tisdag 14 oktober 2014

Vilket uppvaknande!

20 tim · Instagram · 

De här är min mamma, min idol. Hon har överlevt cancer, överlevt en hemsk skilsmässa, stått ut med både mig å min syster, idag är min mamma rullstolsbunden och förlamad från bröstet och nedåt på grund av MS. Min mamma är min bästa vän, min mamma är tacksam för livet och är alltid glad och positiv. Min mamma finns alltid för mig och strider för mig när jag själv inte orkar. Min mamma är mitt allt. Utan min mammas styrka och ork skulle inte jag finnas idag. Jag är min mamma evigt tacksam och jag älskar henne mest i hela världen
 — med Nina Thidé Gustavsson.
GillaGilla ·  · 




Hej hej!

Jag måste börja med att visa vilket underbart uppvaknande jag fick då jag startade min mobil och kollade

facebook imorse!

Ja ord saknas och jag kan lova att tårarna rann nedför mina kinder av lycka.

Jag har verkligen gjort rätt!

Härligt lycklig är jag över mina båda underbara barn och vem skulle inte bli lycklig av så fina ord?
 

Jag är en stolt mamma och ja herregud så mycket kärlek det finns för mina barn.
 
Den kommer aldrig att ta slut! Det är jag då säker på!


Ja stolt är jag, inte över mig själv, utan förstås för att mina tjejer blivit två fina omtänksamma snälla

tjejer.
 
Ja jag vet då inte hur med ord jag ska kunna förklara mina känslor för dom, men jag har då aldrig i hela

mitt liv haft såna för någon annan, inget kan slå den här känslan! Underbart!


Ja idag började ju dagen helt fantastiskt och sen kom Rebecca för att hjälpa mig upp och vi grejade lite

innan jag och Gert skulle till banken.


Vi har värderat om vårat hus så vi fick in huslånen i bottenlån nu istället och det kommer att bli billigare

varje månad, vilket verkligen gillas.
 
Nu tog vi beslutet att börja ett sparande också, äntligen och nu jäklar liksom.

Ett renoveringskonto och ett resekonto.


Ja jag känner verkligen att det är ett måste!
 
Jag vill så gärna kunna åka iväg varenda år så nu är det spara som gäller, och har man ett mål, ja då måste

det gå.
 
Lite mindre eller färrä kanske man ska säga med loppisar då haha :) faktiskt Melinas förslag :)

Nej då jag håller på att lära mig vad det är jag verkligen vill ha så jag slipper köpa saker som bara är

sådär.


Jag och Rebecca, ja faktiskt jag också lite med mina händer och fingrar har sprättat idag, ja sprättat 

gardiner som jag köpt färdigsydda som alltid blir lite för breda för mina köksfönster. 

Men men vad gör väl det, bara några raka streck haha, ja tre olika gardiner räknade jag ut skulle bli 48
 
streck totalt haha :) 


Ja det är ju något jag inte fixar utan ben då det blir svårt att styra och sy med symaskinens 

gaspedal samtidigt, men jag tror nog att Rebecca offrar sig.
 
Varken hon eller Maria gillar att sy haha, ja ni förstår ju hur det ska bli för dom att

vara mina assistenter framöver då jag ju vill byta gardiner lite titt som tätt.



Jag ska nu då det är höst sätta upp höstgardinerna och sen lite vintergardiner och då vi höll på att sprätta

nu så fixade vi julgardinerna också, men dom sätter jag nog inte upp förrän nästa jul.

Ja vi får se hur andan faller på och hur jag vill då det börjar närma sig jul, men det är bra om alla är

färdigsydda så är det bara att stryka och sätta upp.

Kort kommer så småningom, så ni kan se vad fint och mysigt det blir.

Jag är så nöjd och glad över vårat hus och ja jag trivs superbra, jag känner att jag nästan alltid bott här

faktiskt. 

Den känslan har jag fått även i andra hus förstås, jag har nog lätt att anpassa mig och trivas då jag får

fixa till det som jag vill.


Ja hörrni klockan är inte mer än strax vid nio på kvällen och jag ligger redan. 

Ja så här mysigt har jag det :)
Jag har varit trött sedan sju ungefär och kunnat somna i fåtöljen, men Gert fick gå och göra lite te till mig

så jag fick något att göra haha.
 
Ja jag fick lite chips också, så jag knaprade på det medan jag höll mig vaken. 


Jag gillar inte chips alls faktiskt, men några stycken kan vara gott, men en hel påse, nej!
 
Jag har nog aldrig ätit en hel om jag ska vara ärlig, nej inte en halv heller.
 
Inte min grej alls, men då gillar jag ju annat istället förstås, som choklad tex. Och lakrits kolor ska vi ju

inte prata om haha.


Jag tänkte rätta nu det jag skrivit och sen tror jag minsann att klockan blivit mycket så jag kan somna på

direkten.


Jag hoppas alla ha haft en fin dag och att ni mår bra.

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar