tisdag 18 december 2012

Det började som en riktig skruttdag, men resten av dagen blir bättre!

Hej hej!
Idag blir det ett väldigt kort inlägg har jag tänkt.
Jag har haft en jobbig morgon och inte orkat skriva något i min blogg förrän nu.
Det började med imorse då jag inte kunde ta mig ur sängen själv, jag fick hjälp av Melina så jag hade någon att hålla mig i.
Jag är så himla rädd för att jag ska ramla så jag tror mest det är därför jag känner att jag inte kan eller törs vissa saker nu.
Jag tänkte gå in i duschen på förmiddagen men kände att mina ben inte alls riktigt bar mig, och jag måste ju förflytta mig från rullstolen till duschstolen och även om det inte ens är ett steg, så måste jag ha balans för att vrida min kropp då jag ska byta stol.
Jag gav upp och skickade ett sms till Gert och förvarnade att jag måste gå hjälp in i duschen då han slutar klockan tolv idag.

Nu lyckades jag efter ett tag faktiskt få så mycket ork att jag tordes mig in i duschen och jag klarade det! Det kommer vara det viktigaste för mig känner jag, att fixa mig in i duschen varje dag.
Det vore så underbart om det kunde vända lite så jag blev en aningens bättre så jag vet att jag kan klara det själv, men som det känns nu blir det nog inte så och jag tror faktiskt för min egen skull att jag kommer behöva hjälp med det snart.
Jättefarligt om jag ramlar och det vill jag verkligen inte göra.

Jag känner mig lite ledsen och låg idag, men det går nog över om ett tag, jag är ju iallfall superglad över att jag kunde ta mig in i duschen själv även om jag känner att det faktiskt inte kommer vara så framöver.
Jobbigt att veta att man kommer behöva hjälp till såna självklara saker som man vill fixa själv, men det finns ju inte mycket att välja på för man vill ju kunna vara ren och fin och få vara som man brukar.
Ska ta tag i allt snart och höra hur man går till väga, jag vill ju inte att dom här hemma ska behöva hjälpa mig med allt så någon ändring måste det verkligen bli.

Imorgon ska vi till Hedemora och göra upp bilaffären, ska bli jätteroligt och skönt att få en bil jag kan köra själv, härligt härligt!
Hoppas alla får en fin och bra dag idag .)
Kram kram

4 kommentarer:

  1. Nu är jag på datorn Nina och kan skicka en kommentar i din blogg :) Sköt om dig! Kram Britt-Marie

    SvaraRadera
  2. Ja Britt- Marie du får vara oftare på datorn och mindre på mobilen så du kan skriva någon rad ibland :) Jag sköter om mig så gott det går och hoppas allt är bra med er alla och att förkylningen snart är ett minne blott :) Kram

    SvaraRadera
  3. Kram på dig. //Majsan

    SvaraRadera