lördag 5 juli 2014

Vilken solig och härlig dag idag!

Hej hej!
Ja som ni ser på bilden ovan så trivs mina taklökar så bra så dom får massor av bebisar!
Ja massor är det, så till veckan får det allt bli en omplantering så det blir fler och massor till slut.
Ja taklökar gillar jag verkligen, dom brer ut sig och kräver inte mycket och en del sorter blommar.
Ja det är en favorit för mig.

Idag har jag haft en helt underbar dag.
Jag bestämde mig igår för att inte gå upp tidigt och dra på loppis idag, nej jag behöver lugn och ro och så blev det verkligen. Jag har legat i min solsäng och njutit och haft det jättebra.

En grej jag verkligen inte gillar är känslan som dyker upp stup i ett, och det är onyttighetskänslan.
Ja den är riktigt jobbig och även om den känslan jag hade i början har börjat ge sig så är det verkligen inte bra.
Jag har tex kunnat ligga och sola medan Rebecca har fixat allt möjligt och gjort lite mat och ja, det är jobbigt att jag får ligga still medan någon annan måste göra det jag borde göra.
Men nu är det ju så att jag inte kan oavsett hur mycket jag vill, vissa saker kan jag förstås göra men mina armar och min kropp behöver inte göra det för då slösar jag min energi på fel saker kanske.

Ja det känns lite som att ha en hushållerska eller en betjänt här hemma, och jag lovar att det inte känns bra.
Men en sak som känns superbra det är att jag verkligen valt så rätt och jag önskar bara att jag kunde fått välja Helena också, men mina timmar som jag har beviljat räcker inte till som det ser ut nu.

Ja jag har såna härliga dagar och idag var det verkligen skönt att bara vara hemma.
Jag spar mig liksom tills imorgon då det är söndag och auktion.

Idag på eftermiddagen så kom Nalle och hjälpte mig lite, ja han knådar och klämmer och jag har ingen aning vad han gör, men bra blir det iallafall.


Ja även om det på vissa ställen gör kanon ont så är jag så glad och tacksam.
Så tacksam att han hittade på mig där på loppis den där gången för flera veckor sedan,  och sen efter det hjälpt mig.
Jag handlade så söta koppar av honom den gången som jag sett gången innan men inte frågade priset på, men den gången han hittade på mig så var det den dagen jag fick bli ägare av kopparna.
Jag verkligen älskar dom fina små söta kopparna och jag kommer aldrig dricka ur dom, men dom är så fina att bara titta på tycker jag.


Ja dom här kopparna har jag att tacka för mycket och jag tycker dom är så söta.

Ja medan jag låg ute idag och solade fick Rebecca massor gjort och Melina fick lite inspiration så hon städade klart sitt rum.
Lite tjejsnack blev det också då jag kom in och Melina får lära mig och Rebecca både det ena och det andra haha :)



Nu sitter jag här alldeles för mig själv och bara njuter av att få skriva och vara lite.
Gert är i ishallen i Smedjebacken och Melina är med Oscar på kalas.

Jag trodde jag skulle få massor av inspiration och kunna skriva massor idag, men jag känner mig rätt trött efter en dag i solen och sen behandling av Nalle så det blir inte som jag tänkt mig.

Imorgon blir en superdag och Rebecca kommer tidigt och hjälper mig upp och in i duschen för att sen hämta upp Maria och dra iväg på auktion.
Helena och Alicia kommer senare och Nalle kanske skulle dyka upp han med.
Rebeccas tjejer är på Öland dom så dom tar vi med nästa gång, eller iallafall Alice som gillar det bättre tror jag än Elsa :)

En super rolig dag och det känns lite som att det inte bara är auktionen utan det är han som pratar som liksom gör hela auktionen!.
Hans roliga kommentarer och ja hela hans sätt gör att jag älskar auktioner.
Jag borde spela in då han pratar känns det som haha, så kan jag spela upp lite då jag blir sugen på sommar och känslan som faktiskt finns på auktionen.

Ja jag kommer få en fantastiskt rolig dag imorgon och det är kanske tur det inte är auktion så ofta, iallfall inte med han brukar det vara det och det är ju Hörks auktionsbyrå jag menar.
Jag minns han sen jag var liten, då jag var med min mormor på auktion.
Ja det kan nog vara därför jag gillar just han så extra mycket, mycket minnen och känslor som dyker upp sedan jag var liten.

Ja jag hoppas alla får en lika fin och bra dag som jag ska ha imorgon och så ska jag försöka hinna med att ta lite kort så jag kan dela med mig av våran fina braiga dag.

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar