söndag 1 februari 2015

Lite rörigt inlägg nu igen!



Imorgon åker jag en sväng med den här :)
Hej hej!
Jag hade bestämt mig för att inte skriva idag, men det går inte!
Nej jag bara måste liksom haha :)
Så ni som läser det jag skriver, ja ni får stå ut.

Ja som nästan alla andra dagar, så händer det nästan alltid lite här hemma på ett eller annat vis haha.
Ja helt händelselösa dagar, det existerar då inte här, men lugnt har vi även om det inte är lugnt liksom:)

Igår så ringde hjälpmedelcentralen för att höra om jag var hemma så han skulle kunna komma hem med min rullstol igen efter att han lagat den.

Åh ni kan inte tro eller förstå vilken känsla!

Han hade till och med satt på en backspegel på den, det hade han hört förra gången att jag ville ha.
Ja på den stora rullisen hade jag fått en backspegel som jag inte kunde se något med, den var långt nere och då jag väl fick en skymt så blev jag bara yr i huvudet av den.

Nu hade den här underbart snälla killen fixat och gjort en annan backspegel som ska sitta på höger armstöd.
Jätte jättebra och super snällt och underbart härligt att han kom ihåg det sen sist han var hem och grejade med en annan grej.

Han berättade att all elektronik gått sönder typ så han hade fått bytt nästan allt vad det lät.
Ja då borde jag ha en bra rullis nu som fungerar och fungerar så jag slipper bli orolig att jag ska bli stående igen.
Äsch jag kommer inte oroa mig för det då jag ju vet att jag kan ta mig därifrån då på ett eller annat sätt, och annars får jag ringa brandkåren så dom kan hjälpa mig ur iallafall.
Ja ur rullstolen kommer jag ju, men värrä är ju att få den med sig.

Men som jag och Gert pratade om förut så finns det ju tjuvar som åker och hämtar både fyrhjulingar och skotrar som är betydligt tyngre, så vi får helt enkelt lov att bli kompisar med några tjuvar haha :)
Nej då jag skojar ju bara, men det ordnar sig alltid och man får ta en dag i taget.

Igår då jag fick min rullstol tillbaka så var jag ensam en stund hemma då han kom förbi, men han fixade in den galant.
Han tyckte att jag hade konstig styrning på den eftersom den är bak och fram, men han antog att det skulle vara så.
När jag berättade för honom då han kom hit att det är så för att jag ska kunna köra bil sen så förstod han ju det. Han fick som jag i början, fundera och tänka bak och fram då han körde den in.







En stund efter att han åkt så kom både Melina och Gert hem för att vi sen skulle åka till ishallen i Smedjebacken där det var a-lags match.
Maria var snäll och följde så Melina fick lite hjälp, men Melinas en kompis hjälpte också till så det gick jättebra.

 

Förlust i förlängning blev det så det var väl inte allt för muntert bland killarna, men dom får ta nya tag förstås.
Boman spolade bra förstås :)
Jag fick många många kramar igår kväll och till och med pussar innan vi skulle gå hem.
Ja när en del dricker sprit så då kan det blir så haha.
Ja ja det var roligt men lite pinsamt att vuxna människor blir så av sprit liksom.
Ja jag gillar det inte alls egentligen men just dom här personerna var det okej med.

Ja jag har svårt att förstå att man vill gå på en match och dricka sig full över huvudtaget jag, men det är ju jag det.
Tur man får tycka som man vill.

Länge sedan, men Gert i mitten som målvakt :)
Efter matchen skjutsade vi Melina till Oscar och sen skjutsade vi hem Maria.


Innan vi åkte till Smedjebacken så for jag fram till våra fina kaniner där ute, och Molly hon gjorde som flera gånger förut, hon slickade mig.
Mallig blir jag då eftersom Melina läst att det betyder att dom tycker om en om dom slickas.
Ja Polly hon bara luktar hon.
När vi kom hem efter matchen skulle Gert in och hämta vatten och hårt bröd som dom brukar få av honom varje kväll och då blev jag nästan tårögd.
Innan han kom ut med vatten och bröd så satt jag där och pratade med dom lite.
Molly gjorde lika då jag stoppade in fingrarna för att hälsa och för att hon skulle få lukta på mig.
Hon slickade mig igen!
Jag tog kort men det var mörkt så det syns inte nå vidare.
Syns så dåligt så, men här möter dom Gert <3
Gert gick in genom grinden iallafall och direkt mötte dom upp honom för att sedan hoppa och springa runt hans ben in i lekstugan.
Ja som om han är deras mamma liksom. Ja det är så gulligt, och jag blir alldeles rörd.
Underbara kaniner. Lycka!

Jag kan ju inte komma in till dom som jag skulle vilja och är lite ledsen över det, men jag är så lycklig över att hon faktiskt tycker om mig.
Gert försökte ju häromdagen stoppa in sitt finger efter att hon slickat mig men då bet hon honom haha :)
Ja lite poppis är jag allt trots att jag inte kan gå in och mysa med dom, dom känner nog kanske igen min röst och min lukt då.

