fredag 28 februari 2014

Prinsessbakelse på Maria dagen idag!

Mina älskade tjejer <3
Hej hej!
Jag måste faktiskt börja med att skriva att det just nu spökar här hos mig, haha ja det är inte alls ovanligt men just nu kändes det lite kusligt nästan :) Men nu till något annat!

Det är såå roligt att läsa och se hur och vem som sökt på vad och vilket för att hamna på min blogg. Jättemånga tusen är det som läst min blogg och jag är så glad så förstås.
Nu vet jag att en del människor, eller kanske en särskild haha, säkert läser samma inlägg om och om igen så statistiken stämmer inte riktigt, men ändå. Jätteroligt.
En del kan söka på, kissa på sig, gillar bullar, vinglig när jag går, ja det är en lång lista på olika sökningar som jag kan se och det är så roligt.
Kan väl bero på att jag skriver om vardagen och hur mitt liv ser ut utan att undanhålla en massa tabuområden :)


Igår fanns ingen tid för mig att skriva som jag trott, jag var ute och åkte istället och det var och är ju viktigast för mig nu, då det inte är snö ute och jag faktiskt kan köra med min rullstol ute!
Som ni alla vet som läser min blogg så är ju luft väldigt viktigt för mig, så jag andas för fullt då jag är ute! Så mycket jag bara kan!
Jag hoppas och tror att om det kommer mer snö nu snart så kommer den att smälta bort fort.
Jag hoppas jag har rätt!

I förrgår hände det massor, men mest inuti mig. Mycket känslor som svämmade över och ja herregud. Jag skulle skriva om det, skrev jag ju sist jag skrev, men jag bara rör ihop allt så jag struntar i det haha :)

Melina och Emelie skulle på disco i förrgår kväll haha, ja dom skrattar nästan ihjäl sig då jag säger att dom ska eller har varit på disco?!
Men nu för tiden heter det inte så haha. Eller man säger inte så iallfall har jag fått förstå.

Oscar var här och höll mig lite sällskap och var kvar över natten så då Melina kom hem efter discot så var han kvar här och väntade på henne. Han vill inte följa då han tycker det är supertråkigt att gå ut och dansa.
Jättegulligt av honom och det blev ingen lång sväng ute för tjejerna.

Gert var i Malung med killarna på hockeymatch så han hämtade tjejerna på kvällen men på vägen dit fick det bli taxi.
Det är så krångligt och för mig faktiskt jättejobbigt då jag inte kan ta mig iväg känner jag, men problem är till för att lösas och det var inte dyrt att ta taxi till stan och då vi visste att Gert skulle kunna hämta var det ju okej.

Igår innan jag for ut i luften så kom Sandra och hennes Mickes dotter Linn och hälsade på mig lite efter att dom varit på koll på mödrarvården.
Ja nu är det snart dax, den första april är det enligt deras planering men jag tror den tjugonde mars jag. Får se när det blir:)
Jag hade köpt lite små bebiskläder hon fick av mig som hennes och deras lilla bebis kanske kan ha sen.




















Linn testade min rullstol och tyckte det vore en bra lösning hemma, att ha en egen så hon slipper gå haha, ja varför inte haha :) med lite träning så blir ju det kanon!
Såå mysigt att få besöka av Sandra och det var så roligt att få träffa Linn också. Kram till er <3


Efter att Sandra och Linn varit här lite så hade jag en härlig stund ute, ja den stunden blev många timmar haha.
Jag var på stan först och mötte sen upp Maria som skulle få hjälp av Melina och Gert med ett skåp hon köpt på loppis.


Gert får ju inte lyfta men Melina kunde ju hjälpa till. Nu gick inte skåpet in i  bilen så det får bli en tur idag istället.
Det kommer passa perfekt hemma hos henne är jag säker på.

Ungefär såna här ska Gert hämta och köpa idag :)
Maria ringde mig på kvällen för att berätta att hon sett två lådor på blocket som hon visste jag ville ha, hon hade ringt på annonsen och jag ringde jag med men fick inget svar, så jag mailade.
Jag fick svar sent på kvällen och jag fick köpa dom! Härligt och superbra.
Jag och vi har ju liksom en plan! Det kommer bilder så småningom då allt är klart, eller iallfall då det är på gång. Bra kommer det att bli iallfall är jag säker på.
Gert ska hämta dom nu idag så det blir spännande!

Mobilkurs för morfar <3
Jag pratade med min morfar häromdagen och han berättade att han skulle få färdtjänst.
Ja jag har tjatat lite på han i några år, men nu då han ska fylla nittio känner han sig redo och mogen för det haha.
Det kommer bli en riktigt frihetskänsla för han att kunna åka till stan eller handla på Ica max eller kanske åka till Gamleby där han är uppväxt.
Han bor i Norrköping så det är ju inte nästgårds precis. Han skickade ett grattis sms nu idag på morgonen då jag ju har namnsdag idag, jag har en så händig underbar morfar verkligen!


Melina <3
Idag ska jag åka till stan igen och möta upp Melina för att gå in på Telia butiken en sväng, men innan det ska jag åka till Coop och köpa några bakelser, ja jag ska faktiskt göra det för jag har namnsdag idag och massa fler med mig, och då får man väl köpa en prinsessbakelser :) Supersmarrigt blir det ikväll.


Jag ringde min Marielle igår då jag var ute och åkte, men hon jobbade och skulle ringa då hon fick lunch om en kvart ungefär haha, ja hon har så fullt upp och verkar trivas så hon ringer då hon ringer :)
Ibland börjar hon sent men oftast verkar det som hon börjar vid nio på morgonen och jobbar till tolv på natten:) Lite svårt kan det bli då att veta när man ska ringa, men huvudsaken är ju att hon har det bra :)

Marielle <3

Jag hoppas alla får en fin dag idag fast det här ser supergrått ut ute.
Det är bara att klä sig efter vädret, ja så är det. Mössa och vantar och så förstås varma kläder och en stor varm sjal :)
Jag ska andas och så ska jag andas lite till och verkligen ta till vara på luften och vädret.
Nu medan jag suttit och skrivit har det börjat snöa :( Ja jag håller mig till det jag skrev, att jag hoppas det smälter bort typ direkt så jag kan åka ut i luften som jag planerat för idag.

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar