onsdag 12 februari 2014

Det kan komma att bli lite jobbigt framöver!




Jag vill köpa alla!

Hej hej!
Jag satt och skrev igår kväll men just nu är det ju förmiddag så ni inte blir alldeles förvirrade av mitt inlägg idag.

Ja nu är det kväll och jag sitter och väntar på att natt personalen ska komma och hjälpa mig i säng.
Jag ringde larmet och Susanne som jag pratade med sa att det kunde dröja lite innan dom kommer.

Ja då passar det ju superbra att jag får sitta och skriva i lugn och ro. Melina har lagt sig och Gert fick gå ner och lägga sig så han slipper bli väckt sen då jag får hjälp att lägga mig.

Ja jag ligger som vanligt lite efter i mitt skrivande och jag får ju inte glömma att skriva lite eller några rader om helgen.
Melina skulle åka ut med Oscar och åka skoter på söndagen och hade inga glasögon?
Ja hon och Oscar var på stan här men hittade bara superdyra, ja runt 1700 för att åka skoter var ju att ta i tyckte både hon och jag.

Vi bestämde att vi kunde ta färdtjänst till kupolen på lördagen för att se om det fanns några där.
Hon och Oscar hittade inga haha, självklart fanns det väl, men kanske på ett ställe man inte såg utan att fråga?
Det skulle gå bra ändå kom hon på. Det var ju roligare att kolla på kläder förstås haha.


Jag var till apoteket på kupolen för att hämta medicin om dom skulle ha mina sprutor vilket jag ju inte visste. Dom hade mina sprutor på lager och så hade dom mina andra mediciner så jag fick en stor påse med mig hem, superbra att jag har nu i flera månader och slipper tänka på det alls. Kanon.


Jag köpte en mascara, ja faktiskt så gjorde jag det så nu har jag en egen!
Jag har fått några avlagda mascaror av Melina som hon inte använder mer eftersom jag inte hade någon.
När jag blev sjuk och mina armar inte ville vara med nå bra mer så slängde jag allt mitt smink, ja det var inte mycket alls haha, men nu hade jag inte ens en egen mascara!
Helena och Maria har hjälpt mig några gånger nu och även om jag blinkar och har mig så går det!
Så nu har jag en egen och det saknas bara en rouge och en kajal kanske, och ett läppglans.
Ska se till att köpa det framöver så jag är utrustad haha :)



Vi, alltså både jag och ungdomarna for till pizzerian där vi brukar äta, och gissa om jag var glad att det gick att åka rullstol?!
Det var inge snö på backen då det ju varit varmt i flera dagar, så jag var supernöjd haha.
Jag hade kunnat åka fram och tillbaka där hela dagen faktiskt, och andats! :)
Melina ville ha en Subway macka så hon och Oscar gick dit och hämtade och tog med till pizzerian där dom mötte upp mig.


Jättegod pizza åt jag och gud så jag gillar kanter haha, skulle kunna äta bara kanter jag, ja verkligen.
Efter att vi ätit gick vi tillbaka till kupolen och jag åkte in för att köpa en kopp kaffe medan dom andra gick och köpte en glass dom. Medan vi väntade på färdtjänsten :)


Jag köpte en muffins med hallon, kardemumma och vanilj, och jag njöt! Jättegod!
Åh så många goda muffins det fanns att välja på, och gud vad mycket gott fika dom har alltså?!

Ja jag vill förstås smaka av allting, så det får bli några vändor framöver så jag kan smaka på alla.
Men måste göra det snart då eftersom jag ska börja mitt nya liv snart.

Ja både jag och Maria ska börja med den dieten ungefär som jag åt efter för ett år sedan ungefär.
Jag tänker dock inte sluta dricka kaffe har jag bestämt, nej det vill jag inte sluta med igen!
Mina morgnar är ju en kopp kaffe och jag måste verkligen få det.
Resten av dagarna är jag inte alls lika noga med att dricka kaffe egentligen men jag gör ju det ändå förstås haha.
Men med våran nya diet så blir det nog bara kaffe på morgonen då det är som godast! Iallafall för mig, får se hur Maria vill och behöver då den dagen kommer.


Ja jag och Melina och Oscar hade en mysig dag tyckte jag och jag satt ute med min muffins och kaffet och andades så jag skulle få så mycket luft jag bara kunde få.



Jag hade möte med Steve idag som har en assistentfirma i Falun.
Maria hade köpt med sig gott fika, och ja då menar jag gott! Det var Maria, Gert jag och Steve som pratade och massor av frågetecken suddades ut!
Härligt och det går inte att beskriva känslan!
Härligt möte och jag kunde bestämma mig direkt!
Jag skriver mer om det imorgon, men skönt känns det och det kommer att bli kanon är jag säker på!

Jag har massor av mer att skriva om så nu framöver kan det bli jobbigt att läsa kanske, men som jag skrivit förut så får du helt enkelt låta bli att läsa då haha :)

Marielle och Stina och Melina kommer snart hem hit en sväng och så kommer kära Sandra och hennes Micke på lite kaffe, och hennes bebis i magen är ju med också. Får inte glömma bort honom!.

Jag har haft bästa Maria här på morgonen som hjälpt mig, så ni kan ju förstå vilken himla bra dag det här kommer att bli.
Jag ska ringa några samtal nu och sen vänta in dom som kommer :)

Ha en superbra dag alla!
Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar