tisdag 13 januari 2015

Äntligen en lugn vecka!

Melina och söta Filip <3
Hej hej!

Jag börjar lite smått att skriva nu på kvällen, ja innan det blir natt som det annars brukat bli.

Jag har inte läst riktigt men jag tror faktiskt att jag blivit så pigg på kvällarna nu ett ganska långt tag beroende på min nya medicin.
Ja jag tror att det kan vara den jag, men jag vet inte. Jag tar ju en tablett på morgonen också och borde ju bli pigg då med kanske, men det kan jag lova att jag inte blir.


Över 10 tusen för två veckor! Tur jag slipper betala fullt pris :)
Gert har varit på hockey träning, ja han har inte tränat själv, men varit med killarna.
Första gången på väldigt länge så var jag sugen på att förbereda maten till kvällen.
Ja på dagen så började jag och Maria fixa med både lasagne och rotsaker och lax som jag tänkt att jag och Gert skulle äta.


Kålrötter, morötter och palsternacka :)
 
Melina gillar inte alls fisk så hon fick lasagne hon.








Ja jag stod på tipp brädan i morse och efter det kände jag mig lite illamående, ja usch det är inge vidare alls att det är på gränsen att man vill kräkas ibland.

Jag vilade mig lite i fåtöljen och det gick över, för att sen sätta mig i rullstolen.

 

Det var morötter och kålrötter och palsternacka skalning och delning som gällde.
Ja jag kan inte sitta bra riktigt i min rullstol vid köket, men det gick.

Jag älskar verkligen rotsaker <3
Jag skalade många och sen kokade vi dom lite för att senare ikväll då Gert kommer hem fräsa på dom i stekpannan lite.
Smarrigt och jag skulle kunna äta sån mat hela tiden jag.
Ja inte hela tiden men varenda dag tror jag minsann.
Supergott kommer det att bli.

I dillsås förstås :)
Till lite lunch så var jag sugen på kalla fiskbullar, haha ja det kan låta sådär kanske, men jag gillar det!

Jag käkade lite fiskbullar, ja bara som dom var för att senare äta lite god lax och rotsaker.
Mums!
Jag har svårt att äta nu för tiden så det får bli enkla saker som jag känner jag kan knapra i mig lite, inget tungt liksom. Inga gräddsåser och sånt, nej det fixar jag knappt.

Ja dagen har varit jättebra och då Melina kom hem från skolan blev hon glad att maten var klar, det var första gången haha sa hon.
Ja det blir ju lite si och så har blivit här på dagarna, men nu så är jag på gång hoppas jag.


Tur att Maria var här och hjälpte mig att röja, ja att plocka undan och diska och sånt kan jag inte riktigt efter som jag inte kan böja mig framåt, ja faktiskt är det det som förstör mest för mig.
Min egna kropp jävlas med mig, haha jag förstår inte till vilken nytta bara :)?

Efter att Melina ätit så gick hon in i sitt rum för att kolla på någon serie, och medans jag satt här ringde det på dörren.
Ja hörrni, jag blir så frustrerad av att sitta här och faktiskt inte kunna öppna dörren.
Måste nog ta det med Anders på kommunen då mina ytterdörrar inte blev bra.

Jag kanske ska börja lite från början, jag känner att det blir  rörigt med mina dörrar.
Svårt att förstå vad jag skriver och menar haha :)

Jag hade förut en ytterdörr med öppningsfunktion på, men då jag skulle få min stora rullstol som kräver mer plats så fick vi göra en till ytterdörr in till ett sovrum vi fick göra om.
Ja det kallar jag rullstolsrummet.
Rullstolsrummet

Dörren rakt fram går in till rullstolsrummet.
Vi ändrade öppningsfunktionen från den vanliga ytterdörren till den nya, men tänkte inte på att det inte skulle fungera från fåtöljen då.
Därför behöver jag nog ändra om så det blir som förut, med min port telefon som jag har också.

Min racer, och dörröppnaren runt halsen :)
Jag kommer ju alltid att ha någon här hemma både då jag åker ut och kommer hem med den stora rullstolen eftersom jag behöver hjälp i och ur den och då kan ju min assistent öppna och stänga dörren åt mig, och då behöver jag ju ingen dosa.

Den stora går verkligen inte att köra med inne så om jag skulle åka ut i den och komma hem och vara ensam så får jag sitta kvar i den tills någon kommer hem och kan hjälpa mig ur:)
Ja jag kan inte komma i och ur någon av dom själv, men med min lilla vanliga så kan jag köra inne hur som helst med, så det är ju lite skillnad.

Ja fel blev beslutet att ändra, men jag ska ta det sen, stackars Anders haha han blir liksom aldrig klar vid mig.

Jag ska ju få en hiss ner också, så vi kommer ha lite mer kontakt Anders och jag, och sen i vår ska det fixas till på utsidan så jag kan ta mig in och ut i bilen sen då jag ska kunna få köra själv.
Vi behöver ändra lite där bilen ska stå.

Ja jag kan säga att det inte bara är att bli sjuk när jag blev det, nej det tillkommer massor av saker då man blir handikappad så som jag blivit.
Jättetråkigt faktiskt för jag vill ju vara som vanligt och klara mig själv som jag kunde förut.

Jag är förstås jätteglad över allt jag kan få hjälp med, men vem vill ha en massa handikapp grejer stående överallt? Nej inte jag faktiskt.
Det kommer att bli bättre om jag kan ha dom flesta saker nere på nedervåningen.
Ja underbart att slippa ha alla saker här uppe i vardagsrummet och sovrummet tex.

Imorgon är det tisdag och en lika dag som idag då det inte är något planerat alls.
Jag älskar såna dagar och önskar verkligen att dom var fler.


Jag har inga tider att passa så jag ska försöka njuta av den här veckan med ingenting på listan.
På onsdag ska jag vara lite hundvakt till Stina och Tyke bara, men då är jag ju hemma ändå bara, och då känns det inget jobbigt alls.
Nästa vecka är det skillnad då har jag massa saker, nej då det har jag ju egentligen inte.
Men jag ska på röntgen en dag och till Hedemora en dag.
I Hedemora ska dom som hjälpt mig med bilen hjälpa mig med dörren som stänger sig, fast den ska hålla sig öppen medan jag åker in på rampen.
Ja det är något som är fel och det har blivit tok flera gånger och bilen har gått lite sönder.
Får höra vad dom säger och om det är något dom kan fixa på plats kanske medan jag väntar.

Ja det blir en bra nästa vecka lika som den här bara det att det blir lite tider att passa vilket ni ju vet att jag inte gillar.

Jag hoppas att alla haft en fin dag idag.

kram kram




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar