onsdag 25 december 2013

En superhärlig julafton!

Hej och god morgon!
Ja nu är det juldagsmorgon och än så länge regnar det inte ute och det betyder att det nog blir en sväng ut lite senare på dagen tror jag nog.
Igår på självaste julafton så var jag inte utanför dörren, och det är tråkigt.
Som jag ju skrivit förut så behöver jag ju luft och det är så härligt att vara ute och andas tycker jag.
Jag känner att jag kan andas på riktigt då jag är ute och det är så friskt liksom.

Ikväll ska jag och Gert gå på bio, och det blir lite mysigt förutom att vi måste sitta längst fram då, men det är så när man inte kan ta sig uppför steg, att man får hålla sig där nere.
Vi ska se på hundraåringen så det blir spännande att se om den är något bra.
Jag har ju lite taskig humor jag, eller kanske ingen alls haha, så det blir nog så att Gert tycker den är bäst, men man vet aldrig.

Jag har så mycket som hänt och som jag tänkt att det där ska jag skriva om i bloggen, men då jag inte känt att jag kunnat ta mig tid att sitta och skriva så känns det lite rörigt att skriva om allt nu på en gång, så jag skriver lite grann bara och jag måste börja med att skriva om gårdagen.

Alla var samlade i våran familj utom Marielle som ju är i sälen och jobbar.
Jag pratade med henne i telefonen en stund och hon hade fått följa med Idar och Anna till Idars syster för att fira lite jul. Dom är så snälla mot henne så jag förstår verkligen att hon tycker om dom.
Härligt med snälla människor verkligen, jag önskar att alla kunde vara så, snälla, ganska enkelt men det verkar vara väldigt svårt för många.

Julaftons morgon här hemma började med en glad Melina som ville börja öppna några paket direkt innan frukost haha, nu är hon så stor att det inte blev någon strumpa med paket i, utan hon fick välja fritt under granen.
Ett av paketen hon valde att öppna redan på morgonen var det hon väl önskade sig mest.
"Victoria Secret", och då hon höll på att prov spruta dom olika dofterna så fick både hon och jag ont i huvudet haha, så hon förstod nog att man bara ska ta lite då man ska använda det.




Väldigt viktigt med dom rosa påsarna haha :)

Gerts pojkar, Simon,och Oliwer kom till oss som vanligt på förmiddagen för att fira lite jul med oss och få paket, härliga gulliga pojkar och det är så mysigt att vara bara vi och ha en lugn jul liksom.
Vi käkade lite enkelt, mackor och lite julskinka och smått och gott.

Melina Och Oliwer

Simon och Gert

Efter att vi ätit lite så öppnade vi paket som vanligt, en i taget så alla ska se vad alla får, lite roligt för om alla öppnar samtidigt så vet ingen vad den andra får. Vi har gjort så i många år och då blir det ingen stress och jäkt heller vilket ju varit skönt.

Fina brorsorna :)

Vi hade en skön lugn julafton och min mamma och morfar och kusin Jennifer kom förbi och hämtade upp Melina som skulle följa med till sin kusin Amalia och äta och ha julafton med dom lite.

Vi har i några år inte åkt dit jag och Gert eftersom vi vill vara hemma bara och ha det lugnt med våra barn bara, men mina tjejer har fått vara med hos min syster då dom velat det förstås.
Barnen är ju så stora och det är bra dom kan få välja själva.

Då Melina varit där så åkte hon hem till Oscar lite och senare på kvällen hämtade Gert hem henne.

Både hon och Gert sover nu då jag sitter och skriver så det är bara jag vaken.

Jag gillar mina morgnar då jag får bara sitta här med min kaffekopp och känna efter, och varje morgon känner jag sån kärlek till mina älskade barn och Gert och hans pojkar och är så glad för att vi har det som vi har det.
Jag är lycklig inuti hjärtat liksom. Ja det är svårt att förklara, men kärlek är väl kanske rätt ord för hur jag känner och det är verkligen så!

Dom mina här är precis som vanligt och dom behandlar inte mig annorlunda alls bara för att jag är sjuk. Super skönt att få vara Nina liksom, ja det är omöjligt att förklara känner jag nu då jag ska försöka skriva om just det haha :) Jag kan inte sätta ord på känslorna som dyker upp, inte just nu iallfall. Kärlek får bli ordet jag känner!

Jennifer följde med mormor och gammelmorfar då dom skulle hämta Melina för att ge mig paket och hon hade gjort så fina paket till mig, hon fyller förresten 10 år idag och är redan en riktig konstnär tycker jag.
Hon är så duktig att pyssla med allt möjligt och jag tog kort så ni får se vad jag ska hänga upp på väggen sen bara jag bestämt vart den ska få hänga.


Så himla fin tavla!

Jag blev verkligen jätteglad som ni ju kan förstå. Det kommer bli kanon då den kommer upp på väggen.
En blivande konstnär alldeles säkert om hon fortsätter att pyssla.

Min Melina hade stickat ett mobilfodral till mig på slöjden och det var jättefint och bra, det kommer jag att behöva jag som inte alls har koll på mobilen haha :) och på tal om mobiler så har jag fått ärva Melinas mobil som är en sån man "drar" och ja jag vet då inte.
Det var så att jag fick en mobil som inte Maria skulle ha kvar, och den var bättre och snabbare än den Melina hade, så självklart ville Melina hellre ha den :)
Och jag som inte ville ha någon alls fick då ärva Melinas som enligt henne är superseg haha.
Ja hur som helst så hade Maria ett extra kontant nummer över som jag fick ta till den nya "dragmobilen" och jag har det kortet i nu så jag kan träna och träna.
Jag är lite dålig på att träna och tycker väl att det är sådär faktiskt, men kan, det kan jag faktiskt, iallfall det viktigaste haha.
Jag är envis som en åsna och vill ha min gamla mobil kvar, så det dröjer nog innan jag har tränat klart med Melinas telefon, eller så kan jag ju faktiskt ha två stycken, ja vi får se hur det blir framöver och till slut.

Nu kom jag av mig lite så tillbaka till igår. Jag och Gert fick presentkort på Chinatown så vi kan gå dit och äta och tar vi färdtjänst vilket ju jag måste så kan han hänga med och så kan han dricka en öl till maten och jag ett glas vin om jag vill, det blir kanon framöver då vi åker dit och äter. Nu då jag har en lägre rullstol så blir det ju superbra och jag kan sitta bättre då jag ska äta.


Lite ET över den tycker jag :)


Gert hade köpt en fin ljus stake som jag önskat mig som Melina kom ihåg att jag sagt då hon och jag var in på coop bygg en gång, och så fick jag en massageapparat med infravärme. Det kommer bli kanon tror jag men vi har inte testat än. Jag har blivit lovad att få massage idag, vi får se hur det hinns med haha.

Ja det är ju så då att det kan bli några stressiga dagar för Gert nu då han är ledig haha, eftersom vi bestämt att hämta hem två superfina kaniner som behöver ett hem.
Dom är tre år gamla och får lov att bo i en liten bur nu, så vi har bestämt att ta hand om dom.
Det blir ju Gert och Melina som får lov att ta hand om dom då jag ju inte kan sköta om dom , men dom kommer förstås att få det lika bra som Bella hade det.
Nu är det ju två stycken och vi har bara en bur, så Gert ska snickra ihop något så dom får det bra.
Dom bor ju ihop trångt nu, men vi vill ju att dom ska kunna få vara ifred om dom vill det, så nu blir det två mys ställen i lekstugan där dom ska få bo.
Jag ska skissa lite på det så gott jag kan med mina dumma armar och händer, men jag har liksom en bild i huvudet hur det skulle kunna vara och så vore roligt om Gert kunde snickra till det.
Lyxigt blir det och så roligt att få ta hand om dom som behöver få det bra.
Vi hade inte tänkt att ta någon vuxen kanin igen, men dom är så söta så det var ingen tvekan alls.


Supersöta är dom tycker jag, och det är ju samma sort som Bella var bara det att Bella var grå och vit. Mysiga är dom säkert och det kommer bli jätteskoj att få se dom på riktigt och härligt att få se dom skutta runt och få vara lite fria hos oss :)

Nu måste jag rätta det jag skrivit och så hoppas jag att jag kan sitta och skriva lite varje morgon så det blir någon ordning.
Det är lättare att skriva varje dag och inte som nu då jag ju egentligen har massor att skriva om och ta upp.

Jag hoppas att alla får en fin bra dag idag.

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar