söndag 3 augusti 2014

Nu får vi snart några mysdagar!

Sov gott!
Hej hej nästan mitt i natten :)

Ja det är så att vi har fått netflix hemma här på våran tv, och då fick vi ju lov att testa den ikväll och se på en film.
Jag valde, och det var en lång film! haha :) Gammal också men rätt bra fast seg.
Sandra Bullock hade huvudrollen och ja rätt bra och både lite ledsam och enkel film.
Minns inte vad den hette förstås och nu ligger jag i sängen och kan inte kolla.
Det var förstås inte någon av oss som installerade apple tv på våran tv och netflix, nej det fick Maria göra.
Hon fixade det galant och vi är så tacksamma så. Vi är inte så händiga med sånt som kan krångla, men tur det finns andra som inte är lika som oss :)
Jag gjorde en lista direkt som man kunde göra på filmer man vill se, sin egen lista liksom och ja efter filmen idag är det en mindre på min lista.

Ja idag har vi haft en härlig men supervarm dag och rökig.
Ja det kändes inge vidare alls att det verkligen luktade så illa ute hela dagen och lukten kom ju in även om man hade dörrar stängda, så det  var liksom ingen idé.

Sala, ja det var där det brann och lukten och röken kom ända hit, ja då kan man undra hur mycket och starkt det luktade närmre. Min nya  vän Tina som bor i virsbo, hon måste haft det värrä än oss iallafall och jag gillade det inte.
Röklukt sätter sig ju fast i tyger och möbler och ja allting så det känns inge vidare då det blir så som det vart idag.
Skönt att det slutade lukta mot eftermiddagen kvällningen, men enligt nyheterna så brinner det för fullt än. Fy så läskigt och otäckt då det blir så, och hur många helikoptrar som helst skulle ju behövas med vatten för att det ska hjälpa ordentligt och snabbt.


Vi har som sagt haft en supervarm dag och Gert har pysslat för fullt ute ändå.
Rensat ogräs i en hel slänt vilket behövdes, städat åt kaninerna, fixat mitt pyssel ute så jag blev så nöjd så.
Ja och så har han grejat inne med mat och plock och ja en härlig dag tycker jag!









Min älskade Gert <3

Som jag skrivit så har det inte blivit Nora för oss i helgen som det var tänkt, men imorgon kommer min Marielle hem hit istället och blir kvar ett par dagar. Ja förstås så är ju Stina och Daniel med också :)

Ett gammalt kort men fint <3

Ja jättemysigt kommer det att bli att få rå om dom lite igen och Marielle och Melina får lite tid att vara systrar. Ja dom bästa egentligen även om tiden inte finns nu då dom inte bor på samma ställe och Marielle jobbar så mycket.
Jättemysigt ska det bli och vi kommer att få ett par härliga dagar är jag säker på.
Och jag ska försöka att inte vara så dryg :) Får se hur det går?

Jag hoppas alla haft en fin dag idag!

Jag skriver nog mer en annan dag då inte klockan är så sent.

kram kram

2 kommentarer:

  1. Hej Nina. Ja i Virsbo var det inte alls mysigt i helgen och början av veckan. Det var en otrolig tjock rök av branden som härjade runt omkring här. Har nog aldrig känt mig så maktlös och orolig förut :(
    Vi packade ner det viktigaste i en väska om vi skulle bli tvungna att evakuera men som tur va så behövde vi inte det :)
    Kramar från Tina <3

    SvaraRadera
  2. Hej Tina nej jag kan då verkligen förstå att ni hade det allt annat än mysigt hemma hos dig.
    Så himla hemskt ni måste ha haft det och har fortfarande.
    Usch vi kan inte förstå hur du och ni haft det vi som inte varit med om det, men rökigt har vi haft det men förstås inte ens i närheten som ni. Och vi tyckte det var hemskt med röken och lukten!
    Kram kram till dig och er!

    SvaraRadera