onsdag 2 juli 2014

Jag har så roliga dagar och mår så bra!


Hej hej!
Nu skriver jag lite då jag blir själv hemma några timmar.
Ja jag vet ju faktiskt inte då Gert kommer hem, men någon gång ikväll. Ja iallafall passar jag på lite.
Det är absolut lättast att skriva då jag är själv, då kommer ju orden av sig själv bara och det enda jag behöver göra är att rätta lite då jag är klar.

Melina och Oscar håller på att greja för fullt i hennes rum och försöker få ordning där inne.
Det blir alldeles säkert bra till slut.
















Nu ska jag ska backa tillbaka några dagar för att dela med mig om underbara dagar i Nora, både hos Marielle och samtidigt så har vi hunnit med lite loppisar.
Nja lite loppisar kanske blev mycket loppisar haha.
Underbart roligt, och jag har haft Helena hos mig den här veckan och Rebecca då Maria varit ledig.

Maria har varit och hjälpt Marielle lite några dagar, men sen fick hon hänga med på loppis hon med och vi hade en kurs med Helena.
Helena gillar gamla saker hon med och vill också få till det liksom, så kursa har vi gjort.
Jag och Helena var också på loppis här i Ludvika, och där gjorde vi fynd!


Helena tokar sig lite <3





Maria lärde henne att titta neråt också och inte vara framåt haha :)
Lite lättare att göra fynd om man tittar åt rätt håll liksom :)
Ja herregud så många skratt det blivit.

Marielle har grejat hemma och hon är inte lika intresserad av loppisar, men en dag blev hon med iallafall.



Ja vad ska man säga annat än att Nora är superfint och ett härligt ställe oavsett väder känns det som.
Människorna verkar trevliga och ja vi har bara fått bra bemötande faktiskt.

Där Marielle och Daniel bor så är det lite skillnad, där finns det "griniga kärringar" haha ja jag måste faktiskt få skriva så.
Tråkigt men sant!
Jag hoppas att det går över och att dom blir trevliga istället för griniga.
Griniga på mig och våran bil och att jag parkerar så jag kan komma ur och i, men men det får dom faktiskt ta!
Ja tänk att det ska finnas så mycket surhet och arghet hos människor, jag fattar det inte alls faktiskt.
Men det är ju så att jag mår bra och kanske mycket bättre än många andra, och då är det inte lätt för dom att tåla mig som är sjuk och ändå så glad. Ja det är inte lätt.

Vi har haft så roligt och Helena har fått "hugg" här hemma då vi var på loppis, ja herregud vilka hugg hon fått, faktiskt inte bara på loppis. Oj oj vad vi skrattat! Jag for iväg då jag tyckte det blev som mest pinsamt haha :)
När vi var på loppis hon och jag i Nora en dag så var det jag som fick napp utan att jag märkte det haha, ja Gert måste nog faktiskt börja vara med :)
Nej då det är väl helt enkelt så att jag är glad och lycklig och då blir en del människor glada och intresserade av mig knepigt nog.
Ja det är ju lätt att tycka om glädje och glädje är liksom kärlek.
Nu är jag så lycklig med Gert så det finns ingen i världen som skulle få mig att ändra mig men jag är glad att jag kan glädja andra förstås, så jag tänker fortsätta vara glad och positiv och må bra.
Jag måste få må bra och jag måste få vara glad då jag vill utan att mena något med det haha :)

Roligt faktisk iallafall och han i Nora, jag trodde han pratade med Helena så jag bara for iväg haha och hon fick lov att prata lite hon istället.

Melina och Polly <3

Polly <3

Då man är sjuk och sitter som jag i rullstol så tar man eller iallafall jag så givet att ingen ens skulle drömma om att bli tillsammans eller bli intresserad av mig då jag ju är sjuk.
Men det verkar iallafall lite som att jag har fel.
Roligt på ett vis för visst är det ju roligt att bli sedd trots att jag är sjuk.
Jag tycker det är roligt och jag blir glad. Jag är ju liksom samma Nina nu som innan bara det att jag inte kan gå och klara mig själv som förut.
Men jag är så lycklig och jag har det jättebra och världens bästa dagar.

Snart ska jag åka till Nora någon dag och sova över hos Marielle, det blir spännande och så mysigt att ha Stina vid mig säkert hela natten, ja jag tror faktisk att hon vaktar lite på mig då.
Mysigt också förstås att få rå om Marielle lite.
Mysigt men kanske ska vänta med att göra det tills det blivit lite mer klart och ordning bara så jag får plats, både lyft och rullstol, ja jag tar ju lite plats :)
Ja jag har det så bra och jag mår så himla bra, inte exakt hela tiden kanske, men nästan.
Jag har allt man kan begära och jag är så lycklig över det.
Nu låter det nog helmysko kanske att jag mår så bra, men jag överdriver inte och jag ljuger inte, det gör jag faktiskt aldrig.
Nej jag mår så bra och är så lycklig över alla jag har i mitt liv och som finns nära mig.
Jag älskar er och ni betyder allt för mig!

Taklökar <3

Jag hoppas att ni får fina dagar nu framöver.
Jag ska på auktion till helgen och ser verkligen fram emot det.
Vet inte hur mycket som är roligare och mer somrigt än det!! Underbart!
Kram kram

4 kommentarer:

  1. Ååå vad mycket kul ni pysslat med! Funderar på att ta karl med till Nora i helgen om de blir fint väder :)

    SvaraRadera
  2. Ja Louise vi pysslar och är ute och far och har super roligt. Men nu blir det några hemma dagar innan auktion på söndag. Ja jag tycker absolut att ni ska ta en tur till Nora, jättemysigt :)

    SvaraRadera
  3. Tina Grönberg3 juli 2014 kl. 07:54

    Det är så härligt att läsa om allt du gör och är med om. Är så glad över att du är så lycklig och glad <3
    Du ska ha en underbar helg med allt du ska göra och sommaren kommer på visit i helgen också :-)
    KRAMAR <3

    SvaraRadera
  4. Hej Tina och tack snälla du att du skriver. Jätteskönt att höra att du tycker det är roligt att läsa, jag blir så glad så ska du veta. Idag Fredag har sommaren kommit hit och jag hoppas den stannar kvar iallafall några dagar åt gången, ja gräset och växterna behöver ju lite regn mellan varven, men vi behöver sol och energi också så jag vet då inte hur vädret kan hålla reda på det där :) kram kram

    SvaraRadera