onsdag 23 juli 2014

Jag mår så bra!


Fick dom här otroligt fina hjulen av våran snälla granne <3 
Hej hej!
Ja idag har jag haft en härlig dag med mycket prat. 
Jag har träffat en ny vän och herregud så mycket vi har att prata om och hur lika vi tycker om mycket, ja exakt samma uppfattning iallafall om två personer haha. 
Jag hade kunnat prata hur länge som helst, och lyssna, ja gud vilken härlig förmiddag idag, eller mitt på dagen tid kan vi ju kalla det också.
Nej då, vi tycker nog lika om det mesta och jag tror faktiskt att vi kommer kunna få hjälp av varann då det behövs, och ibland kommer det att behövas är jag säker på. 
Det blir du och jag, vi är starkare tillsammans än en och en. Tack snälla för idag <3
Det var väldigt varmt ute idag och nu då det börjar bli lite svalare så tror jag vi väljer en sån dag och tid nästa gång :) Men vädret har ju ingen betydelse, men varmt var det haha :)

Blev så fint tycker jag :)
Här har det inte hänt så jättemycket mer än att jag varit ute och åkt lite med rullstol och då blivit så himla irriterad. 
Ja jag har ju blivit det förrut också, men nu var liksom råttet mågat! :)
Här alldeles bredvid vårat hus har vi en lekpark som inte ens fått gungor i år!?
Jag har ju ringt och sagt till om det, men jag känner att det nog inte kommer hända mycket av att jag ringde. 
Här nedan är våran lekplats vid Jägarnäs.







Jag skrev ett brev till tidningen häromdagen och skickade med lite kort så man kan jämföra lekplatser och jag fick svar på mail att dom var lite under bemannade den här veckan men nästa kanske. 
Ja ja bättre sent än aldrig och fixas ska det absolut göras av kommunen tycker jag. 
Jag försöker strida för saker jag tror på och tycker är viktiga, och det här är verkligen en sån!
Våra barn är ju det viktigaste vi har och dom ska ju kunna leka då dom är små! Eller stora med för den delen. Får se vad som händer, fortsättning följer.
Såhär som på bilderna nedan vore ju kanon, det får vi och jag hoppas på!











Ja lite orättvist kan man tycka just nu, men jag håller tummarna för att dom fixar fåran också förstås!

Då jag ändå var i skrivar tagen så skickade jag ett nytt mail till självaste kommun chefen igen där jag undrade varför mitt brev förut inte gjort någon nytta alls. Hur kan det vara möjligt liksom?
Hur kan "kommun personen" jag skrivit om förut fortfarande får sitta som chef på sin post fortfarande trots så allvarliga anklagelser. 
Ja faktiskt så är det väldigt allvarligt att inte se till brukarnas bästa så nu får det bli skärpning. Jag blir så trött! 
Om någon annan gjort så mycket fel som den här personen så hade hon fått sluta med omedelbar verkan, men nu då det är kommunen så verkar det som att ingen bryr sig eller tar det på allvar. 
Usch vad arg jag blir över det!
Jag fick svar direkt eller ganska direkt att direkt efter semestern så skulle han se på det här på riktigt som jag hade uttryckt mig i brevet till han. 
Ja jag håller tummarna för det med, annars får jag gå vidare, hon ska minsann inte få ha kvar sitt jobb, hon är liksom fel "man" på platsen!

Marielle <3
Igår kväll for jag och Gert till Örebro för att äta på "Marielles" restaurang och jag kan säga att det var en underbar känsla, och en stolt mamma som åkte in på restaurangen!
Gud så duktig hon är! Tårarna var när kan jag lova, ja underbar känsla!
Det var flera sällskap där under kvällen då vi var där och det gick galant. 
Ja stolt och glad är jag och så gott det var. 




La Pampa




La Pampa heter restaurangen och god mat var det minsann plus att min fina älskade unge jobbar där. 
En jätte mysig kväll och det blev efterrätt och alkoholfritt vin till mig. 
Gert fick dricka cola han som skulle köra bilen hem, han hade alldeles säkert tagit en god öl annars.


Jag kan inte låta bli att titta på fina hus, och det här slog det mesta!

Konstverk verkligen!


Min efterrätt :)

Gerts efterrätt :)
Ja en underbar kväll med god mat och en bra restaurang med Marielle som svepte förbi lite då och då, ja vad går upp mot det liksom. 
Den här restaurangen är en sommar restaurang och snart börjar hon på den andra höst och vinter restaurangen. Då får vi får ta med oss Melina och pojkarna kanske om dom kan och Oscar och Daniel förstås då, Marielle tror att jag kan komma in där om jag tar med ramperna, det ska vi allt prova att göra!

Häromdagen bar Maria upp lite ur förrådet i källaren för att jag skulle gå igenom det och gissa vad jag hittade? 
Jo då jag hittade mycket roliga saker, både sånt jag ska ha kvar och sånt jag inte vill ha kvar. 
Men jag hittade min hatt som jag haft sedan Marielle var liten, i orginalpåse och med kvittot i, ja en gång har jag haft den på och det var midsommarafton 1994. 
Ja den kommer jag inte slänga även om jag ju inte förstår vad det är för speciellt med den egentligen, men min enda hatt, ja det säger ju mycket haha!







Haha, jag bjuder på det här!

Mer kommer det att komma upp från källaren än det som syns :) 

Idag har jag inte gjort något alls, men Gert har ju hunnit med lite medan jag suttit och myst och pratat. 

Ja jag hinner med på andra dagar och imorgon är ju redan en ny dag liksom!

Ja imorgon blir det allt en soldag igen om det fortsätter vara fint väder.
Jag hoppas alla haft en fin härlig dag idag.

Kram kram till er!































































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar