tisdag 10 februari 2015

Föreläsning med Anders Olsson!


Hej hej!
Ja nu var det några dagar sedan jag skrev och som vanligt fylls det ju på. Ja mitt huvud alltså.
Det händer något för det mesta som jag ju gärna vill dela med mig av.

Jag fick väldigt mycket fina kommentarer efter mitt inlägg i lördags kväll/ natt.
Jätteglad över alla måste jag skriva, så ni vet vad jag behövde det, och det är så roligt att höra att en del läser varenda gång och tycker att jag skriver bra.
Jag blir verkligen superglad över det även fast jag ju bara skriver direkt från hjärtat.

Feedback kallas det och verkligen så himla snällt av er!


Jag har ju varit ute mycket i helgen trots att jag inte haft min racer rullstol  hemma.
Men huvudsaken den blir att fungera så, imorgon kan jag prova den igen då jag fick den tillbaka idag! Spännande och härligt verkligen!

I söndags var jag och Gert ut och gick, och ja jag har skrivit om det förut men gör det igen.
Jag blir galen!
Alla vi möter går på fel sida, och nio av tio flyttar sig inte!
Jag kan självklart flytta på mig och Gert på sig, men varför alltid vi och särskilt då det syns på pilarna på skyltarna att man ska gå till höger!?

Blir irriterad faktiskt och två jag mötte vägrade gå bakom varann, dom gick i bredd, så killen "touchade" till mig.
Jag och Gert går ju framför och bakom varandra då vi möter någon förstås, och varför kan inte dom vi möter göra lika?
Jag blir förbannad faktiskt och snart blir jag den elaka kärringen i rullstol typ haha:)
Nej då, men irriterande som tusan och jag förstår inte hur folk tänker.
Det spelar ingen roll om jag kunde gå eller inte tror jag, dom flyttar sig inte.

Vi mötte en tant och en farbror så jag fick byta sida så jag körde fast, ja varför kan dom inte ta ett steg åt sidan?
Jag fattar inget, och jag tycker folk har noll respekt och beter sig helt nonchalant.
Jag följer ju bara skyltarna och sunt förnuft liksom.

Ja om ni möter mig framöver så gå till höger haha :) för snart är det slut på att det bara är jag som ska flytta mig, snart spelar jag utvecklings störd och låtsas att inget förstå :) Och då krockar vi kan jag lova :)

Ja jag ska lägga det bakom mig nu och ta nya tag, det är ju liksom ingen idé att irritera sig eller bli ens frustrerad eller arg.
Nej det förändrar ju inget annat än mitt humör, och jag vill ju vara glad som vanligt och inte en argbigga :)

Oscar och Melina <3
Jag har trots faktiskt människor som inget förstår tydligen, haft en bra helg och vi har varit ute i solen och njutit.
Melina och Oscar var ute vid kaninerna och ja vilka kaniner vi har!
Helt gudomligt underbart snälla, och såå fina.


 
Ja jag bara älskar dom här kaninerna <3 Och ja jag älskar att känna den härliga känslan att älska!

I går så skulle jag på kvällen gå på mitt allra första möte i en grupp jag aldrig träffat.
Ja jag måste säga att det var riktigt härligt och underbara människor och en toppen ledare.
Där kommer jag att få mycket tillbaka som jag hoppas att jag ska kunna ge.
Jag tror det kommer passa mig perfekt faktiskt.
Roligt att träna och jobba med sig själv och då i grupp, ja det blir spännande och jag kommer nog alldeles säkert dela med mig lite av det jag lär mig.
Men självklart kommer jag aldrig att skriva något om dom andra, nej men om mig själv det kommer jag att skriva om.

 

Idag så var det föreläsning på Galaxen i Borlänge igen, ja den här gången!
Helt magiskt och superbra!

Ja Anders Olsson hette han och ja, han delade med sig och pratade så bra och enkelt och samtidigt underhållande och allvarligt.
Ja vilket proffs verkligen och ändå en helt vanlig människa med fötterna på jorden liksom.
Ja nu kör han ju också rullstol, men ja ni fattar ju.


Jag åkte fram efteråt för att fråga om jag fick ta ett kort på honom, och självklart fick jag det, med mig tyckte han haha. Ja så blev det och han verkade helt härlig.
Jag är verkligen inte riktigt som jag varit förut, nej jag vågar väldigt mycket mer. Jag liksom bara kände att jag ville ha ett kort, och det fick jag.
Stolt över mig själv och roligt att få tala om för honom vad jag tycket han var proffsig i sitt prat och att vara.
Jag sa att jag hade en blogg och det var helt okej att jag delade med mig till er!


Det var jag och Gert och Rebecca som for till Borlänge, Maria fick vara hemma och vila upp sig lite extra efter några jobbiga dagar på sjukhus.
Det var mitt assistenbolag Libra som bjudit in, tusen tack för det Steve!
Glad att vi åkte dit är jag verkligen!


Efter föreläsningen så for vi till Ikea för lite mat.
Ja jag har problem att äta, ja alltså med att jag mår illa hela tiden, så imorgon är det tel tid vid neurologen och då måste jag ringa.
Jag måste få något mot mitt illamående om jag ska kunna fortsätta med min medicin.

Jag har ju ätit full dos ett tag, och det släpper inte, och jag känner att jag inte kommer att orka må illa dag ut och dag in liksom.
Nej det fungerar inte.
Smal, ja visst det kommer jag verkligen att bli till slut i den här takten, men nej tack jag är hellre sugen och hungrig ibland på något, vilket jag inte alls är nu.

 

När vi ätit så visade jag Gert hur jag tänkt i våran hall framöver, men just nu är det inte prio alls.
Men att planera och tänka är roligt tycker jag, ja jag vill ju gärna att det blir bra och rätt förstås.
Ja enkelt luftigt och lite modernt blir det, och man kan välja till olika delar man vill ha och det gillar jag. Vi har en väldigt begränsad yta så det kommer att bli toppen!

Gert skulle åka med hockey laget på borta match så han blev upplockad i Borlänge, vi åkte till Biltema jag och Rebecca innan vi for hemåt, ja ni minsann, faktiskt tycker jag att det är lite roligt att gå runt där.


Ja en härlig dag idag och imorse så kom min rullstol tillbaka, ja det går inte att beskriva med ord hur glad jag kommer att bli om den fungerar som den ska.

Kollade lampor som kan passa till vårat badrums skåp :)
I torsdags firade vi eller vi hann inte fira men vi hade iallafall 10 års dag jag och Gert.
Ja vi träffades för tio år sedan alltså :)

Gert var i ishallen på kvällen och jag satt i fåtöljen jag haha, men han kom hem med tulpaner.
Jag älskar verkligen tulpaner så det passade perfekt och jag vart så glad över det.

Av mig fick han inget då jag inte varit ute på några dagar.
Men men tänk att vi stått ut med varann i tio år, ja stått ut var ju att ta i för jag tror absolut vi kommer vara tillsammans betydligt många fler år framöver, ja tills vi dör hoppas ju jag.

Igår hade vi också en jubilerardag, då hade vi bott här i två år, ja tänk så tiden går fort egentligen.
Jag ångrar inte en sekund att vi flyttade hit och tänk om inte, ja då hade jag ju aldrig träffat varken Maria eller Rebecca!
Tur som bara den verkligen. Lyckligt lottad, ja det är jag det.

Imorgon ska hiss Anders komma, ja ni som läst förut vet ju att jag har och haft många Anders i mitt liv och har, så nu är det dax för hiss Anders.
Han ska mäta och dona för att kunna beställa hissen ner i källaren!
Tänk, nu är det på gång liksom!
Så härligt även om det ju är flera veckors leverans tid kanske, men det ä ju på gång iallafall.

Härom morgonen skrev jag på Facebook att jag eller rättare sagt kaninerna vill ha äppelkvistar att gnaga på.
Vi har fått från min kompis Elenor, men Gert sa att hennes träd kanske behöver ha sina grenar kvar nu haha :)
Ja jag la ut ett inlägg och lite senare på eftermiddagen så hade Anita varit så snäll så det låg en hög bakom brevlådan!
Snacka om snabbt och vilken service. Tusen tack igen, kaninerna är så glada så.

Jag skulle också få från Christina, så ja det kommer inte gå någon nöd på våra älskade kaniner precis. Dom verkligen älskar äppelkvistar :)
Fast Elenors träd kanske behöver sina kvar, så ger hon dom gärna iallfall, hon bryr sig inte så mycket om hur det blir att se ut, supersnällt förstås!

Ja hörrni, nu ska jag rätta lite innan Gert kommer hem från sin borta match, sen är det läggdags, jag är lite trött faktiskt efter en händelserik dag idag.

Kram kram på er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar