torsdag 29 januari 2015

Det var då hon upptäckte det!

Loppisfynd!
Hej hej!
Ja lite som vanligt så vet jag inte riktigt hur jag sa börja, men jag gör som vanligt, jag låter fingrarna styra :)
Nu är det ju mitt huvud egentligen som tänker och styr, så snabbt att fingrarna får jobba som tokar haha :)

Ja jag har som vanligt haft fina bra dagar och jag mår toppen, men jag är trött. Ja faktiskt jättetrött. Men men det är bara att kämpa på och försöka hitta på något att göra så jag inte hinner känna efter att jag är trött.

Idag var det Rebecca som jobbade och vi skulle till min sjukgymnast Petra för lite stå träning och ja lite allt möjligt.

På sjukhuset idag :)


På min tippbräda :)
Jag stod, ja som hemma men inte bara med min turner utan både turner och barr eller vad det heter.

Det gick bra men mitt vänstra ben, ja det vill verkligen inte göra som jag vill.
Nej så fort jag ställer mig så sticker det iväg bakåt, och det finns inga krafter i en vanlig stark människa som kan hålla emot.
Nej faktiskt går det inte, det sticker hur man än gör!
Ja jag borde få vara med i guiness rekordbok med världens starkaste ben typ haha.

Ja nu har det benet varit så ganska länge och mitt högra är lite mer stabilt liksom.
Förut så var båda benen lika, så det har ju blivit bättre nu än förut.
Då, förut, ja då blev jag hängande i armarna, men nu står jag iallafall på ett ben :)
Jag kan stå med ett ben så det är inga problem, men det vore ju bäst för min kropp om jag stod med båda ordentligt.
Gert ska sätta dit en hylla och hjul på så blir det perfekt :)
Häromdagen så skulle jag hämta ett skåp i Avesta jag köpt och en jacka i Fagersta till Marielle om den passar, och på vägen hemåt från Avesta så stannade vi till i Borlänge för att köpa ett par skor och för lite mat.
Ett par varma skor blev det :)
Som tur var så hade Johan tryckt in adresserna som vi skulle till på deras gps, ja jag vet inte hur lång tid det skulle tagit annars. (Rebeccas man heter Johan)
Ja jag och Rebecca har ungefär lika bra lokalsinne och då är det inte roligt haha :)
Eller så är det just det, roligt!
Jag är så van att köra fel så för mig är det inget konstigt alls, men för andra kan det vara väldigt irriterande förstås.
Men bråttom har jag inte längre så det kan få ta tid, men just den här dagen var det bra att vi slapp leta hela dagen efter husen vi skulle till.

Rebecca och Helena :)
Ja medan jag satt i lugnan ro och åt och sedan skulle dricka kaffe så kom Helena och dök upp bakom ryggen på mig då jag inte var beredd!
Ja herregud säger jag, gud så rädd jag blev.
Jag spillde ut lite kaffe och fattade inte vem det var först, men det var ju Helena!
Tack snälla för att du kom och skrämde nästan ihjäl mig haha :)

Rebecca :)
Ja då vi varit i Borlänge på kupolen en liten stund så for vi hemåt för att jag skulle få sitta lite i min fåtölj innan jag och Gert skulle till Borlänge.
Ja jag behöver byta sittställning så jag inte sitter lika hela dagen för då kan jag få sår, och det är inte lätt att få dom att läka om jag får ett.


Haha ja så tokigt jag ordnat den dagen, men jag och Gert skulle på föreläsning på galaxen och jag lovar att det var värt det.
Charlie var det från lyxfällan och snacka om proffs!
Ja det var verkligen värt att gå och lyssna på honom och roligt samtidigt var det.

Innan jag och Rebecca skulle åka mot Fagersta på förmiddagen så duschade jag som vanligt och gick på toaletten, och det var då efteråt då vi skulle klä mig!
Ja det var då hon upptäckte det!


Ja jag säger då det.
Fy vad vidrigt äckligt och jag hade det i min navel!
Ja, hon undrade om jag skulle tycka det var otäckt om hon tog en tops i min navel?
Nej jag känner ju inget så det går ju bra liksom.

Jag har faktiskt brukat göra det själv ibland efter duschen men nu var det ett tag sen!

Fy då säger jag bara, det var inte fräscht och jag tog INTE kort på topsen haha!
Det var liksom något grått som var där på topsen då den kom ut! Usch!!
I min navel!?

Ja ni som aldrig gjort eller väldigt sällen gör det, gör det säger jag bara!
Nu kommer det allt att bli koll, jag har dessutom en djup navel så det är inte så lätt att göra rent, men nu så.
Du hade rätt Piyawan :)
Piyawan :)
Du sa ju till mig förut att topsa och jag har gjort det , men alldeles för sällan då tydligen.

Ja skulle äta frukost sen och kände verkligen att jag blev att må mer illa än vanligt så jag var inte sugen på frukost kan jag lova.
Ja ni som läser får stå ut med både det ena och det andra haha .) men det är frivilligt iallafall :)

Idag då jag varit vid Petra och tränat lite så kom vi hem och Rebecca hade köpt kladdkaka och grädde.
Ja ni förstår ju att både jag och Melina tyckte det var kanon. Vi älskar choklad!

Elsa hämtade vi upp på vägen hem och Alice kom förbi en sväng och fikade med oss.
Vilka härliga tjejer, och ja jag bara njuter.

Underbart och jag är så glad över att jag har mina assistenter och dom har dom sina.
Underbar känsla kan jag lova och jag önskar att alla hade det så himla bra som mig.
Riktiga vänner som finns, ja alltid finns dom.

Nu bara till en önskan jag har, ja jag har ju många egentligen, och det är att jag vill kunna ge tillbaka mer än jag kan.
Jag vill kunna gå, och jag vill kunna laga mat och fika och gå till dom med ibland så dom slipper det vardagliga liksom.
Ja vad jag önskar.

Jag önskar också förstås att jag skulle kunna bara åka iväg till Marielle och bara vara där lite, och visst kan jag det, men det har varit så mycket tider att passa och dom dagar jag haft Rebecca som varit här och kan köra så har jag haft så mycket annat.

Marielle och hennes älskade hundar <3
Det ska bli ändring på det för jag längtar efter henne som en tok mellan varven.
Jobbigt då ens barn blir så stora, men samtidigt härligt underbart.
Lilla Tyke är säkert redan super stor sedan vi såg honom, ja längtar det gör jag verkligen!

Ja mina älskade barn, det finns inga ord för hur jag känner för dom, härlig känsla iallafall och det är ju huvudsaken. man kan ju inte förklara allt :)

Jag och Melina har haft en toppen kväll tycker jag, mycket prat om både stort och smått :)

Melina och lilla Filip <3
Hon har fixat praktikplats till sig idag, och det blev konsum :)
Det kommer att bli roligt för henne tror jag.

Marielle ska få provjobba på ett bageri i Lindesberg och det verkar ju lovande, och jag ska hålla alla tummar i världen för att det blir bra.
Men om det inte är roligt eller bra så får hon absolut något annat jobb, ja det är jag säker på.

Hon har ju jobbat på en restaurang i Örebro sedan i våras, men när hon behövde vara sjukskriven ett par veckor heltid och sedan halvtid så var det som att hon aldrig jobbat där.
Inte ett ljud hörde hon så nu vet hon ju vad det var.
Inge roligt alls, för man måste ju få vara hemma då man inte mår bra. Superdålig chef tycker jag, att inte ens ringa och fråga hur hon mår.
Ja hur som helst så kommer det att ordna sig och hon kommer hitta något annat hon vill göra.

Jag hoppas alla har det bara bra och haft fina dagar.

Imorgon är det hockey igen och sen på lördag ska jag på ett möte i några timmar som har med barn och ungdomar med föräldrar som missbrukar.
Ja det är vi vuxna som ska gå nu och det blir spännande.
Ja jag har inget missbruk, men Melina har gått i en grupp där dom har en förälder eller närstående som missbrukar.
Det ska bli spännande och jag känner att det är superbra för mig också att få lära mig saker som jag inte kan eller förstår.
Svårt att sätta sig in i det, men det blir en intressant eftermiddag.

Ska uppdatera lite om min stora rullstol kom jag på, den gick inte att laga på plats, så dom har tagit in den till Borlänge hjälpmedelcentral på lagning.
Jag håller tummarna för att det inte är allt för stora fel så jag kan få den tillbaka snart så jag kan vara ute i slasket lite.

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar