onsdag 12 februari 2014

Ärlighet och sanningar, det gillar jag!

En kopp som varit min morfars, jag gillar den skarpt!
Hej och god kväll!
Ja jag sitter och tittar lite på hockey jag, haha ja bara lite. Jag är ganska totalt ointresserad av det men Gert skulle egentligen se matchen men var tvungen fara iväg till Avesta en sväng, så jag tänkte jag skulle kolla lite grann så jag kan förklara för honom sen då han kommer hem haha :)
Ja alltså förklara målen och sådär haha, han får ju bara lyssna på radion han.

Ja jag sitter här och har så mycket jag vill skriva om så jag börjar väl med det viktiga beslut jag tog igår och vad som är på gång.
Jag försökte få tag i min kommunpersons chef idag för att jag ville berätta vad som hänt i mitt fall med personen som verkligen inte betett sig proffsigt över huvudtaget. Jag fick inte tag i henne så jag blev lite besviken då jag laddat upp och ville prata med henne.

Kommun personen som jag skriver om försökte jag ringa igår men fick inte tag i, så jag tänkte strunta i henne och prata med hennes chef istället.

Personen som jag inte tyckt skött sitt jobb alls ringde mig på dagen idag ganska kort efter att jag försökt nå hennes chef, och jag var totalt ärlig mot henne.
Ja jag talade inte om rakt ut att jag tyckte hon var helt knäpp eller så, nej då jag talade om hur dåligt hon skött mitt fall och att det hon sagt om att jag och Maria inte skulle vara en bra kombination för att vi var vänner, och att hon tyckte det var ett problem, och att hon aldrig varit med om det förut.?
Jag var bestämd men ärlig och hon fick bara ta det!
Jag talade om att jag försökt få tag i hennes chef och att jag tänkte tala om för henne hur det här gått till.
Det är så jäkla skönt att kunna få vara så totalt ärlig och orädd som jag kände mig idag!

Efter att jag pratat och varit så totalt ärlig så ringde hennes chef upp mig efter någon timme.
Supergullig chef och jag hoppas verkligen att hon kan flytta den här personen från sin chefs position eller om hon inte kan det, ha ögonen på henne hela hela tiden!

Jag var ärlig mot chefen lika som till personen det gäller så inget hymmel bakom några ryggar här inte.
Nej det ska upp till ytan och dom måste verkligen ändra med personalen och i det här fallet en chef!!`

Jag sa som jag tyckte och att jag var så himla rädd för att fler råkat ut för samma sak, eller kommer att göra det, och att många som inte kan prata för sig kommer att råka illa ut! Jätteviktigt verkligen!

Vi får se hur det blir framöver men jag hoppas och tror att hon får byta plats och byta jobb.
Men men är man anställd inom kommunen så försvinner man ju inte tyvärr. Då kan till och med hända att hon får något annat eller bättre jobb kanske, ja nu är det jag som spekulerar!

Blir så förbannat trött på personer som inte kan tänka sig in i en annans situation, och i såna här fall som mig så är väldigt många utsatta. Det är ju hennes jobb att kunna förstå min situation och andras och se till att man får det så bra som det bara går!  
Fy så utsatt man är egentligen då man inte kan klara sig själv!

Som jag skrivit förut så önskar jag ju att alla hade en egen Maria!
En person som tänker på den andras bästa och kan sätta sig in i hur den skulle vilja ha det, och självklart fråga.
Det finns säkert tusentals med människor som har olika sjukdomar som har helt fel assistenter! Det är så jäkla viktigt att man kan lyssna in. Det finns dom som inte har anhöriga som kan hjälpa dom eller som kanske inte ens vill hjälpa till och strida för den som är utsatt!
Jag blir så ledsen över det och det gör ont i hjärtat!

Tänk på alla som har den personen som jag skulle haft om jag valt kommunen ?
Massor av människor är det som har den personen och som hon säkert bestämt över genom att hota på ett eller annat sätt.
Jag vet inte om den här personen är medveten om att hon beter sig och gör så dumt, eller om hon helt enkelt inte fattar bättre? Ja oavsett så har hon fel jobb och då jag pratade med hennes chef så blev hon alldeles rådlös för ingenting av det hon sagt till mig och Maria stämde.
Ja upp till ytan ska det, och det ska röras om så alla får det så himla mycket bättre. Assistenter som vill vara assistenter och hjälpa, och inte någon som tycker allt är jobbigt och inte tar sig för med något. Kanske för att dom har fel jobb? Skulle tro det!

Nej nu måste jag skriva om vilken härlig dag jag haft även om jag fått vara bestämd och modig idag. Det var inte särskilt jobbigt faktiskt, nej jag är glad över det och hoppas det blir en ändring för alla som inte har bra assistenter och skäms på alla som inte gör sina jobb!
Ni jobbar faktiskt med människor med känslor i sina kroppar oavsett om dom kan göra sig förstådda eller ej!

Ett kort från häromdagen <3

Morgonen började kanon då det var Maria som kom hit och hjälpte mig, en härlig morgon med andra ord. Senare på dagen kom Marielle och Stina hit lite och vi drack kaffe och åt mat med mig.

 


Glömde ta något nytt kort på Sandra, men ska komma ihåg det nästa gång :)











Bästa Sandra och hennes Micke kom och drack lite kaffe med oss och jag fick en jättegod bakelse, ingen bra vana det här Sandra haha, men gott!
Sandra och Micke ska få sin lilla bebis ganska snart och hon är ganska jätte tjock nu haha, blir så roligt och spännande!


Daniel kom hit en sväng efter jobbet och sen då Melina kom hem skulle hon och hennes storasyster åka på sin tur haha. Det var länge sedan dom gjorde det!
Bästa tjejerna och bästa systrarna verkligen! En "burn"(dricka) och sen deras tur med Marielles bil haha ja dom är roliga dom!


Nu blev Melina kvar hos Marielle och Daniel lite för att käka med dom och imorgon eller fredag morgon åker Marielle tillbaka till sälen och jobb som väntar!



Hon har varit till Stockholm på anställningsintervju, det var därför hon kom hem lite.
Hennes bästa kompisar Sara och Amanda följde henne. En svår och konstig intervju var det, och mycket på engelska också. Tur hon är duktig på det!
Hon fick mail om ett annat jobb hon sökt och ska få åka på intervju på det med, och även det i Stockholm.
Ja ni förstår ju vad spännande!?
Det jobbet hon sökt var bara på engelska och hela intervjun kommer att vara på engelska så det blir roligt för henne.
Om hon får något av dom här jobben så blir det i andra länder, så spännande är bara förnamnet :)

Ja det blir spännande och tänk om hon lyckas ha turen och skickligheten med förstås att ha två jobb att välja mellan? Angenämt problem verkligen haha!

Ja nu ringde Gert nyss och undrade hur matchen gick haha, jo minsann jag visste att det stod 2-0 men då han frågade vilka som gjort mål var det kört! Överkurs sa jag haha, han hade lyssnat på radion så han visste ju egentligen hur det var. Han hade sten koll!
Nu medan jag har rättat så står det 4-0 :)

Nu slutar jag för idag då jag måste rätta allt och det kommer att ta tid.

Ha en bra kväll och sov så gott!

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar