onsdag 18 februari 2015

X850


X850!
Ja så heter min underbart underbara ute rullstol!
Det finns inga ord jag kan beskriva den med som passar, men ja underbar är den och så förbaskat rolig.
Ja det är så roligt så det är inte klokt!
Den går i både snö och is utan problem och jag är lycklig som bara den genom att veta att jag inte kör fast så lätt.

 

Idag skulle jag åka till apoteket hade jag tänkt och då med min stora rullstol, jag är ju van att ha den andra som jag lätt kan vända och snurra runt och så, det går ju inte riktigt med den här.
Men det gick galant och jag klarade lätt att komma in och komma ut.

Det jag behövde hjälp med där inne var förstås att nå kort maskinen, ja hon som hjälpte mig fick trycka min kod och hjälpa mig med att få medicinen och så.
Ja jag når inte och kan inte få plats med rullstolen på alla ställen och där är ett av ställena.

Det finns många ställen faktiskt där man ska försöka att nå, men då benen är ivägen och rullstolen med dom, och jag inte kan böja mig framåt. Ja då kan jag inte.

Men idag gjorde det inget alls, jag ju var så glad att jag fixade att köra in och till och med vända utan att riva hela apoteket haha.

Efter att jag varit där så for jag till Coop på lyviksberget, ja jag hade batteri kvar i rullstolen och det var så himla skönt att få vara ute.

Melina var på ett möte och Gert låg och sov då han inte alls var pigg i dag.
Ja jag hade liksom inget att skynda mig hem till, ja nu brukar jag inte skynda mig förstås, men ni fattar ju.

Ja på väg upp till lyviken så filmade jag in en snutt som jag tänkte dela med mig av så ni hör hur jag låter och hur glad jag är.
Men jag som är världens mest otekniska, ja jag kan inte, det går inte!
Jag delar på facebook så ni som är vän med mig där, ja ni får se och höra :)

Inget speciellt alls, utan mer så ni ser hur härligt jag tycker det är, eller ja det hörs ju på min röst.

Ja efter att ha lyckats handla några saker faktiskt ganska lätt inne på Coop så betalade jag i kassan, ja det gick också.
Härligt, jag behövde bara flytta en korg som stod ivägen, ja faktiskt är jag mäkta imponerad av både rullstolen och av mig själv!

Jag körde hemåt och det hade blivit mörkt, jag har ju lysen på och tycker faktiskt att det är mysigt att åka ute i mörkret på kvällen. Härligt.


Då jag kom hem så skulle jag ta mig upp på hissen alldeles själv vilket jag inte gjort förut.
Eftersom vi breddat min rullstol genom att jag har dubbla armstöd så är det rätt svårt och jag har bara backat upp två gånger förut och då med hjälp.
Hissplattan var innan vi satte dit dom dubbla armstöden, alldeles precis, så det gäller nu att jag har tungan rätt i mun om man säger så.
Ja alltså hjälp genom att någon guidar mig så jag kört rakt.
Här ser ni hur hissen ser ut som jag backade upp på själv :)
Nu skulle jag idag fixa det alldeles själv eftersom Gert vilade och ja, jag gjorde det.
Jag ser inget bakåt alls men körde på känn och jag kunde!
Det är inte många centimeter till godo som ni ser, men det gick och jag kände mig rätt duktig faktiskt.

Stolt över mig själv är jag och tänker vara det för det är faktiskt svårt.

Jag är glad för att jag kunde och jag tror mycket sitter i den träning jag faktiskt fått dom gånger jag varit ute och åkt, delat reklam i helgen tex.
Ja jättebra träning för mig för att jag ska kunna veta vart jag har rullstolen.

Med min lilla vanliga är det skillnad, den åker jag ju med varenda dag och i många timmar varje gång.

Ja utan att skryta så kommer jag bli skitduktig på att köra min kära x850!

Idag blev det lite kort bara om just min härliga rullstolsdag ute.
Underbart.
Jag hoppas att alla haft en fin dag idag.

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar