torsdag 14 augusti 2014

Melina 16 år igår!

Frukost:)

Hej hej och god kväll börjar jag med att säga!

Ja klockan kommer nog att bli natt innan jag är klar, men jag kände att jag behövde skriva av mig lite ikväll.

Jag har haft helt underbart fina dagar här hemma och jag kan inte med ord beskriva hur lycklig jag är. Euforisk var det en tjej jag mötte sa om mitt tillstånd haha, ja det är nog faktiskt så sant så!

Jag kan inte nog förklara hur glad och lycklig jag känner mig över så mycket.
Mest förstås att mina barn är mina barn, ja herregud, ingenting kan ju mäta sig med det.
Men jag har så himla mycket att vara glad över och mina kära assistenter och min man och hans två fina pojkar, ja dom gör mig glad och lycklig.
Det finns så många som gnäller över det mesta och jag tycker det är så synd om alla dom, ja det finns många, alldeles för många!
Jag önskar att alla dom fick må så himla bra som jag gör.
"Fuck" min sjukdom liksom, ja faktiskt så skiter jag i den.
Jag vill vara jag och jag är verkligen jag.
Jätteviktigt och jag tänker inte låta min sjukdom förstöra mitt liv.
Visst kommer den att förstöra mycket och har redan gjort det egentligen, men jag lever och jag mår oförskämt bra, ja jag gör verkligen det. Vad är Ms liksom?
Ja jag vet ju att jag har den, men jag tänker inte bli min sjukdom, nej minsann, här levs faktiskt livet som vanligt förutom att jag är förlamad då, men jag kan så mycket saker ändå och jag tycker så mycket haha :)
Ja jag har så mycket planer och idéer så jag fattar inte att all den förmågan finns kvar. inte som då jag jobbade på golvfirman tiden kanske, men idéer har jag så det räcker och blir över haha :)



Vi har haft födelsedag för Melina först i Söndags, och sen igår då det var hennes födelsedag på riktigt.
Jag och Maria sjöng för henne och hade tänt ett ljus på hennes choklad boll, ja dom från coop med pärlsocker är favorit visste jag!
Paket fick hon öppna och jag kan lova att det är skillnad nu mot då hon var liten.
Då förr så spelade det ingen roll vad hon fick i sina paket så var hon inte nöjd.
Det var alltid fel färg eller så trots att hon fått det hon önskat sig.
Tur att det gått över nu haha, för annars hade hon nog fått vara utan paket.

Hon fick ett alldeles eget toastjärn så hon kan göra när hon vill, hon invigde den direkt igår morse efter chokladbollen :)
Hon fick många fina paket och presentkort och pengar, och hon var supernöjd.
Hon är glad bara det blir lite kalas tror jag och behöver inga paket egentligen, hon är nöjd bara att man kommer på hennes kalas.

Som vanligt haha så hade jag glömt att skicka in till tidningen i tid så det kom med idag istället.
Ja nu vill hon ju inte vara med i tidningen längre, men vem vet, jag kanske fortsätter med det ända tills jag dör.


Melina Östby 16 år!

Grattis älskade Melina Östby som fyller 16 år idag! Kramar från mamma, Gert, Marielle, Oscar, Daniel, Simon och Oliwer
Ludvika / 13 aug 2014

Jag har gjort det varje år då barnen fyllt år, så några gånger har det blivit.
Den som jobbar med grattis annonser och varit där länge känner nog igen mina tjejer vid det här laget.


Kakor hade vi gott om :)



Ja en härlig födelsedag tror jag att Melina fick, men vi saknade förstås storasyster som var tvungen vara i Örebro och jobba.
Dom bästa i mitt liv,men det saknades ett gäng förstås :)


Melina, Emmelie och Bianca <3
Imorgon ska vi åka till Nora och Marielle och hälsa på lite för att sen följa henne till sjukhuset innan hon ska jobba.
En stund får vi se henne iallafall och det blir superskönt.




Våran älskade storasyster och så Stina!
















Helst vill man ju se sina barn varenda dag, men man måste låta dom bli stora också förstås och inse att dom har sitt eget liv nu.
Iallafall Marielle som inte bor hemma, men Melina får vara liten en stund till haha, men nu är hon 16 år! Ja det är då inte klokt!

Ett fint navelsmycke från Oscar :)


Idag har jag och Melina haft en mysdag, ja jag tänkte åka upp till lyviksberget och köpa en ny patron till våran kolsyre maskin då jag helst vill ha en ny hemma hela tiden så det inte tar slut.
Melina tänkte cyklar med mig, men hade glömt att cykeln stod vid Bianca, så hon tog en prommis med mig.

Det har varit jätteknepigt väder idag, men då vi var ute och gick så sken solen för fullt, men då vi kom hem började det spöregna. Tur kan man kalla det.

Jättemysigt och vi satte ett ljus vid kyrkogården för min pappa och som är Melina och Marielles morfar och så självklart för min ena morfar också.
Ja jag har faktiskt haft två morfrar i mitt liv, och min riktiga morfar han fyller 90 år i November.
Han är en riktig krut gubbe haha, han vill inte ha någon rullator han heller, nej då känner han sig gammal haha.
Ja en härlig morfar har jag verkligen och min andra morfar som dog för några år sedan var en supermorfar han med.
Jag har haft tur som haft två stycken, ja det berodde ju på min mormor som gifte om sig som ni nog förstår.


Förut idag då jag satt i min fåtölj så kunde jag vinkla upp mina fötter rakt upp, ja iallafall nästan rakt upp.
Jag har försökt förut och orkat en liten stund, men idag höll dom sig uppe i flera minuter och jag behövde inte anstränga mig jättemycket.
jag tog kort men vet ju att fötterna inte är särskilt fina haha, men jag bjuder på det iallafall.
Det syns inte riktigt hur mycket dom är uppe, men det var dom verkligen och det är superbra, ja verkligen superbra.
Att min kropp håller på att förändras lite, ja jättesakta men något händer. Härligt verkligen!
Jag är glad över minsta förbättring så ni kan ju förstå att jag har saker jag blir glad för!

Jag ligger i sängen nu, eller halvsitter kanske jag gör och det är inte särskilt bekvämt idag känner jag, så jag avrundar lite och hoppas alla mår så bra det går och så skriver jag mer nästa gång.

Kram kram

2 kommentarer:

  1. Hej Nina :-)
    Vad glad jag blir över dina framsteg och att du känner dem och ser dem. Är så jätteglad för din skull :-)
    Kramar från Tina <3

    SvaraRadera