torsdag 19 februari 2015

Röd flagg!

Sån häftig skapelse!
Hej hej på er!
Ja jag har lagt mig tidigt idag med, lika som igår, så jag har orkar att skriva lite. 
Ja vi får se hur lite det blir innan jag är klar.

Idag har Rebecca varit här och hjälpt mig, och på förmiddagen hade jag en gullig tjej här som jag ska ha som min vikarie har jag bestämt. 
Ja Carina (min chef på Libra) om du läser det här så skickar jag alla uppgifter till dig sen :)

Det är inte lätt att skaffa vikarier alls faktiskt, men det kändes riktigt bra så det kommer bli kanon. 
Nu har jag ju några fler också som kan rycka ut då det behövs, men jag har haft tur som haft och har dom bästa assistenterna som hjälps åt så mycket som det går. 
Ja hittills har det fungerat jättebra, men kanon är det om det om vi har någon eller flera att ringa om det behövs.

Efter att vi träffat henne så skulle jag och Melina till doktorn trodde vi. 
Ja jag trodde och var helt säker på det. 

När vi parkerat vid sjukhuset så kom Oscars farmor och farfar som jag bara hört så mycket om men aldrig träffat. Vilka gulliga människor, ja fast dom aldrig träffat mig så kramade dom om mig och ja jag tyckte om dom lika mycket som Melina gör. Kanske inte lika haha, men mycket iallafall :)
Underbart möte verkligen. 
Jag är så glad att Melina får vara en del av deras liv och att dom tycker om henne. Härligt.

Vi hade fått en doktors tid som jag bokat av, och sen fick jag en ny tid vilken jag trodde var till doktorn och att Melina skulle vara med. 
Men så var inte fallet egentligen. 
Nej det var en tid till mig egentligen bara, men det gick självklart bra att hon var med också.

Ja ett känslomässigt jobbigt samtal blev det, men det var ett bra möte samtidigt och fast det var en jobbig stund med massor av känslor så var det ju skönt efteråt. 
Ja till slut kommer allting bli bättre och förhoppningsvis bra.

Det är en sån frustrerande hemsk känsla då ens barn inte mår bra alls och man inget kan göra. 
Nej man kan bara finnas för dom båda och det gör jag så gott det går.

Det är hemskt att båda ens barn ska få må så dåligt av saker som hänt i deras liv och som ju faktiskt jag var en del av. 
Ja nu hände inte hemska saker hemma vid mig, men jag kunde inget göra åt våran situation som den var då. Nej jag hade inte förmågan, styrkan eller den hjälpen jag hade behövt då. 

Jag hade behövt socialen på min sida, eller på barnens rättare sagt.  
Jag hade behövt dom som stod mig nära, på min sida och att dom trodde på mig och det barnen berättade. 
Ja jag hade kunnat vara starkare om jag fått stöd. Om myndigheterna tagit oss och mig på allvar, ja vilken skillnad det hade gjort är jag säker på.

Nu hade jag mina två vänner på den tiden som verkligen stöttade mig så gott dom kunde, och jag kommer alltid att vara dom evigt tacksam för det. 
Ja utan dom vet jag inte hur jag mått idag eller hur mina barn varit. 
Det är en sån hemsk tanke att jag inte ens törs tänka den om jag ska vara ärlig. 
Nej fy då, jag får vara tacksam och glad över att det ändå blev så bra som det blev och att jag kämpat på så mycket jag kunnat. 
Faktiskt mer än jag egentligen kunnat. 
Men då det gäller ens barn får man någon styrka man inte tror man har, ja man orkar så mycket mer än man tror.
Hemsk tid var det då, men vi tillsammans får fixa allt drygt och jobbigt som är och som blir. 
Men om en enda människa kunde be om förlåtelse på riktigt, och vilja finnas i deras liv, ja då skulle allt bli så mycket enklare för dom. 
Det skulle iallafall innebära en lättnad i deras hjärtan tror jag.
Önsketänkande förstås, men vem vet? Han kanske vaknar upp en vacker dag? 



Haft en tröja på mig idag som jag haft åt fel håll haha :) 
Det var Melina som sa att mamma du har tröjan bak och fram! Nej vad då sa jag haha :) 
Men hon hade så rätt så, knapparna ska sitta bakåt och lappen med förstås :)


Idag efter tiden vid doktorn som inte var ett läkarmöte, så himla tokigt av mig, ja då iallafall så åkte vi för att handla lite. 
Färg till Melinas hår och lite bröd och ost som vi behövde.


Rebecca var så snäll så hon hjälpte Melina att färga håret innan hon slutade för idag och Elsa kom och myste lite i soffan medans mamma fixade Melinas hår.


Igår då jag var ut och åkte och Maria var med, så upptäckte vi något! 
Ja jag tycker det är helt fantastiskt att så många hundägare låter bli att plocka upp sitt bajs! 
Ja faktiskt så är det ju ens hunds bajs, och då är det ju ägarens bekymmer liksom. 
Ja så tycker iallafall jag.

Nu kan jag tycka att den som sätter flaggor i varje bajs har lite lite att göra, men jag fattar verkligen och håller med. Oacceptabelt och helt skitäckligt om man frågar mig.

Jag körde på en hundbajs häromdagen men som tur var så skulle jag åka länge så det gick bort ute av sig själv, men ni som vet, ja ni vet hur illa det luktar och man får ibland kasta skorna efter att man klivit i en. Äckligt verkligen. 
Vi såg många bajsar som låg med röd flagg! 
Skärpning verkligen till alla som struntar i att städa efter sina hundar.


Imorgon blir det sortering igen här hemma, ja ni ser ju och kanske fattar? 
Men så dåligt som man tjänar på att sortera först och sedan dela ut all reklamen gör att det är bättre att skaffa ett annat extra jobb. Det är verkligen inte värt det. 
Men duktig är hon som ville och som gjort det tycker ju jag, men någon måtta får det vara. 
Det är så dåligt, så det är skitdåligt och snacka om att ungdomar och andra blir utnyttjade. 
Inte alls värt det!
Företagen får betala mycket för reklamen och att den blir utdelad och vart tar alla dom pengar vägen? Bara en fundering och jag ska nog stanna vid det, inte bra är det iallafall.

Ja 300 kr för tio timmars jobb ungefär och då har ändå jag och min assistent hjälpt till? 
Vad tycker ni? Skulle ni gjort det? Antagligen inte. 
Superdåligt är det men visst dom tjänar ju lite pengar, men noll fritid blir det över kan jag lova. 
Inget man orkar hålla på med länge synd nog då man kan få ett annat extra jobb och kanske bara jobba en dag och tjäna betydligt mer. 
Nu vill jag inte alls lära henne om lönen och att den är viktigast för det är det ju inte, men det här är allt annat än bra, för så många timmar och så mycket slit som det faktiskt är.


Tog så fina kort på våran Filip igår som jag måste dela med mig av <3 


Jag fick sån gullig kommentar av min Marielle igår efter att jag delat filmerna jag filmat in på mig själv. 
Hon skrev att hon suttit och skrattat då hon sett filmen och att jag lät som en riktig dalkulla haha :) 

Hon delade min film på sin sida och skrev :

Min mamma är fan min idol. Här har ni en snutt på när hon kör rullisen grymt fort!



Ja jag bjuder på lite roligheter ibland och sån är jag helt enkelt.

Nu hoppas jag som vanligt att ni haft en fin bra dag idag.

Kram kram



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar