torsdag 2 oktober 2014

Bröllopsdag idag!

Hej och god kväll!


Ja jag sitter här, sitter och myser i min fåtölj med ljus tända överallt.
Jag gillar verkligen hösten, inte bara för att det blir mörkt och mysigt med ljus tända.
Nej att andas luften ute älskar jag och det är nog den största anledningen till att jag gillar den här årstiden.
Nu gillar jag ju dom andra årstiderna med, men hösten, ja den kan man inte slå på något vis känner jag. Mysigt är nog rätt ord för hösten, super mysigt.


Igår vart det äntligen dax för en sväng till min älskade Marielle som fyllt 21 år.
Ja vart har dom åren tagit vägen?


Vi fick fika, jättegott och fylld munk, ja det behövs väl inte sägas mer än det, supergott.
Hon fick paket, många paket, jag gillar att ge bort paket så det brukar bli några stycken.
Ingen idé för mig att köpa paket i förväg egentligen då det då kan bli väldigt dyrt haha.
Det blir ju liksom bara fler och fler eftersom jag kommer på den ena saken efter den andra.
Men men, det är viktigt för mig.
Jag tycker verkligen att ge bort är tusen gånger roligare än att få. Jag älskar det!







 


Gert hade med en borrmaskin så Daniel kunde med Gerts hjälp skruva upp lite som Marielle ville ha upp. En hylla, ett horn och lite mer.
Skönt att dom fick upp lite så det blir lite mer klart.
Jättefint har dom fått och jag backade in i deras kök och satt bara där och myste, ja det är verkligen ett myskök dom har och dom har målat och tapetserat och kaklat så fint.


Kanske mest Marielle som gjort allt det, men Daniel har gjort annat han.
Ja jätteroligt att komma dit eftersom det var så länge sen vi fick till det så det passade.

En av hennes presenter :)
Idag har vi våran åttonde bröllopsdag jag och Gert, ja tänkt!
Jag brukar inte ha koll på det alls, men i år påminde Gert mig så nu kommer jag ihåg.
Jag är så glad över att jag gifte mig med honom, ja jag har inte ångrat det en gång!
Allt har verkligen inte varit en dans på rosor, nej det har varit prat och ännu mer prat som gjort att vi är där vi är, tillsammans!

Kusadasi för några år sedan:)




Ja om vi inte kämpat så hade vi inte varit tillsammans är jag säker på.
Ett förhållande kräver mer än att bara leva på, ja man måste underhålla kärleken och låta varandra få andas och finnas.
Jätteviktigt och jag älskar Gert så mycket så det finns verkligen inga ord för hur jag känner.



Han finns och jag får finnas och nu då jag blivit sjuk har han nog inte en enda gång knappt tänkt på det liksom. Jo förstås så har han det men inte på det viset att han tänkt lämna mig för att jag blivit sjuk.
Svårt att sätta sig in i hans sits, men hela hans liv och allas runtomkring mig förändrades ju, inte över en natt, men ganska fort måste jag säga.
Han älskar mig och tycker om mig precis så som jag är.
Med kateterslang in i magen, med inkontinens skydd, med skakningar och spastiska anfall då och då. Ja han älskar mig som jag är, så enkelt är det och jag är så glad över det.




Jag är ju samma människa som innan, ja nästan iallafall, kan hända en bättre människa än innan om jag får tro och tycka själv.

Jag har varit tvungen att lugna ner hela livet, fått vänja mig att vänta och framför allt har jag fått vänja mig med att sitta still.
Stress har helt fått gå bort, här skyndar vi oss inte mer, nej det är verkligen inte bra för mig och min kropp alls att behöva skynda.
Nu är det faktiskt egentligen lika för alla, att man inte ska skynda och stressa!

Usch det har inte varit lätt jag som alltid var på gång, nu går ju inte det, nu får jag sitta still där jag sitter.

Ja som sagt så har vi bröllops dag idag, men vi ses inte förrän sent ikväll.
Gert är i ishallen och vi firar lite imorgon istället har vi tänkt.
Lite mat och mys blir det och vem vet, ett glas vin kanske.

Idag har vi grejat lite jag och Maria här hemma. Plockat ur allt och börjat om här i vardagsrummet och köket och  jag blev så nöjd så. Svårt att förklara så det får bli några bilder istället.




Ja att pyssla och göra fint, det är då verkligen det bästa jag vet.
Nu till vintern blir det ganska mycket bak har jag tänkt, jag vill gärna ha bullar och fika och bröd i frysen, så nu får jag lov att ta tag i det, men jag avvaktar lite än, för nu då det är snöfritt vill jag ju vara ute i luften så mycket jag bara kan.

Igår då vi åkte hem från Nora så pratade vi lite jag och Gert om våran nedervåning.
Jag har ju aldrig varit där nere och bara sett hur det ser ut på kort.
Gert sa att om jag ville så kunde dom bära ner mig.
Hm ja det vore ju underbart att få se och känna efter hur det ser ut där nere, men kan hända att det blir lite extra mycket att göra om jag kommer dit ner?
Jag kommer alldeles säkert att se både det ena och det andra jag vill fixa haha :) Lite jag det faktiskt.
Men som det är nu har jag ju fullt upp med att greja här uppe så jag hoppar över nedervåningen tills vidare, för vem vet, jag kanske inte har tid att komma upp om jag väl kommer ner. Ja ni fattar ju!


När vi pysslat idag har Maria haft världens bästa tålamod. Lite mer dit och lite mer dit har jag låtit.
Jag är ju ganska noga med hur det ska vara och då enligt mig bara, hur jag i mitt huvud och mina ögon ser hur jag vill att det ska vara.
Det är inte alls alla som tycker som jag, men det behöver ingen göra alls, huvudsaken jag är nöjd förstås.

För länge sen så började jag ju att äta efter en Ms diet vilket jag höll i ganska länge.
Men då jag slutade med det så började jag aldrig att dricka cola igen och har inte gjort ännu.

Nej jag är rädd för att hamna i träsket igen haha, ja alltså cola träsket.

Nej jag törs inte det, men kaffe har jag ju börjat dricka och tänker fortsätta med.

Men cola får gå bort, jag får dricka alla andra drickor jag istället.
Det är så lätt att man blir beroende så som jag var förut, visserligen så drack jag bara ett glas om dagen till frukost haha, men jag vill inte behöva känna så att jag är tvungen lite som jag var förut.

Nej det är skönt att bara ha kaffet som min last, min enda last! Faktiskt, nja förutom mina lakritskolor då, hemmakvälls kolor är så otroligt goda,  men jag köper inte såna särskilt ofta, men då jag gör det så blir det några nävar direkt i påsen och så fort jag skalat av papperen så är dom i min mage haha. Mumsiga är dom.

Ja hur som helst så tror jag att ni förstår att jag mår riktigt superbra. Ja otroligt superbra.

På måndag ska jag följa Marielle till en ny doktor, så då blir det en sväng till Nora och Örebro. Rebecca följer mig och kör och så blir det en liten Marielledag, det gillas.
Melina har jag ju här hemma, för det mesta varje dag och får ha Melina dagar och dom gillar jag ju förstås, men då Marielle inte bor här så är det skönt att åka iväg och få mysa lite med henne också.
Jag älskar verkligen mina döttrar mest över allt annat i världen!
Dom betyder mest i hela världen och jag kan göra vad som helst för dom.

Hoppas ni alla har det bra och att ni haft och har fina dagar.

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar