onsdag 4 december 2013

Åh vad det är skönt att komma ut lite och få andas!!

Hej och god morgon!

Ja nu har jag en vanlig morgon, och internet fungerar :)

Häromdagen var Marielle och Stina hit och hälsade på.
Marielle skulle sy upp gardiner som hon fått av hennes mormor som hon skulle ha i sovrummet, och jag var tvungen att ta några kort. Titta hur Stina sitter på stolen bredvid Marielle och är bara intresserad av vad som eventuellt kan hända utanför :)









Stina får sig en tillfällig sjal :)
När hon sytt upp sina gardiner till sig så undrade hon om det var något hon kunde sy upp åt mig medan symaskinen ändå var framme? Jag funderade men kom inte på något alls.
Men gardinen vid altandörren då? frågade hon?, den hade jag totalt glömt bort fast den hängt och varit alldeles för lång ända sedan i somras haha :)
Hon var så snäll och så duktig så hon fixade det på nolltid.
Nu har jag ett fint draperi som är lagom långt och som inte hänger ner i golvet mer haha:)

När Gert kom hem på eftermiddagen och Marielle och Daniel och Melina och Oscar skulle bära lite grejer som Marielle skulle ha med sig så fick Stina vara kvar här hos oss lite, och titta så mysigt hon har det med Gert som faktiskt egentligen är lite rädd för hundar.



Igår skulle jag efter lunch ta mig ut lite i det fina vädret och åka en sväng, men innan det så kom Marina hit med en beställning jag gjort på bakelser. Ja dom är så fina så och man blir så sugen!


När Gert kom hem undrade han vad jag köpt?
Haha vi har ju slutat med godis och fika så han blev lite rådlös att jag köpt med mig såna hem :)
Han såg inte att dom inte var riktiga!
Jättefina verkligen och efter julen ska jag ha dom på ett fint rosa fat på fot som jag fått av Marielle och Melina i morsdags present.

Jag åkte till Coop bygg igår efter lunch där jag skulle köpa en ljusstake.
Vi kände att vi ville ha en till i köksfönstret så jag köpte en till så vi skulle bli nöjda.
Vädret var ljuvligt och solen sken, och det var superskönt att åka ut och åka lite.
Maria var det som var hit och hjälpte mig på med kläder, och jag tog förstås kort på henne i det fina vädret.


 När jag kom till coop så skulle jag ta ut lite pengar så Marina kunde få för dom fina bakelserna hon virkat till mig. Och faktiskt så fungerar den maskinen där uppe till mig jättebra, jag nådde ordentligt och jag fick plats med benen och min rullstol! En kanon automat om man frågar mig haha :)


Jag for ju iväg efter lunch i det soliga fina vädret, men det blir ju mörkt fort och det var lyse på rullstolen som gällde på vägen hem.








När jag åkte hemåt och mörkret började ta över efter en fin solig dag så kom jag förbi det här huset.
Jag har ingen aning om vem som bor där och det är ju mindre viktigt, men jag var tvungen att ta kort!
Då jag kom runt huset på andra sidan fanns det ännu mer lysen och figurer.
Tänk vad olika vi alla är, jag vill bara ha lite ljusstakar jag, men en del vill ha det så här ljust och fint!
Det blir förstås säkert ännu finare då det kommer lite snö, för då smälter det ju in lite bättre med alla ljus.

Idag skulle jag ge mig ut och åka lite igen, jag känner att jag måste passa på nu innan snön kommer som dom sagt den snart ska göra.
Det blir så himla krångligt med massor av snö då jag ska ut och åka med min rullstol, så jag är rädd det blir ganska många inne dagar framöver.






Jag vill och behöver ut varenda dag känner jag, så jag får hoppas på väldigt lite snö jag, men det är ju finast och mysigast med mycket förstås.
Om och när jag får en annan rullstol så kommer jag inte alls att behöva oroa mig eller gruva mig, men det dröjer innan jag får en sån då den inte är beställd än. Jag får i och för sig vara glad om jag ens får en sån jag vill ha, en som går fortare och som har större hjul.
Men det är ju egentligen nu jag vill ha den förstås haha, på direkten, och inte till våren eller sommaren även om jag förstås kommer att använda den då med.
Det kommer att bli så himla mycket roligare och bättre då jag kan få åka lite fortare och stabilare. Längtar längtar!
Jag fick lite besök av min kära tant imorse då jag skrev i min blogg, så jag ska rätta lite nu på kvällen efter att jag varit ute och åkt. Så det blir lite god morgon så här dags haha :)

Jag hoppas ni alla haft en bra fin dag idag, jag tyckte det var jätteskönt väder ute idag, men lite grått synd nog.

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar