fredag 1 augusti 2014

En härlig dag med Elisabeth!

Blommor och ljus fick jag i present<3

Hej hej!
Ja nu måste jag verkligen berätta om min dag, min fantastiska dag!

Det började med en vanlig morgon med toalett besök o dusch för att sen äta frukost lite innan Elisabeth skulle komma.

Jag hade Maria här som hjälpte mig och vi var inte klara förrän halv elva haha, jag kan inte fatta vart tiden tar vägen.
Jag käkade frukost och sen hjälpte mig Maria att fixa lite fika så vi skulle ha tills "bruttan" från Borlänge skulle komma.



Elisabeth hämtade lite post :)



Ja Elisabeth, vart ska jag väl börja. 

Jag börjar med att säga till dig att du får stå ut med att vara med på många kort i min blogg, alla var så fina! ;)

På SJ biljettförsäljning 1988 skulle jag tro, ja vi har faktiskt känt varann sedan dess. Jag jobbade där till 1998 och Elisabeth jobbade kvar flera år efter mig. 
Ja det var så att hon jobbade i Borlänge och jag i Ludvika, men ibland åkte dom till oss då vi var kort om folk, och då jag var ny så var Elisabeth en av dom som var hos oss för att lära oss. 


Ja vi kan väl säga tror jag att vi fann varann ganska direkt! Härligt verkligen! 

Hon vet det mesta om mig och hon har minne som jag vet då inte haha, till skillnad mot mig men väldigt mycket kommer jag ihåg faktiskt sedan alla år vi varit vänner.
Elisabeth och jag liksom! 
Vi ringer aldrig och vi ses väldigt sällan, som nu tex var det två år sedan! 
Ja även fast det är så, så är hon en av mina bästa vänner. 
Jag har inte många, men dom jag har dom har jag!

Melina knäppte kort på oss!

Jag är så lyckligt lottad och jag vet att hon skulle dyka upp om det var kris och vi finns liksom.
Vi hade som ni förstår mycket att ta igen då vi inte pratat eller setts på så länge, men som tur är så finns facebook haha och sms förstås, så lite hörs vi av mellan varven även om det inte heller är så ofta.

En sån vän som Elisabeth är verkligen en riktig vän, och lika som min vän Elenor som jag inte heller träffar ofta och vi rings inte, så bara finns vi liksom.
Ingen av oss blir sur eller väntar på att det är den "andras tur" att höra av sig eller så, nej sånt larv behöver då inte vi hålla på med!
Ja skulle vi ringa så tar det så lång tid att ingen av oss ringer, ja faktiskt så är det så. 
Idag var Elisabeth här i fem timmar och det kändes inte ens som en.

Ja verkligen en riktig vän som verkligen inte haft det lätt alla gånger, men är superstark och bara tar sig igenom det svåra med bravur. 
Ja bara var ju och överdriva, för då man är med om mycket saker så är det ju sorger och besvikelser och bedrövelse man får lov att ta sig igenom. 
Men hon fixar det och man får vara arg och ledsen över saker som varit och är, men grundkänslan att man fixar det, ja det har hon verkligen haft och har.


Jag blev ju sjuk och har känt att jag inte kunnat finnas för henne då hon kanske behövt förstås, men hon har ju vetat att jag finns även om jag inte funnits på plats.

Ja en härligt underbar dag idag har jag haft och vädret som verkade bli dåligt visade sig från sin fina sida och solen sken på oss. 
Vi är nog ungefär lika soldyrkare vi båda två.

Jag har ju fler vänner också förstås som ni ju redan vet och jag vet då inte varför vi kan ringa när som helst och inte vi andra haha, ja det är liksom bara så och har varit så. Knepigt men skillnad är det faktiskt utan att jag kan förklara varför!

Ja efter att hon åkte hem och Gert kommit hem en stund innan från jobbet så for vi till stan för att lämna tillbaka filmer vi hyrt och för att åka förbi vid möbelaffären för att hämta min sladd. 
Han som fixat den kom och mötte oss och nu fungerar den igen. 
Så snällt och jag är så tacksam så!! 

Vi åkte nere vid väsman och njöt av solen och luften i fullans drag, ja vilken dag. 
Då vi kom hem igen så gjorde Gert lite god mat till oss och ja efter att ha suttit i min fåtölj en stund fick det bli läggdags för oss. 

Gert ska upp och jobba imorgon han, och jag och Maria och hennes syster och hennes barn tar en sväng till loppis vi.

Vi hade tänkt att åka till Marielle imorgon men det blir nog söndag istället beroende på vad dom tycker hemma där. 
Ska prata med henne imorgon så får vi se.

Ja det blir inte längre än så här idag, för jag behöver sova lite men ville skriva av mig om min fina dag idag.

Här kommer bilden på det fina hjärtat jag fick igår av Marias syster så ni får se vad fint det är. Kaninen har tjejerna Viel och Tilda bestämt.



Kram till er alla och jag hoppas ni får en fin helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar