite nya kläder på tradera som jag tänkt ta med.
Jag har hittat på en supersäljare som köper massa nya kläder till sig själv men som hon kanske använder någon gång och sedan säljer vidare. 
Mycket är köpt i Köpenhamn och jag känner att hennes stil har blivit min. 
Eller så hade vi väl samma smak helt enkelt, jättefina kläder.
Jag gillar verkligen det jag köpt och jag är så nöjd och glad över att jag fått kontakt med henne.
Hon har så många fina kläder så man vill köpa allting av henne, men det går ju inte synd nog, min budget går åt skogen då haha :)
Ja här nedan är kort på några saker, syns knappt men bilder kommer väl sedan då jag har det på mig.

Nedan:
Rebecca var tvungen att ta kort på mig då hon tyckte det såg så kul ut, och jag håller med haha :)
Snyggt blir ju på stranden med den bikini behån väl? kanske utan tröja under då :)
Bikinin har jag inte köpt av henne som jag köpt många andra kläder av, nej då den är alldeles ny och köpt av mig :)



Haha ja här packar vi :)
Imorgon ska vi på dop, ja sen efter det är det lite det sista packning, och Gert ska vila lite innan vi åker så han orkar köra.

Jag hade lite besök av självaste huvudrollsdeltagaren imorgon och hans fina snälla gulliga mamma Sandra.
Jag fick mysa och gosa med honom lite, och så fick jag lite dregel och kräks då vi ändå myste liksom haha.
Ja vem smälter inte av den lilla gossens leende och ja herregud. Kärlek!






Ja en mysig förmiddag fick jag verkligen och jag är så glad så.
Man kan leva länge på det kan jag lova. Underbara unge liksom!
Ja lycklig och glad, det är jag det.


Jag fick så fina kommentarer igår på min facebook då jag skrivit och delat mitt inlägg.
Jättesnälla och ja jag lever länge på dom med och är så glad över alla dom ska ni veta ni som skrivit. Ni vet vilka ni är.

Gert skulle vara ledig från efter lunch idag och liksom ta lite semester en dag för tidigt.
Nu blev det inte så, han vart kvar på jobbet, det är super rörigt för honom och gissa hur skönt det kommer bli för min älskade man att få komma bort lite?.

Vi kommer njuta varenda sekund verkligen, och det börjar direkt vi åker hemifrån förstås.

Maria som varit med om och är fortfarande med om världens jobbigaste period i livet, cellgifter som verkligen gör kroppen dålig och alla läkarbesök och sjukhusbesök hon fått lov att vara med om.
Hon kommer också få en härlig vecka hoppas jag, med mycket vila och bara njuta av livet liksom.

Ja och så jag då, jag kommer njuta mer än någon och jag kommer vara så lycklig och tacksam för att få kunna åka iväg trots att jag sitter i rullstol.
Ja lycklig kommer jag att vara och jag behöver inte mycket för att bli och vara glad.

Människor och djur och växter, hus och ja faktiskt kan jag bli lycklig över många saker.

Ja att först få vara med på ett dop och sen efter det fara på semester, ja bättre kan det väl då inte bli.
Jo förstås om alla dom närmsta också kunde följa förstås, det vore ju en dröm, men en vacker dag så kanske?
Mina tjejer vill följa sen iallafall nästa gång, så det blir nästa mål!

Underbart och jag som älskar att resa och se mig om lite.
Jag är inte en person som vill åka runt och kolla utan jag vill ha det lugnt och bara få känna in liksom.
Vi har varit till både små och större ställen och jag kan må bra vart som helst tror jag.
Nu har jag ett riktigt favoritställe i Egypten, Dahab heter det, men med rullstol går det bara inte!
Jättetråkigt verkligen för där var det verkligen avslappning som gällde, absolut mitt favorit ställe av alla.

Jag tar seden dit jag kommer och dricker deras mindre goda kaffe tex, jag släpar inte med sånt hemifrån.
Nej jag äter det dom äter och testar gärna olika nya saker.

Ja det är underbart verkligen men förstås lättare att åka vart man vill då man är frisk, nu krävs ju lite mer planering om man säger så haha, men jag brukar vara bra på att planera så det ska nog gå bra framöver.

Kram kram igen och som jag skrev så är jag glad över alla kommentarer jag fick och får.

2 kommentarer:

  1. Hej Nina, har precis kommit hem från att ha varit till en Läkare 15 mil bort,och satt en likadan kateter som du Nina, jag blir så glad att få läsa allt det du skriver hur allt fungerar för dig, och du är så glad över att få denna kateter, önskar jag också får känna det likadant, men efter att jag kommit fram till mitt slutmål då hade jag faktiskt och som alltid jag gjort kissat ner mig, så mitt beslut att sätta kateter gjorde mig fruktansvärt bestämd, "jag ska det lika lätt och skönt som Nina har det", tänk att slippa oroas jämt om det kommit piss i byxan, så jätte tack Nina, du skriver så underbart fint om läget du har, du har hjälpt mig iaf, varit in många gånger och läst det du skriver, ha det bra i fortsättningen Nina och Jätte Kram till HELA din familj

    SvaraRadera
  2. Hej och tack snälla för att du skriver så snällt.
    Jag blir så rörd och lycklig då du skriver att du tänkte på mig där. Då när du skriver att du ville ha det lika lätt och skönt som Nina har det.
    Jag är lycklig och glad över att jag gjorde skillnad så att du bestämde dig.
    Jag hoppas att du är nöjd och att du kommer att känna samma frihet som jag gör.
    Jag använder inkontinens skydd trots att jag skulle kunna vara utan.
    Några gånger har det hänt att jag kissar på mig om tex slangen är vikt. Jag har liksom tagit det säkra före det osäkra. Det är ju inte roligt att kissa på sig som du ju nu vet.
    Många kramar tillbaka till dig, och tusen tack igen <3

    SvaraRadera