tisdag 3 februari 2015

Hälsodrink idag äntligen!

Hittade den här bilden, ett riktigt Nina hus och rum :)
Hej hej!
Ja nu skriver jag lite igen, det är ingen idé att jag skriver att jag ska skriva några rader, för det brukar ju kunna bli massor av rader.
I datorn då man läser det jag skrivit så är det ju inte lika långt som då man läser i mobilen haha :)
Ja ibland tar det liksom aldrig slut på ord för mig, men det har ni nog märkt redan?

Jag måste börja med igår faktiskt.
Jag såg fram emot att kunna ut och åka med min lagade rullstol.


Först på morgonen hade jag en helt vanlig härlig morgon och jag stod vid min turner lite.
Rebecca var det som jobbade och hon hjälpte mig att klä mig ordentligt för det snöade och blåste ute såg jag.
Jag ville så gärna få luft då jag inte kunnat vara ute på en vecka ungefär, jo till affären och så har jag ju varit ute, men inte ute på riktigt liksom.

Vi satte mig i rullstolen och den fungerade inte!

Ja gissa hur besviken jag blev, och hur jag än gjorde så fungerade den inte?!

Jag och Rebecca tog då bilen till stan och gick på Hemköp och Åhlens lite så jag iallafall kom ut.

Jag skulle lämna tillbaka ett paket på hemköp så dit hade jag tänkt åka med min rullstol.

Ja det var ingen vidare bra dag kändes det som och då jag kom hem satt jag mig i fåtöljen.

När jag satt där i lugnan ro så öppnades dörren och in kom två härliga hundar springandes.

 

Som vanligt haha, Marielle vill verkligen chocka mig och inte förbereda mig en enda gång om dom tänkt komma haha. Tokfia liksom :)

Tyke har blivit så hög så inte klokt, långa ben alltså, vilken skillnad på ett par veckor.
Han växer så det knakar och han kommer nog att bli större än Stina tror dom och ja jag tror det med.

Hela familjen samlad <3
Ja dagen hade varit tråkig då jag inte kunnat åka ut med min lagade rullstol, men vände förstås då dom kom.
Härligt och skönt att få se dom lite, ja allihop förstås.

Dubbla armstöd blev det på en sida :)
Gert fixade armstöd så det blev jättebra till min stora rullstol, superbra och nu kommer jag kunna åka bra med stöd för armen.
Jag har fått hjälp på hjälpmedelcentralen flera gånger men inte fått till det alls som jag velat, men nu så!
Det kommer att bli mycket enklare nu då armen slipper vara i luften typ, den är så känslig rullstolen, så man vobblar lätt. Ja det blir väldigt ryckigt om jag ska förklara på ett annat sätt.
Kanoners blir det nu och jag är nöjd som bara den. Händig man jag har <3


Idag har det varit en bra dag också men lite upp och ner med mitt illamående.
ja imorse skulle vi äntligen göra hälsodrinkar igen, det var jättelänge sen och det är ju så gott och så nyttigt och jag hade köpt hem allt man behöver.

Nu kan man ha i vad man vill förstås, men för oss idag blev det : ananas, apelsiner, citron, broccoli, ingefära, gurkmeja, äpplen, rödbeta och morötter.
Ja det går åt ganska mycket för att kunna få så det räcker.
Jättegott med några isbitar och ett sugrör, och Rebecca som aldrig gjort någon i en sån maskin blev imponerad.

Råsaftcemtrifug provar Rebecca :)
 


Ja herregud så enkelt det är egentligen, men det krävs ju lite planering, och man måste ju göra rent ordentligt efteråt, som ju tar lite tid.
Ja det där med maskiner är jag noga med, jag vill att den ska vara som ny hela tiden, inget lort någonstans får det vara kvar.

Mår illa.
Jag hade tänkt att jag skulle skära alla frukter och grönsaker och skala, men då jag stod på min tippbräda så blev jag att må så illa så illa.

Rebecca såg att all min färg försvann från ansiktet och fy vad jobbigt det blir då jag blir så.

Mår bättre :)
Jag fick lägga ner mig förstås och där fick jag ligga medan Rebecca fick fixa allt.
Inte meningen alls men hon fixade det förstås galant och så fick vi en hel tillbringare till slut med juice.
Nyttig juice utan tillsatser, bara alla dom frukter och grönsaker vi stoppat i.
Ja nu vet man ju inte vad dom kommer ifrån och vad dom är besprutade med, men bättre känns det än att dricka en köpt förpackning tycker jag.

Vi skar och skalade dubbelt med frukt så jag och Maria kan göra imorgon med.
Jag vill helst kunna göra en varje dag för då vet man att man får i sig allt man behöver och kanske lite mer därtill.
Ja jag har skrivit om dom här många gånger och har varit dålig på att ta mig i kragen, men jag ska verkligen försöka nu.

Min frukost men jag åt ett par mackor med :)
Min frukostdos med tabletter :)
Den turkosa tabletten är "snyggast" men den värsta, har den att tacka för allt illamående jag har :)

Lika med att baka bröd och baka fika, det är ju super enkelt, men våran tid räcker inte till faktiskt.
Nej det är alltid så mycket på mina dagar av någon anledning.
Skönt i och för sig att dagarna går så fort, men inte bra heller då dom faktiskt i mitt fall går alldeles för fort.

På förmiddagen ringde en tekniker som kom och fixade min rullstol och nu ska den fungera, ja den bara måste det.
Jag ska köra med den imorgon så då måste den vilja göra som jag vill :)

På kvällen idag såg jag på de okända på TV med Terry, ja han är bara så bra.

Melina och Filip <3
 

Melina hade med Filip i soffan och han fick mysa med både mig och henne.
När hon släpper han på golvet så springer ha nästan direkt in i hennes rum där han bor, ja har vet iallafall vart han ska.
Han blir nog mer nyfiken och orädd så småningom kanske.

 

Gert har varit i ishallen och kom hem efter åtta och då fick han klämma och trycka på mina ben lite, ja ibland måste han bara det. 
Dom känns så stumma liksom, som om dom ska spricka när som helst. 
Jättesnäll är han som hjälper mig med det, det känns så mycket bättre under tiden även om det efteråt går tillbaka till ungefär samma stumma känsla. Tokiga kropp !! :)

Gert <3
Jag har haft en riktigt ringdag idag som ju började med att felanmäla rullstolen, sen ringde jag och bestämde mig för en hiss i trappen, och sen bokade jag om min klipptid då jag ännu en gång bestämt mig för att spara håret lite haha :)
Får se hur det går då jag kommer till frissan så småningom, då kanske jag vill klippa kort igen iallafall.
Ja det brukar ju vara min frisör Sanna som bestämmer :)
Jag ringde också för att höra om jag kunde få låna en lyft på sjukhuset då jag ska till tandläkaren på onsdag, jag ska ringa dit igen på onsdag morgon så löser det sig nog.
Om inte måste vi ta med våran hemifrån och det känns lite onödigt i snövädret nu.
Men det visar sig hur vi får lov att göra.

Nu hoppas jag att alla haft fina dagar och att ni får det framöver också förstås.

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar