söndag 15 februari 2015

Jag älskar soliga dagar!

Strålande sol!
Hej hej!
Ja idag har jag haft som vanligt, en superbra dag.
Ja alla dagar är ju inte superbra, men bra är dom iallafall.

Just nu har jag besök i min säng, ja både Tyke och Stina är här hemma hos mig <3
Dom ligger och snarkar bredvid mig båda två, dom är så fina så fina!

Ja jag älskar verkligen dom hundarna, men lite dryga är dom allt haha :)

Marielle och Daniel passade på att gå ut en sväng, så inatt då dom kommer hem hit så vill nog hundarna gå ner och sova vid husse och matte. men tills dess duger mormor :)

 

Idag började min och våran dag med att göra sig klar, käka frukost och sen ut i luften, ja ut i den soliga härliga friska luften.

Melina sökte jobb förra veckan som reklam utdelare, och fick jobbet dagen efter!.
Så nu blir det reklamutdelning framöver, och det innebär luft och sol!
Ja och så tjänar hon ju lite pengar också förstås :)

 

Ja ni förstår ju, jag följde henne då hon delade ut reklam, men hon tyckte nog mest att jag var dryg och i vägen, ja som alltid ungefär:)

Men men, som mamma så får man ju vara det, alltså dryg, för jag vet ju att hon tycker om mig ändå:)

En jätte härlig dag i solen och imorgon ska hon dela ut resten, ja idag var det ju alla hjärtans dag och hon ville hem till Oscar förstås, så vi gjorde bara hälften och tar resten imorgon.

Ganska mycket var det :)
I torsdags fick hon alla blad, så hon och Maria sorterade för fullt så det bara var att lägga i klara buntar idag. Hon är noga och vill att alla ska ligga rätt, ja åt samma håll ska dom ligga.

 

När vi kom hem från dagens utdelning idag så satte vi mig i fåtöljen och sen fick Gert hjälpa mig att flytta mig då han kom hem.

Ja Gert har varit och spelat företagshockey och så skulle han vara domare också.
Han såg fram emot det och har haft en rolig men hektiskt dag idag.


Jag hade tänkt att åka dit och titta, men valde att låta bli då det var så fint väder och jag ville vara ute istället i solen.

Mitt inlägg idag kan bli lite rörigt för att det varit rörigt eller rättare sagt inte rörig, utan det har liksom varit något varje dag så det känts rörigt.

I torsdags så var kommunen hit, ja tredje gången som vi skulle klura ut hur många minuter det tar för mig i duschen och på toa, hur många minuter det tar att plocka av och på bord.
Ja allt man gör ska man veta hur lång tid det tar.
Fundera på det en dag så ska du se vad omöjligt det är att uppskatta allt.
Ja ni kan nog förstå att det är helt omöjligt att få till tiderna, man tänker ju inte riktigt på hur lång tid det tar allting. Man tror att det tar kortare tid än det gör. Borde ha klockat alla tider, men så orkar man ju inte hålla på.

Carina på mitt assistentbolag kom för att hjälpa mig, och så var Rebecca med också , så nu borde det ju blir bra.
Rebecca har inte varit med förut och hade ingen aning om att det var så jobbigt att fundera ut allt, så hon blev helt slut i huvudet, lika som jag också blir efter varje gång.

Känner mig lite arg egentligen, men det är ju ingen ide för huvudsaken det blir bra.
Det var fint soligt väder ute och jag fick lov att sitta inne och tänka på tråkiga saker som tider igen.
Ja det kändes sådär, men det kommer att bli bra nu är jag säker på. Det får lov att bli bra.

Den här gången var det två som kom, och dom är nya båda två, och det känns ju egentligen lite sådär, man vill ju slippa att sitta inne som nu i nio timmar totalt, ja faktiskt, tre timmar varenda gång och än är inget klart!?

Det är för att jag sökt mer tid, ja mer tid för assistans.
Jag vill ju kunna få hinna mer än jag gör nu då tiden inte räcker till alls.
Nej jag behöver många fler timmar nu än jag trodde att jag behövde förut.

Det ska ju inte vara så att Melina är tvungen att vara hemma med mig då Gert är borta för att hon inte vill lämna mig ensam.
Nej det är inte hennes ansvar.
Hon är sexton, inte fyllt sjutton och hon ska kunna vara hon och inte behöva bry sig om att jag klarar mig eller inte.
Nej kommun människan den ena tyckte att, ja men hon är ju sexton?!
Då sa Carina ja men behöver hon inte äta då? Jo...
Ja vadå ska hon tvätta och laga mat bara åt sig för att hon är så stor.
Nej man lagar väl middag till alla, och man tvättar väl åt alla då man ändå tvättar.
Ja så tycker iallafall jag :)
Nu är Melina både duktig och snäll och ofta är det hon som gör mat så det är klart tills Gert kommer hem, men det ska inte vara ett måste och absolut inte hennes ansvar.

Varje kväll så brukar jag avsluta med att göra patienter, ja "kungen" är min grej.
Ja min vanliga dos med kungen är ungefär tio stycken om jag ska gissa, kan nog faktiskt vara tjugo vissa kvällar, men nu kommer det nog att bli lite ändring då jag kommer att somna tidigare.

Jag fick lite nog häromdagen då jag mådde så illa så illa, ja jag bestämde att jag skulle kontakta min neurolog och säga att jag vill få medicin mot mitt illamående.
Dom är inte lätta att få tag i, dom ändrar telefontiden lite vartefter och just den dagen så hade dom det.
Jag blev irriterad och jag fick maila istället och tänkte att dom ju skulle ringa mig.
Det gjorde dom men inte förrän dagen efter på kvällningen.

Det var min sköterska Ylva som ringde upp mig, och hon hade pratat med min doktor som inte vill ge mig något mot illamåendet eftersom det varit så ända sedan jag började.
Han ville att jag skulle sluta!
Men!? sa jag , jag har ju bara den biverkningen!

Jag har ju läst att det är många, väldigt många som har kramper, ont i magen, har fluschar och mår skit. Och dom äter ju tabletterna ändå.
Jag som inte tyckte att det var så illa egentligen med min biverkan, men gör förstås så som doktorn säger och slutar och jag vill verkligen inte fortsätta att må illa dag ut och dag in.
Nu dagen efter så har mitt liv förändrats redan till det bättre och jag förstår att det ju inte bara varit illamåendet som varit.
Nej jag har ju kunnat vara vaken timme efter timme på kvällar och nätter, ja jag har kunnat skriva hur mycket och hur länge som helst.
Men nu har det blivit förändring, jag har inte orkat skriva alls som jag brukat, jag har fått lov att avstå från skrivandet flera kvällar då jag faktiskt fått lägga ifrån mig datorn för att helt enkelt somna.

Jag har varit så trött nu, trött på riktigt liksom, det var ett tag sen.
Skönt men knepigt.
Det kommer säkert fler saker som blir förändrade med mig och min kropp nu då jag slutat, få vänta och se.
Härligt? Eller? Ja jag vet faktiskt inte men det känns ju sådär att jag ska vara utan i flera veckor tills doktorn ringer på telefontiden jag fick.
Ja han ska bestämma då vilken broms jag ska få.
Ja jag kanske blir lite mer som vanligt utan medicin och kanske kommer mina kvällar bli alldeles mycket kortare än förut :)
Jag vill ju gärna ha normala dagar och kvällar, jag brukar verkligen inte vara vaken till över tre, nej inte ens om jag varit frisk förut.


Häromdagen var det 70 000 lästa inlägg på min sida, jag är så glad över varenda gång så ni kan ju gissa hur glad jag kan vara nu efter så många lästa!.
Ja som jag skrivit förut så är det ju inte en riktig sanningsenlig siffra, nej det finns någon som läser om och om igen.
Det får man gärna göra, men den jag menar har en liten "Ninamani" eller kanske en stor haha :)
En fixering av mig? Ja faktiskt så är det ju knepigt, men så är det faktiskt.
Ja ja jag bjuder på det förstås, men om hon la ner allt vad har med mig att göra så skulle hon må bättre är jag ganska säker på.
Det är liksom ingen bra idé att slösa tid och energi på att hata någon så mycket, och i det här fallet handlar det bara om avundsjuka.
Ja och det är rätt onödigt det med om man frågar mig.

Melina jobbar i kiosken :)
Igår kväll så var vi i ishallen igen, Maria följde och hjälpte till och jag bara var med som sällskap som vanligt jag.
Ja en stolt mamma som vanligt var jag ju.

Idag som sagt så är det alla hjärtans dag, men vi är inte så noga med det och särskilt inte idag.


Men imorse då Rebecca kom hit för att hjälpa mig upp hade hon köpt små fina hjärtan av glass, sådär goda haha, men det var ju tanken som räknades. Jättegullig och snällt verkligen.

Jag fick tulpaner av min kära man idag också, ja har ligger verkligen på plus nu haha :) älskar ju tulpaner.

Melina har börjat med att säga: ja men lyft på arslet då mamma och gå och gör det och det:)
Haha lite krångligt kan det ju bli:) :)
Ja här skämtar vi rätt mycket om min knäppa kropp :)

Nu ska jag försöka uppdatera lite oftare så det slipper bli så rörigt och mycket olika .

Kram kram på er all idag på alla hjärtans dag idag <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar