söndag 8 februari 2015

Man har ett val!

Det är livet det här ;)
Hej hej!

Ja idag har jag haft en toppendag, men nu då jag ligger här i sängen så är det så skönt att det är kväll och jag får ligga och skriva lite.
Ja lite blir det ju säkert inte, men skriva iallafall.

Ja för mig är det liksom jag och nu, och har blivit en del av mig liksom, ja en del och en viktig del.

Jag behöver skriva och jag mår jättebra av det.

Jag får positiva gensvar och känner att jag gör nytta.

Nu finns det några som inte gillar att jag skriver, men dom behöver ju inte läsa det jag skriver, det är ju ett val man gör.
Man behöver inte lägga det på mig, och få det till att jag gör något fel och dumt, nej man gör sina egna val.

Nu behöver man inte läsa och man behöver då inte visa eller säga till mig eller mina vänner, hur dom inte gillar att jag skriver heller, nej jag tycker faktiskt inte det.
Jag tycker det är rätt elakt, nu har jag visserligen egentligen borde vant mig vid att jag alltid gör fel, men i det här fallet så tycker jag att jag gör rätt.

Jag mår ju bra och det är viktigt för mig. Att tänka på mig liksom!

Nej den och dom får helt enkelt lära sig att inte vara så "nyfikna" så dom läser, eftersom jag inte skriver bra, eller att jag delar med mig för mycket.
Ja det är ju upp till mig tycker ju jag.
Mina tjejer och min man och dom som råkar bli med i mina inlägg tycker det är okej och det är huvudsaken.

Att jag delar med mig om både tråkiga,roliga och ibland pinsamma saker, ja det är ju upp till mig det med, och jag känner att det är viktigt för mig att skriva om vanliga saker så det blir mindre tabu att prata om. Jag vill lära alla att man ska kunna prata om allt, ja faktiskt allt.


Jag behöver skriva en bok, ja jag behöver verkligen det, men hur ska jag hinna med det?
Ja det får nog bli mitt jobb på något vis.
Jag behöver göra det för min egen skull och förstås för att kanske ge någon något, att jag liksom har funnits, att det finns något kvar efter mig då jag inte finns mer liksom.
Ja jag ska nog börja fundera på riktigt.

Det fungerar inte att skriva med mina händer riktigt, men det måste ju fungera.
Jag skulle inte kunna sitta och berätta saker och någon annan skriver, nej jag fungerar inte så riktigt.

Det är ju min hjärna som styr mina händer och orden bara liksom strömmar ut i dom och tangentbordet får jobba.
Det är en helt magiskt känsla, ja helt fantastiskt lätt, och jag fattar inte hur det verkligen fungerar.

En ganska dålig hand och en ännu sämre?
Ja jag får vara glad för att jag vet vart alla tangenter sitter så jag kan hjälpa till med fingrarna som fungerar så gott det går.



Min stora rullstol ;)
Nu till min rullstol igen, en följetong och den har inte tagit slut än.

Hjälpmedelcentralen ringde i fredags och undrade hur jag ville att dom skulle göra?.
Han trodde till 99 procent säkert att den fungerar nu, ja dom har bytt alla elektronik igen och nu verkar den fungera?
Ja det låter bra men jag vill till hundra procent veta att den fungerar, och tänk om jag är ute och åker och jag stannar mitt på vägen i en korsning någonstans?
Vad gör jag då och hur ska jag tänka Då liksom?

Jag vill hemskt gärna kunna, som med den andra, kunna lita på den och nu hoppas jag.
Han undrade hur jag ville om jag ville ha den på fredagen och åka över helgen eller om dom ska ha den kvar och kolla igen i början av veckan och testa den ordentligt.

Ja jag valde att låta den vara kvar hos dom några dagar till.

Visst vill jag ut, men jag känner att jag vill vara och känna mig säker, så jag får vara inne hela helgen då nu igen. jag vill inte behöva ringa om den att den är trasig igen och jag vill inte bli stående någonstans igen heller.

Nej nu har jag  varit med om tillräckligt känner jag så nej tack jag avvaktar hellre.


Nu har jag varit ute med min andra lite iallafall, men jag har suttit och solat lite vid kaninerna där ute och njutit av solen.
Kaninerna ligger i stugan alldeles där solen kikar in, och dom ser ut att njuta.
Mysigaste kaninerna och jag blir så glad så glad av dom.


 
 

Imorgon om vädret är fint ska Gert följa mig ut, och då han följer eller någon följer så går det ju bra för då vet jag att jag kan få putt hjälp om det behövs.
lite lite för mycket snö, ja då så fastnar jag ju med min lilla vanliga rullstol.

Längtat tills den andra fungerar till hundra procent.

Nu borde jag ju få en riktig racer nu då dom lagat den så mycket, men vi får se.
Jag verkligen älskar ju att åka med den och den är rolig och går snabbt. Ja jag håller tummarna för att det kommer att fungera nu.

 

Ja jag var tvungen att ta kort på min fina ordning, ja superbra är det och jag mår så bra då jag öppnar mina garderober. Tack snälla Rebecca och Maria :)


Vi fixade mitt rullstolsrum häromdagen också nu medan min stora rullis är borta.

Jag är inte någon "fan" av svart,  men nu då tapeterna är svarta så passade ju lådorna vi hade i källaren perfekt.
Ska fixa bara så det finns små skyltar att hänga på, så man vet vad som är i dom.

Sedan vi flyttade hit så har inte Simon bott här alls eftersom han fixade en egen lägenhet.
Mitt rullstolsrum var hans rum egentligen, vilket är därför det är svarta väggar där i som han ville ha.

Nu har jag snott hans rum och tycker då det ju är bara ett rullstolsrum att det får vara svarta tapeter. Lite nya gardiner så blir det jättebra och jag får vara nöjd.

Ett annat rum vi snott är ju Oliwers, ja det fick Melina ta då jag inte ville att hon skulle bo nere i källaren i ett rum hon fixat så fint.
Nej hon skulle börja med en medicin och jag ville ha lite koll på henne så det inte blev något tok.
Nu blev det inte det men hon bor fortfarande uppe, och lilla Filip bor inne där med henne.

Om och när Oliwer eller Marielle kommer så får dom bo nere i det fina rummet Melina fixat förut, och det kan ju vara skönt om dom får vara där nere lite ifred.

Oliwer har inte han heller bott här sedan vi flyttade hit, nej det blev liksom aldrig så, och han bor hos sin mamma där det säkert känns lite mer som hemma.
Nu är pojkarna välkomna när som helst förstås och vi löser det om det behövs självklart, för rum finns det.
Men just deras rum försvann då dom ju behövdes.

Tur att vi har världens bästa pojkar, eller det är ju Gert som har, så att dom är förstående och bra.

Marielle bodde ett litet tag i gillestugan här nere, men nu är det ju Nora som gäller för henne.

Ja man måste lösa allt så praktiskt som det går och för mig var det ju nödvändigt att kunna få in och ut mina rullstolar, och man kan ju inte ha rullstolar i hela huset haha, så nu har dom ett eget rum där dom står på laddning :) när jag inte använder dom.

 

Melodifestivalen var det ikväll på våran tv, sådär som vanligt tyckte jag.
Vi hade iallfall en mysig kväll och det är så skönt så.

Idag har jag haft en toppen dag och jag hoppas alla haft det.

Kram kram




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar