lördag 4 oktober 2014

Haft en mysig kväll ikväll!

Hej hej!
Ja nu är det mitt i natten och inte vilken natt som helst.


Nej det är Oscars födelsedag idag.
Melinas Oscar alltså. Grattis Oscar!!


Ja ikväll har jag och Gert varit ute och ätit på China och herregud så gott och så mätta vi blev.
Ja vi åt så vi nästan mådde illa på riktigt och jag tänkte inte stoppa något i munnen på länge haha.


Men efter maten så tog vi en sväng in på hemma kväll där Gert ville köpa lite godis," tills imorgon".

Gert cyklade och jag fräste på med min rullstol jag :)
Lite kallt, men mycket kläder så behöver man inte frysa och det behövde inte vi!
Härligt med lite frisk luft efter all mat och allt sorl och högt ljud där inne på restaurangen.

Helt sjukt egentligen, man är så mätt att man år illa och ändå då vi kom hem och satte oss framför TV:n så var vi sugna.

Ja det blev en och annan lakrits kola för mig som Gert varit snäll och köpt till mig.

Haha, ja inte alla dom här :)
Men jag, nej jag skulle ju inte ha något?
Knepigt och man får ju skylla sig själv förstås då man nu ligger i sängen och känner sig lite äcklig och supermätt.

Ja det var så att Melina och Oscar skulle ha lite trillingdate här eller hur det nu var, ja dom är fortfarande kvar och Gert sover här bredvid mig och jag sitter i sängen och skriver.

Jag passar på liksom. Det finns inte en chans i världen att jag skulle kunna sova i det här ljudet, nej jag måste ha tyst om jag ska kunna sova, och nu är det allt annat än tyst.
Någon av killarna spelar lite gitarr och det låter mysigt och bra. Duktig!

I vanliga fall sover ju Gert nere och jag uppe, ja jag har ju skrivit om det förut och det kan tyckas lite knepigt förstås.
Men vi har valt själva att ha det så då vi ju faktiskt kan sova riktigt bra fast vi inte sover bredvid varandra.
Gert slipper störas av mig som ibland vill skriva hela nätterna och jag slipper störas av lite snarkningar och rörelser.
Ja snarka har jag också tydligen börjat göra haha, trodde jag aldrig, men det kan och gör jag tydligen.

Det var faktiskt så att det började med att jag ju fick hjälp av hemtjänsten klockan åtta varje morgon oavsett dag förut och då Gert ville få lite sovmorgon på helgerna så var det så det började, han sov nere för att få sova lite längre.
Nu är det skönt att Gert slipper mina snarkningar också då han sover där nere.
Men tillbaka till ikväll, nu sover han bredvid mig trots att det är full fart där nere.
Så mina snarkningar är nog inget han skulle störas av :)

Ja jag är avis på honom för jag vill ju också kunna sova fast det låter.
Men jag vet och alla som känner mig vet att det måste vara tyst.
Det har varit så sedan jag fick Marielle, så ja i tjugoett år så har det varit så.
Innan jag fick Marielle kunde jag sova med musik och ljud runtomkring mig, men sen var det kört.
Kontroll behov kan jag tro, då jag ju ville höra ifall hon vaknade.
Det gick ju inte med musik på tänkte jag nog.

Ja hur som helst så är det ju tur att man kan göra som man vill och vi har ju tur att vi har flera rum där nere som Gert kan välja mellan.
Det är bara jag som inte kan välja haha, nej jag kan inte lika lätt ta mig ner så jag får sova här uppe jag.
På sommaren då det är jättevarmt så skulle jag också förstås vilja sova nere där det är svalt, men då jag vet att det faktiskt är där nere dom största spindlarna bor så kanske det är bäst att jag bor uppe.

Jag ska ge mig för nu och så hoppas jag att jag snart kan få sova lite, men jag är glad för att dom har roligt och pratar för fullt, och sova kan man ju hinna göra när man blir äldre :)


Kram kram


2 kommentarer:

  1. Godmorgon Nina. Det låter som en helt underbar kväll och natt som du hade :-)
    Härligt att ni kunde sova bredvid varandra också!!
    Hoppas den här dagen fortsätter i samma spår som gårdagen.
    Kramar från Tina <3

    SvaraRadera
  2. Hej på dig Tina :) Ja vi hade en härligt fin kväll och lite mysigt faktiskt att få höra Gerts snarkningar haha, det var ju ett tag sedan.
    Idag så har jag än så länge haft en superdag och snart ska vi åka på fotboll då Gerts som spelar.
    En kanondag kommer det att bli men jag kommer sova så gott ikväll. kram kram <3

    SvaraRadera