måndag 13 oktober 2014

Ms är det då verkligen ingen rim och reson på!


Hej hej!
Ja nu är det kväll redan, igen!
Ja mina dagar går då alldeles för fort, superfort.
Jag satt och skrev idag förut på dagen så ni får tänka på att en del av det jag skriver redan hänt.
Ville lägga in några bilder men sladden låg så jag inte nådde den, så därför blir det lite tokigt :)
Nu har jag sladden!

Nu sitter jag här nedbäddad i min fåtölj och har det rätt så jättemysigt.
Kaffe och godis har jag bredvid mig och jag har datorn i knäet, ja vad mer ska jag begära liksom?

Nej jag har en mysig stund alldeles själv, och snart kanske Melina kommer hem från skolan, och lite senare kommer Gert hem från jobb och hockey.


Ja mina dagar är så himla bra och jag hinner då inte alls med det jag skulle vilja, nej inte ens i närheten, men snart så är vi på gång.

Jag vill sy nya gardiner och jag vill baka, få ordning på dom ställen det inte är det och det är inte mycket kvar, nej inte på den våningen där jag bor liksom.
Om ett par veckor har vi bestämt att jag ska få komma ner i källaren.
Rebeccas Johan ska följa hit och hjälpa till lite, haha eller mycket blir det nog för så lätt är jag minsann inte.
Den dagen kan ni ju förstå vart jag är hela dagen!
Nere förstås, ja herregud vilken känsla det kommer att bli.
Inte att bli buren då förstås, nej det är inte kul, men sen då jag väl är där nere!
Ja det ska bli jätteroligt att efter ett och ett halvt år äntligen komma ner liksom!
Tror att jag blir så glad så jag gråter faktiskt.

Ja det kan bli så roligt så att jag vill få hjälp att kunna komma ner då och då, jag vill ju fixa fint där också lika som här uppe, även om jag inte bor där nere.
Ingen av oss gör ju det egentligen förutom Gert som sover där nere, men det räknas ju inte då han bara har en säng där.


Jag vill göra fint så Marielle, Daniel och Stina har ordentligt med sängar och lite mysigt där nere i Melinas gamla rum, eller om Oliwer vill sova här.

Ja det finns nog hur mycket som helst för mig att få till där nere, så Gert kanske ångrar att han tog ner mig då jag väl börjat smida planer haha :)


Igår skulle jag och Rebecca färga mina ögonfransar, ja jag köpte sånt medel för ett tag sedan och det vore bra för mig som inte sminkar mig alls längre att iallafall få lite mer färg på dom.

Ja vi gjorde verkligen som det stod och jag blev inte ett dugg färgad haha!

Ska köpa en ny, en annan sort som vi kan ta nästa gång så hoppas jag att det blir lite iallafall. ja det var inte våran grej liksom haha, men roligt hade vi ju det!


Rebeccas tjejer kom ner med bullar igår så vi skulle få fika, egentligen skulle vi varit dit och jag hade fått komma in hemma vid henne, men då det vräkte ner regn så hoppade vi över det.
Svårt att få upp mig i uppförsbacke med gräs då det spöregnade, så vi tar en annan dag.


Medan vi satt här och tjejerna hade varsin kompis med sig, Moa och Alice G så drack vi kaffe vi vuxna och så sa Alice att om jag hade lite  vatten eller något?
Haha vi hade glömt ge dom dricka eller saft! Ego vuxna ja det vart vi det.
Självklart blir det inge vidare att äta en god bulle utan något att dricka till!
Dessutom var det en stor bulle!!

En mysig rolig stund hade vi iallafall och nu glömmer vi inte det framöver.

Idag har jag varit och mött upp en jättegullig tjej och köpt jackor av henne.
Hon sålde jackor på en sida på facebook och jag var tvungen att slå till!
Äntligen hittade jag nu en turkos fin jacka som passade! Lagom i ärmarna dessutom!
Jag har provat på affärer men inte hittat någon bra, men nu äntligen!
Jätteroligt och jag gjorde kap och jag hoppas hon är glad för att jag är glad.


I fredags tog jag min sista spruta för nu. Ja alltså min bromsmedicin.
Jag kände att jag måste testa att vara utan någon vecka och se om jag kan bli bättre, tänk om allt det värsta på slutet kommit på grund av sprutorna, biverkningar som kommit pö om pö som jag inte tänkt på.
Ja nu har det gått bara några dagar och än känner jag inget speciellt, men jag märker nog om några dagar!
Om inget händer, ja då börjar jag direkt igen förstås, och om jag blir bättre så kontaktar jag min doktor, för då behöver jag ju byta sort.