En sak till jag måste berätta idag är ju att Melina fick sin lärlingsplats, ja hon var en av dom två som klarade testet och jag är stolt över henne. Jättestolt! Det kommer verkligen passa henne bra!

Idag hade jag en bra lugn morgon innan jag skulle på mötet klockan ett.

 

Melina kom hem från Oscar som skulle iväg och åka skoter, hon och Filip kom till mig och myste lite.
Ja han vill inte gärna vara still då han är i sängen, inte alls så som han är i fåtöljen då han ligger still och myser.
Nej i sängen vill han gå på upptäcksfärd, och han ser då så rolig ut så.
Det går inte att fånga hans supersöta sida på kort, men han är finare på riktigt kan jag lova :)



Gert skjutsade mig dit mötet var och det var inte lätt kan jag säga att köra i all den snö som kommit, men han fick putta på så gick det i och ur bilen och in dit där mötet var.
Ja vi åkte bil dit och hem, men för att ta mig i och ur bilen med all snö var det som var svårt.
Men det gick!

Vi skulle vara många på mötet men det blev bara jag och en pappa som dök upp, och det gick ju bra ändå förstås för då hade vi ju ännu mer tid för ledaren vi två.

Ja jag fick lära mig mycket nyttigt och jag fick förstå att jag förträngt ganska mycket sedan mina tio år med honom, han som förorsakat så mycket jobbigt för mina barn.

Ja det var nyttigt verkligen och jag kommer att jobba vidare med mig själv och kanske ta hjälp.
Jag ska gå med i en grupp dom har, jag bestämde det direkt så jag kan få släppa den stora klumpen jag har i magen då jag väl tänker på allt det hemska jag fått gå igenom med mina barn i så många år.

Jag trodde att jag lagt mycket bakom mig, men jag insåg att det sitter där som en klump i magen då man börjar nysta lite i det.
Fy vilken hemskt tid jag hade då, och som barnen fått växa upp i.

Jag önskar förstås att allt varit annorlunda men jag är mitt i all besvikelse över hans val, så lycklig ändå att jag varit tillsammans med honom, för annars hade jag ju inte fått mina älskade barn.
Dom är ju det bästa jag har! Och dom är verkligen dom bästa!
Så tack för det iallall, men något annat har jag inte att tacka för.

Imorgon är det en dag som är viktig för mig och har varit sedan 2001.
Ja det var den dagen jag flyttade, tog mitt pick och pack och blev fri!

Den natten glömmer jag aldrig, jag kände mig fri och jag minns lyckan och lukten och ja faktiskt allt minns jag.  Kartonger och rörigt överallt var det förstås.
Jag minns hur vi inte hade sängar att sova i då jag låtit dom bli kvar i huset.
Ja vi låg på bäddmadrasser jag fått från min morfar, gamla ganska illa luktande då dom legat i ett förråd.
Typ tagel inuti, blåmönstrade kommer jag ihåg.
Hårt var det men gud vilken känsla det var då tjejerna och jag låg där på golvet och andades. ja jag kunde andas och jag var fri!

 

Ja några gamla bilder på mina små bruttor :)

Efter mötet så skjutsade vi Melina till stan där hon skulle möta upp ett gäng för att gå ut och äta.
50 års kalas skulle det vara med god mat på restaurang :)

Efter det åkte vi en snabbvända till affären för att sen åka hem och vilja gå och lägga oss båda två. Haha hur vi är, trötta för det mesta.
Vi höll oss uppe till halv tio iallafall, men sen blev det sängen :)
Nu ligger ju jag här och skriver försåts, men det är skönt om jag kanske kan bli klar före tre eller så.

Imorgon så fyller min Rebecca år men jag tror jag skippar sången då hon kommer.
Ja jag tycker att hon ska få slippa det faktiskt.
Jag tänkte att hon skulle hjälpa mig upp och så, men sen får hon vara hemma lite då jag ska försöka mig ut och åka med min rullstol som nu är lagad.
Spännande och roligt kommer det bli.
Jag bara älskar att åka fort i den, ja en riktig fartdåre kan jag nog bli kanske.



Jag såg bilder på Tyke och Stina idag som varit ute i snön och busat, så fina dom är och så härligt för dom att få vara ute i snön. jag snodde korten av Daniel så ni får se :)
Ja bra för Marielle och Daniel också förstås, luft behöver man ju! :)


Idag har jag förresten postat kort till mina farbröder som jag skrivit om massor av gånger, ja jag har något mer kort att skicka, men jag orkar inte skriva mer än två tre stycken åt gången så det blir snart några fler ivägskickade tror jag.

Jag är dålig på att ringa runt så jag skriver några rader istället så dom vet att jag tänker på dom.

Nu får jag säga god natt och vi hörs alldeles säkert snart igen.
Jag hoppa alla har fina dagar lika som jag.

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar