tisdag 8 juli 2014

Jag verkligen älskar auktioner!


Mitt auktionsfynd!! Nu är det Min harv :) 
Hej och god kväll på er alla!
Ikväll är det en viktig fotbolls match på tv:n haha ja för vissa då.
Jag är inte så förtjust i fotboll så jag passar på att skriva lite och nu har det hänt massor igen!
Matchen börjar inte förrän tio så jag har all tid i världen känner jag.

Ja jag börjar mitt inlägg med att berätta om auktionen som jag längtat efter ett helt år nu ganska precis. Ja herregud vilken rolig dag och vad jag älskar auktioner! Det är verkligen min grej!!
Gert följde oss dit för att kolla runt lite och sen ta en cykeltur som sen visade sig bli fem mil tror jag.








Maria, Rebecka och Anneli, Nalle var egentligen också med men smet då kameran kom fram :)
Min hurtiga älskling :)

Jag och Maria <3

Maria och Rebecca <3



Självaste auktionsutroparen och Stefan som sköter papperen :)

Ja stämningen och alla människor och så "Hörken" själv och Stefan, och ja allihop gör liksom auktionen till en super rolig auktion. 
Jag är så glad vi var iväg och även om jag fick kliva upp sex för att hinna bli klar innan visningen och sen bli sittande i rullstolen ända till runt åtta på kvällen så var och är det ju värt det!
Ja trots det, ganska jobbigt att sitta helt still en hel dag, men det är värt det. 

Nu börjar jag bli bättre med min spastisitet eftersom jag får hjälp av Nalle varje vecka, men trots det så är det jobbigt att sitta helt still. 
När man sitter och är frisk så kan man ju röra sig lite och flytta rumpan, men det kan inte jag. 
Nej jag måste ha säkerhets bälte vilket gör att jag inte rör mig en millimeter knappt. 
Drygt men men det är ju inte varje dag, så det går ju bra. Jag har än inte fått något sår på rumpan, så jag antar att dynan är lite som gjort för mig faktiskt. Tur och glad är jag för det!





Ja en fin solig härlig dag i Tuna hästberg hade jag och tacksam är jag! Tacksam över att jag lever och faktiskt får vara med om så roliga saker, ja det roligaste som finns.
Helena och Alicia skulle också komma, men dom fick punktering på väg dit så det blev inte någon auktion för dom synd nog. Men nästa gång!

Marias fynd bland andra <3

Tur jag har snälla och starka assistenter <3




Lennart kollade in för att se hur det gick :)

Ja lite fullt var det allt haha :)
Allt man vill går ju på ett eller annat sätt och i Söndags var det tur vi hade våran stora bil så allt gick in, och så var det tur att vi inte vann mer :) 
Min harv och Marias glas skåp var det som tog plats och jag är glad för att vi slapp åka flera gånger. Lite trångt blev det i baksätet då vi hämtade upp Melina i Gräsberg, men det gick och ganska många skratt blev det. 
Jag och Rebecca som satt fram hade det ju bra!


Dom håller till precis där Gert gjort lumpen :)

Såhär stor plats behöver alla som har en ramp, skönt att slippa krångla!
Idag har vi varit till mitt assistent bolag Libra i Falun. Jag är så glad för att jag valt just dom och det har jag Maria att tacka för. 
Om hon inte föreslagit dom hade jag inte haft en aning om att dom ens funnits. 
Nej jag är så nöjd och glad hittills och tror faktiskt aldrig att jag ska behöva bli missnöjd och behöva byta. Nej det blir nog Libra och jag resten av livet känns det som, dom blir inte av med mig haha!

Vi for till Libra för att jag skulle få lära mig att rapportera tiderna som mina assistenter jobbar, jag är liksom arbetsledare. 
Ja tjejen som skulle hjälpa mig blev alldeles rådlös för den bild i datorn som kom upp då jag loggade in hade hon aldrig sett haha.
Skönt tycker jag för jag har ju ringt till min Carina flera gånger och hon har sagt till mig hur jag ska göra men det har ju inte gått eftersom det inte ser lika ut på hennes sida som på min.
Dom tror att det blir så bara för att jag är både brukare och arbetsledare. 
Hur som helst så var det skönt att det inte bara var jag som inte fattade!. 
Nu har vi fått ordning på det och jag hoppas det blir bra och att jag kommer ihåg till nästa gång jag ska trycka in tiderna.

Barnportion med köttbullar och mos som jag egentligen inte alls gillar, men det var allt jag orkade haha, det är nog värmen :)



Ja då varit dit jag och Gert så stannade vi vid Ikea och mötte upp Maria och hennes mamma Inger. Ja lite mat blev det och sen en sväng på nedervåningen innan vi for hemåt.
En mysdag faktiskt och roligt att umgås med Maria och hennes mamma lite.

Nu har det varit så himla fint väder i några dagar och då blir jag verkligen att sakna min kiosk! Ja herregud så jag saknar tiden och åren då jag hade min fina kiosk! 
Någon annan borde verkligen sno min idé jag hade då och faktiskt ordna så det finns en kiosk. Kommunen kanske vore en bra idé, ja Smedjebackens kommun borde ta tag i Risingsbo badplats så alla badande gäster kan få köpa en glass och en kopp kaffe eller en dricka.



Ja nu är korten tagna för flera år sedan, men ni ser ju hur nöjd och glad jag är över min lilla fina kiosk! Ja jag hade verkligen lagt ner många många timmar för att få till det precis så som jag ville ha det. Underbara år även om dom var jobbiga också förstås. 
Utan Marielles hjälp i kiosken och sista året Melinas hjälp lite grann så hade det inte fungerat att ha den samtidigt som jag haft annat jobb, så tacksam för all hjälp jag fick det är jag förstås. 



Imorgon blir det Nora och Örebro en sväng, ja jag och vi ska hämta upp Marielle och så ska jag följa henne till doktorn. Melina kanske ska följa och vara hemma med Stina under tiden, men det beror på hur pigg hon känner sig imorgon. Hon är allergisk som tusan så det är skönast för henne att vara inne nu.
Nu är det dax att få hjälp och ingen, verkligen ingen ska sätta stop för det. 
Nej nu är det verkligen dax för psyk att visa att dom kan och att dom vill hjälpa! 

Jag hoppas att ni haft fina dagar i solen och att ni kan och får njuta av vädret och livet.

Kram kram




































4 kommentarer:

  1. Jag o micke va o kika på auktionen en sväng, hittade mkt fint, en stege bla.. men orkade aldrig va kvar tills de:p

    SvaraRadera
  2. Hej Louise, jag såg inte dig i Söndags, men det var mycket folk förstås. Vi var där från nio på kvällen till sex på kvällen och jag njöt varenda minut. Jag tycker det är såå roligt och mysigt. Jag tänkte inte köpa något egentligen, men det blev en harv haha och lite mer ändå. Jag förstår att då man inte gillar det lika mycket som mig att man inte orkar bli kvar en hel dag kanske bara för en sak, men nästa gång kan ju jag bjuda du vet om ni inte orkar vara kvar :)

    SvaraRadera
  3. Då ska ja komma ihåg de:) är ute efter en stege just nu, hittade en fin på auktionen, men som sagt.. micke tröttna:( vet du om de är auktion snart igen i närheten? Kram

    SvaraRadera
  4. Ja jag tror det är den 2 augusti i Tuna Hästberg :) Då kanske du hittar någon :) kram kram

    SvaraRadera