Min spastisitet i hela kroppen kom och har blivit som värst efter att jag börjat med medicinen, min förlamning blev total också efter att jag började med medicinen så jag har funderat fram och tillbaka men bestämde mig i lördags morse att nej nu får det vara nog!
Ingen rim och reson på den här sjukdomen, nej Ms olika för alla.

Om jag inte testar så går jag och har det i huvudet hela tiden att jag kanske kunde bli bättre utan den sortens sprutor, så jag chansar.
Det är inte en grej man bestämmer över en dag, nej det är viktiga saker och om jag får skov nu bara för att jag slutat så kommer jag att ångra ihjäl mig kan jag tro.

Men jag lever ju bara en gång och det är här och nu!
Jag skriver och berättar snart hur det går och om det blir någon skillnad.
Samtidigt som jag hoppas så hoppas jag inte då jag ju tyckt att det gått bra med sprutorna, i och för sig bara för att jag inget känner haha :)
Ja det är då inte lätt att vara rädd för något och mina verkliga fobier är ju spindlar och sprutor!
Värrä saker kan jag inte komma på! Att vara rädd för menar jag nu :)
Värrä saker finns det verkligen här i livet men inget mer jag är rädd för tror jag.


Ja nu måste jag lätta på trycket haha, ja alltså jag måste få skriva av mig lite igen om mina fisproblem!
Jag gillar det inte!
Det här fislivet gillar jag inte!
Det är då inte jag alls!
Måste faktiskt ta tag i det för det är inte kul nu!
Varje kväll och nästan varje gång jag lyfts i min lyft! Helt oacceptabelt haha!!
Ja ni förstår ju hur jag är, min kära man Gert tycker ju att jag är larvig, men ja han fattar ju ändå. han kan förstås inte fatta exakt hur jag tycker det känns då han inte bryr sig ett dugg ifall varken jag eller han fiser!
Knepigt det där att vi är så olika och lite avis är jag allt på han, jag vill inte heller bry mig och särskilt inte då jag inte kan göra något alls åt det, dom bara kommer haha :)


Nu till något helt annat.
Jag har fått flera förfrågningar på facebook från samma person men med olika skepnader, ja alltså med olika namn.
Jag vill inte bli vän med någon bara för att bli vän liksom, så jag tackar ju inte ja utan att veta eller förstå varför den frågar.

Hon som skickat är ett riktigt "fan" av mig! Ja det verkar faktiskt så!
Ja som ni förstår så vet jag vem som skickar och att bara lägga ner energin att skapa ett konto, fråga många som jag känner innan om att bli vän, så jag ska tro det är någon jag känner haha :)
Ja herregud vilken research hon gör innan förfrågan skickas, och hur många av er där ute är det inte som bara säger jag tack då någon skickar?

Ja hur som helst så har jag inte blivit vän med den här personen utan skrivit ett meddelande att jag vet vem hon är.
Då har hela profilen tagits bort och hon har gått upp i rök haha :)
Stackars människa, ja nu har jag råkat ut för den här personen, lite som en "stalker" faktiskt och jag är säker på att fler har råkat ut för samma sak, men kanske inte då från samma person som gillar mig!
Jag bryr mig egentligen inte alls så mycket om en sån här händelse och då hon läser det här så gottar hon sig nog haha, men samtidigt borde hon ju förstå att jag är smartare än hon tror!
Nej vänner ja gärna, men inte låtsas vänner eller falska människor i mitt liv, nej tack det får vara!

Ja nu ska jag rätta det jag skrivit och lätta in någon bild.

Jag hoppas som vanligt att alla haft en bra fin dag idag, och det har jag verkligen haft och ikväll är det de okända och det gillas!
Kram kram


2 kommentarer:

  1. Hej Nina <3
    Hoppas det kommer att fungera jätte bra nu när du slutat med sprutorna. Jag håller både tummar och tår för dig :-)
    Kramar från Tina <3

    SvaraRadera
  2. Hej Tina <3
    Jag har om två dagar varit utan en vecka och min assistent säger att jag har fått en ny kropp. Jag har inte pansar skinn längre utan man kan komma åt då hon masserar, så jag tror och hoppas att det ska bli bättre.
    Men om jag blir bättre utan sprutorna så vet jag ju inte vad jag kan ta för broms medicin då?
    Svårt läge, men jag ska försöka få en tid vid min neurolog så fort det går så får vi se vad han säger och tror. Kram kram från mig till dig <3

    SvaraRadera