fredag 14 februari 2014

Vilken skiddag idag!!

Mina fina burkar :)

Hej hej!
Min morgon var superbra, det var Maria och Helena som kom och hjälpte mig. Ja jag säger då det vad det hänger på vilken eller vilka som dyker upp här! Glad är jag verkligen idag!

Marielle ringde och berättade att hon kommit fram ordentligt till jobbet och det var skönt. 
Gillar inte att hon ska iväg super tidigt ända till sälen, men jag är ju mamma och ska väl oroa mig antar jag haha. 
Hon började nio på morgonen och ska jobba till tolv inatt, ja ganska långt skift säger jag då, men hon tycker det är skoj så det går ju bra förstås, men väl länge är det ju. 
Imorgon ska hon börja nio igen så det blir verkligen bara hem och vända haha .)

Skidor och kaffe, härligt :)

När jag cyklat klart här och ätit frukost så var det skidor på tv! 
Ja det är verkligen bland det roligaste jag vet och idag blev det extra roligt, Johan fick silver och Rickardsson blev trea. 
Cologna vann och det är han så värd, han verkar så ödmjuk och som en fin person och så är han ju superduktig förstås!

Jag och Gert hade tänkt gå ut och äta ikväll, men det gick inte, det var fullbokat haha, så vi får ta det imorgon istället. 
Det spelar ju ingen roll alls för oss egentligen så det blir kanon att gå ut imorgon.
Den som väntar på något gott heter det ju!

En sån här hade ju inte varit dum, men jag fick iallfall bilden, tack Idar :)

Jag har ju i flera dagar skrivit om en massa trubbel med kommun personen, och att jag bestämt mig för att ta ett privat bolag istället och jag känner än så länge att det kommer att bli kanon och att jag gjort rätt val!. Ja jag vet ju inte än om jag valt rätt bolag, men just nu känns det bra.
Jag har valt ett ställe som heter Libra och det känns toppen. 
Steve som var här och träffade mig och Gert och Maria var toppen, och vi kände alla tre att det blir kanon.
Jag känner att trots allt knäppt som hänt så är jag glad att det faktiskt skett. 
Om det inte blivit som det blivit så hade jag ju haft kommunen och inte träffat Steve och fått känna den härliga känslan. Han och hans firma vill mitt bästa och det kommer att bli så jäkla bra! 

Jag ska få följa med till Mallorca i höst och gissa om jag redan längtar!? Nu låter det som att han mutat mig med det kanske haha, men så gick det verkligen inte till!
Att ha något att se fram emot betyder mycket och särskilt för mig tror jag då jag känt att det inte skulle fungera och att det skulle bli för dyrt så vi inte skulle haft råd! 
Ja jag kan inte förklara riktigt känslan men det är en superskön underbar känsla. 
Jag hade ju kanske inte valt Mallorca om jag fått välja, men det spelar ingen som helst någon roll nu, jag är glad bara att kunna få ta mig iväg och få njuta av god mat och värmen! 
Åh så skönt det kommer att bli. Superhärligt verkligen!

Jag är också glad för att allt blivit som det blivit, för då kan jag försöka se till att all skit dras fram och upp så det kan bli en ändring för många som kanske inte alls har bra assistenter. 
Alla har rätt att få må bra och det är faktiskt så att man ska ha rätt att få göra det man vill så gott det går! Superviktigt!

Jag ska skriva ihop en skrivelse för jag känner att även om jag pratat med kommunpersonens chef så kommer det nog inte hända mycket, nej jag måste nog ännu högre upp! 
Finns det en skrivelse på det så försvinner det ju inte lika som ett samtal gör. 
Nej den personen som jag skulle haft som chef ska definitivt inte jobba med människor överhuvudtaget nej faktiskt kanske inte jobba alls känner jag!
Sedan jag skrivit mycket om det här så har jag fått höra av flera olika personer som haft henne som chef att hon inte är riktigt klok! 
Facket har varit inblandade många gånger och ja det har inte varit kloka saker som hänt! 
Alltså både nyligen och för länge sedan, och hon är fortfarande chef!! 
Jag förstår inte hur någon kan få sitta kvar på samma position trots så många avvikelser och oproffisionellt beteende och bemötande! 
Nej nu ska jag göra allt för att hon ska bort, hon ska inte få arbeta med människor, så är det bara! 
Hon har inga känslor i kroppen den här människan och då vi andra har det så självklart fungerar hon inte ihop med någon! 
Jag kan ju inte sätta någon diagnos då jag inte är en doktor, men någon slags känslomässig störning råder det ju ingen tvekan om att det är.


Jag låg igår kväll och läste lite i den boken Maria fick som hon skulle läsa, men jag tog den jag och jag rekommenderar det inte till någon. Den är rätt gammal om man tänker på allt som hänt sedan 2005 :). Jag vet inte hur man ska kalla det, men kränkande mot Maria som enligt kommunpersonen behövde läsa det här som jag bestämt mig för att ta mig igenom! Usch!!

Nej nog om det nu för idag haha.
När Marielle åkte hem från sälen stannade hon i Vansbro på "lyyko" för att handla lite, och hon var så snäll och köpte lite till mig och Melina också. 



Ja ni förstår ju vad fin jag ska bli med lite rouge på kinderna och så mascaran jag köpte förra helgen till mig, jo minsann nu är jag utrustad haha :)

Jag är så glad och stolt över mina älskade barn och är så glad att jag får vara deras mamma!





Jag ska ge mig för idag då jag behöver lägga energi på min skrivelse till kommunen, det krävs ju att man skriver så lättförståeligt som det går så det inte blir super rörigt att läsa.

Jag hoppas alla får en fin bra helg och att solen kanske kikar fram lite någon dag, det vore ju superskönt!

Kram kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar