tisdag 11 februari 2014

Man ska inte bli rådlös tydligen!


Hej hej!
Ja som jag skriver i min överskrift så får man inte eller ska inte bli rådlös!
Ja nu känner jag att skiten ska upp till ytan!
Jag fattar verkligen inte hur hela den här röran med mina assistenter har uppkommit?
Om det kan vara ren svensk avundsjuka eller vad det kan vara?

Jag fick igår reda på att det inte alls finns såna regler som säger att man inte får vara vänner för att kunna vara assistent , och inga såna regler alls som jag och Maria fick höra på vårat möte med kommun personen.

Maria skrev igår kväll till mig :Herregud vilken soppa. Undrar vem av alla som ville vara assistent hos dig som är bästis med henne. Ja du Nina tack och lov att vi inte ska ha henne som chef.

Ja herregud, man kan ju undra verkligen, och det känns inte okej alls.
Hur kan någon vara avundsjuk på att Maria ska vara här och att vi är vänner hon och jag?
Jag förstår inte varför det ska vara något att vara avis på egentligen, men självklart är det det, det är underbart att ha såna vänner som man kan lite på i vått och torrt!
Alla kanske inte har såna vänner och blir avis på oss, ja jag vet faktiskt inte.
Men så avis på att få vara här med mig hela dagarna? Hm det känns konstigt och väldigt knepigt!.

Idag ska jag ha möte med det assistensbolag jag ringde förra veckan och Maria ska vara med, ja Rebecca också om hon kan. Gert ska självklart också vara med så han lyssnar och kan fråga det som kommer upp han med.

Efter mötet ska jag ringa till min kommun person, och jag tänker vara vänlig men bestämd och tala om vad jag fått höra.
Jag tänker inte berätta vart jag fått höra någonting, men jag lovar att det får vara nog nu med såna fasoner hon försökt köra över mig och Maria med.

Jag ska be att få hennes chefs telefonnummer också för så här får det inte gå till.

Nej fy så dåligt att försöka få Maria så dålig, och låna henne en bok som är från 2005?
Hon skulle läsa den och lära sig typ, haha vilket skämt!
Ja Maria har inte ens fått boken från mig då jag började läsa den direkt.
Herregud har dom inte kommit längre än så sedan 2005 i kommunen kan man undra?

Usch vilket kränkande elakt sätt eller spel hon spelat med oss.
Jag är så glad och tacksam för att jag följde med och att vi var två som hörde vad personen sa!
Annars hade det minsann inte blivit lätt nu så här i efterhand känner jag. Nu är vi två som hörde och två som förstår att det inte ska vara så här! Ingen ska behöva utsättas för hennes vad man nu ska kalla det?

Den här personen har fel jobb helt klart och jag vill inte att någon ska behöva vara med om samma kränkande elaka sätt som faktiskt vi fick lov att utstå.
Hon var inte elak rakt ut för hon kunde ju rulla in det ganska snyggt, men det var bara elakheter där inuti! Usch!
Ja jag fattar inte någonting egentligen, men jag fattar att det var fel av henne att bete sig faktiskt så illa som hon gjorde.
Vi fattade inte riktigt vad eller hur det var förrän vi kommit därifrån.
Jag fattar nu att hon vill att jag ska lägga allt hon sagt bakom mig, ja du minsann det kan bli svårt för mig som kommer ihåg rätt bra och ibland ganska ordagrant.

Man har ju respekt för dom som jobbar på olika jobb, och i det här fallet hade jag ju träffat och pratat med henne flera gånger, och ändå tänker hon göra så här mot Maria.
Jag är glad att jag var med och lyssnade, och jag är glad att jag blev arg och var väldigt bestämd.
Jag har i efterhand känt mig lite elak och fått lite dåligt samvete då jag efter att jag blivit arg kommit på att jag kunde försöka var lite smidigare än jag var kanske.
Men nu så här efteråt så tänker jag verkligen inte ha dåligt samvete för det, nej minsann!

Hon till och med kom med hotelser till Maria flera gånger under samtalet och ja usch vad jag önskar att jag reagerat på det då. Men man blir nog så chockad så man inte hinner med riktigt.
Men sen då man tänkt till och man pratar om det så kommer det ju upp och då blir man inte glad!
Vi skulle rest oss och gått som Maria tyckte i efterhand, ja visst skulle vi det!
Vi skulle inte ägnat henne en tanke till egentligen, men nu vill jag inte att andra ska hamna i samma sits.
Nej det vill jag verkligen inte, jag tycker så himla synd om dom som inte orkar eller har någon som orkar strida för sig!
Vilken vill ha en stel opersonlig assistent som inte tycker om sig? Ingen tror jag.
Om det är att vara professionell så hoppar vi över det, haha :)

Ja jag och vi får se hur mötet med den här privata firman går idag och jag återkommer imorgon alldeles säkert så ni får höra hur det gått.

Jag har lite att skriva om sedan i helgen också så jag vet då inte hur jag ska hinna med allt.
Om jag hade en privat rättare av allt jag skriver så skulle jag ju kunna skriva hur mycket som helst haha :)
Jag hoppas ni alla får en fin dag.
Solen skiner inte än, men snart kanske, det ser iallfall ljusare ut!! Härligt!!

Kram kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar