onsdag 18 februari 2015

Jag är så trött så trött!

Mumsig!
Hej hej!
Ja jag hade tänkt att jag skulle skriva lite oftare, men det har inte gått. nej jag har faktiskt inte orkat. Egentligen orkar jag ju och har hur mycket att skriva om varenda dag, ja faktiskt har jag det, men jag har inte orkat på kvällen.

Jag minns då jag började med min medicin i tablettform, tecfidera att jag blev så himla pigg på kvällarna och har sedan jag börjat med den inte kunnat somna förrän runt tre på natten.
Det har ju varit lite skönt att vara den enda vaken också, och fått skriva i lugn och ro, men inte så normalt för mig då.
Nu då jag slutat med den medicinen så märker jag skillnad.
Ja herregud, nu är jag lika trött som vanligt på kvällarna.

Jag har alltid varit en morgon människa och somnat tidigt på kvällen, ja ända sedan jag var ung har det varit så.
Nu är jag lite som jag ska om man säger så, men jag vill ju så gärna hinna skriva lite innan jag inte orkar.
Det är ju viktigt för mig, och då alla är hemma här hemma så vill jag inte skriva, nej då kan jag inte riktigt låta fingrarna jobba. Nej jag kan inte släppa lös om man säger så.

Ja ja jag får ta en dag i taget så får vi se hur ofta det blir framöver.
Men för min skull måste det iallafall bli flera gånger i veckan för att jag ska få må bra.

Maria med sin fräscha längd på håret :)
Idag har jag och Melina varit i ishallen i cafeterian, för sista gången den här säsongen.
Pust så skönt verkligen, och jag som ändå inget gör då jag är där. Nej jag är bara sällskap.
I fredags var ju Maria med och hjälpte till också, men idag kände vi att Melina fixade det själv, och det gjorde hon lätt. Maria fick vara hemma och mysa lite istället ikväll :)
Melina är så duktig och ja jag sitter och är så stolt så stolt.

Igår så var det de okända på TV vilket är det enda program jag egentligen vill se, men jag var så trött så jag ville lägga mig.
Nu tittade jag klart iallafall då ju Gert skulle gå till kaninerna och stänga in dom, och tiden gick så det blev så att jag kollade klart.
Men efter det programmet så fanns ingen chans att jag skulle orka skriva.
Ett par komihåg rader skrev jag så att jag inte skulle glömma vissa saker idag nu då jag skriver.

Nu tillbaka till hockeyn, det var en match som inget betydde så det var lite lagom kul.
Motståndarna hade bara fått ihop åtta spelare också, så ja ni kan ju tänka er.
Vi vann, men rolig match vet jag ju inte om det var.

I söndags delade vi ut massor av reklam som ju är Melinas nya extra jobb, lika som på lördagen.
Fint väder och jag kunde också, ja jag tog många gator jag med min rullstol haha.
Ja jag fick lov att ta kort på det fina vädret och lite snö så ni ser hur fint det var.

 

Igår kväll precis innan jag skulle somna så hände det igen, ja våran garderob i hallen är så knepig.
Jag tror och är säker på att någon vill påkalla min uppmärksamhet genom att öppna och stänga garderobsdörren.
Ja vi har någon magnet där på så det låter ganska mycket då den öppnas och stängs.

Nu är jag ju så van egentligen, men varje gång det låter så tror man ju att någon är där fast man vet att både Gert och Melina sover typ. Ja underligt men spännande.
Jag gjorde som alla andra gånger, jag somnade och tänkte inte på det mer än nu då jag ligger och skriver lite.


Igår så hade vi en pysseldag här hemma, ja vi ändrade om lite och jag blir så nöjd så.
Hyllan jag ställde i fönstret har stått på bänken och inte synts alls, jag fattar inte varför jag inte fattat tidigare att det var på fönsterbrädan den hörde hemma liksom :)
Det är Maria som snickrat ihop den!!
Ja ibland så kan det dröja innan man fattar!? :)


Som ni ser så har inte Maria det lätt, hon når ju inte så bra då hon är så kort.

 

Hon fick också lov att massera mig lite extra igår då benen inte alls kändes bra.
Jag har sån tur så att jag har både Maria och Rebecca som bara är bäst.

Igår kväll hade jag mitt möte, jag minns inte om jag skrivit om det förut, men jag går i någon grupp terapi typ.
Jag trodde inte alls att det skulle kännas bra, men det gjorde och gör det.

Andra gången igår och jag hade velat suttit där många fler timmar än två som det är varje gång. Intressant och jag lär mig om mig själv och mitt liv då jag lyssnar på dom andra.
Ja nu pratar ju jag också, men ja det blir intressant hur jag kommer att kunna tackla allt som kommer att dyka upp.
Men men det kommer att bli bra är jag säker på, och då jag har haft det så jobbigt under åren efter skilsmässan och barnens pappa och hans fru som verkligen velat vara dumma.
Ja under alla hemskt jobbiga år har jag inte haft tid att fundera eller känna efter på riktigt, nej jag har fått försöka vara stark och att finnas för mina älskade barn då dom haft det så jobbigt.

Det är inte lätt att bli sviken om och om igen. Nej mina barn har haft en super jobbig barndom och det är inte över på långa vägar för någon av dom.
Det sitter kvar inuti dom, en sån stark besvikelse, ja det finns ingen mer än någon som varit med om samma, som kan förstå. Nej det är omöjligt att förstå.

Nej fy då vad jag önskar att jag kunnat göra något då, men jag var inte stark nog och jag trodde på hoten om att dom skulle ta barnen ifrån mig.
Ja fy vad jag önskar att jag varit så stark som jag är nu, då.
Vad allt varit annorlunda nu om jag orkat då.

Ja det är ju ingen idé att tänka så egentligen för jag gjorde ju så gott jag kunde då, av den Nina som fanns då.
Nej fy vad glad jag är att jag brutit trenden i min familj och går min egen väg, att jag törs och att jag finns för mina barn.
Jag har lyckats få det så att barnen även om dom har det superjobbigt iallafall fått med sig vad som är rätt och fel, att man inte ska bita ihop och ta en massa skit.
Att dom är bra precis som dom är och ja jag har försökt så gott jag kan.
Jag är ju den jag är nu på grund av allt jag fått gå igenom då och det är jag trots allt glad för. Alltså glad för att jag blev den jag är, inte att barnen fått ha det skit jobbigt förstås.
Nej dom förtjänar ärlighet och respekt och framför allt inga lögner. Nej hemma hos oss ljuger man inte, och det har vi inte gjort sedan dom var små. Det har varit superviktigt för mig att lära dom att man inte får ljuga.
Jag är glad och stolt över mina barn och faktiskt över mig själv, att vi fixade det.

När mötet var klart så skulle Rebecca hämta mig på kvällen eftersom Gert var på träning med killarna igår i ishallen.
När jag skulle åka in höll jag på att få en hjärtinfarkt, ja då jag skulle köra in på rampen i bilen så satt både Alice och Elsa i baksätet och gömde sig haha :) Tokfior <3


Ja Rebeccas tjejer är det jag skriver om, världens gulligaste tjejer, jag tycker om dom så mycket.
Elsa skulle till MM och köpa något och det passade mig perfekt då jag också behövde handla lite.

Ja när vi kom hem så hjälpt mig Rebecca att flytta mig från rullstolen till fåtöljen och sen satt jag där i då till tio, efter de okända.



Nu till något helt annat:

Soldyrkare ja det är jag det.
Det är så underbart härligt med solen!
Den värmer inte bara utanpå utan inuti med.

Ja lycklig det är jag det då jag ser att solen är uppe, och om det är någon gång jag kan känna mig eller få känna mig lat så är det då solen skiner.
Ja det har varit enda gången eller nja då det är skidor på TV också så får jag vara lat och bara sitta.

Ja nu pratar jag lite i dåtid samtidigt som nutid för nu sitter jag ju still jämt haha.
Ja då solen skiner så sitter jag gärna eller ligger helt still och njuter, och då det är skidor på TV, ja då sitter jag helt till och njuter!
Det är nog faktiskt dom enda gånger jag brukat vara still och lugn.

Carina till vänster :)
Min chef Carina vill ha recept på hälsodrinkar jag brukat göra, och jag ska försöka skriva ner lite även om man kan göra i det oändliga, ja man kan ta det man har hemma helt enkelt.

Jenny är det som hjälpt mig förut och som lärt mig.
Ja hon har också Ms och hjälpte mig med drinkar och hjälpte igång mig med en Ms diet jag gick efter ganska länge.
Ja jag var så duktig så och Jenny lärde mig massor.
Nu har jag ju sedan länge återgått till det vanliga, men jag vet att jag kan om och när jag vill.

Drinken är bra för alla förstås och det är bara nyttigheter där i.
Nu måste man ha en råsaftcentrifug för att det ska bli bara saften som kommer ut, ja juicen och inge annat. Det är helt fantastiskt gott.
Min senaste :)
Det här är en variant:
Apelsiner, citron, ananas,  äpple, broccoli, färsk rödbeta, ingefära, bladspenat och sen då drinken är klar så strör jag på gurkmeja, ganska mycket, och rör om.
Jag gillar inte att ha för mycket ingefära, jag tycker den tar över hela drinken då, men gillar man det så kan man ju ha en större bit i. Jag brukar ta ett par centimeter ungefär jag.

Ja om man vill så kan man byta ut och lägga till vad man vill, det finns inga regler alls.
Ibland har jag i vattenmelon, päron, grape och om man gillar selleri som jag inte gör så kan man ha i det.
Ja herregud så mycket olika man kan ha i. Men inte banan ska man ha i, nej det går inte.

Ja Carina jag vet inte om du blev så klok av det här, men testa dig fram förstås tills du hittar din favorit.
Jag gör lite olika varje gång jag men tycker om alla lika mycket faktiskt, ja jag förstår det inte själv, men jag tycker dom är jättegoda och så vet man ju att det bara är sånt man stoppat i där i som man dricker. Härligt och nyttigt.
Jag äter dåligt med både frukt och grönsaker så för mig är drinken en nödvändighet faktiskt, och allt man använder till drinken skulle man absolut inte få i sig på en dag då det krävs ganska stora mängder för att få några glas.

I Lördags hade jag och vi lite besök över natten av Marielle <3 Ja och så Tyke och Stina och Daniel.




 


Jag hoppas alla haft fina dagar.
Just nu blåser det jättemycket, så det kan hända att jag inte kan sova så jättebra inatt, men det visar sig.
Kram kram




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar