söndag 4 januari 2015

Ja nu är det mitt i natten igen!


Hej ikväll igen!

Idag har det varit en strålande dag ute. 
Ja jag såg det direkt imorse eller kanske man ska kalla det förmiddag då haha:)

Jag var vaken så sent inatt och sov lite dåligt, eller egentligen inte dåligt, men jag vaknade av både det ena och det andra. 
I morse så skickade jag ett sms till Rebecca att hon kunde komma en aningens senare då jag kände att jag ville vila lite till.

Jag tog mina tabletter mot min spastisitet och somnade om lite. Superskönt verkligen.

Jag hade planerat att få naglarna klippta idag, ja det är Rebecca som brukar göra det, det är liksom hennes syssla.
Maria göra annat hon som inte Rebecca tycker att hon kan, som att använda en kniv till ögonbrynen :)

Ja jag hade idag också lust att prova igen att färga ögonfransarna.

Sist så gick det inge vidare haha:) Och jag vet då inte hur det blev idag?!



Jag hade köpt brun färg då jag var lite osäker på hur det skulle bli, tyckte svart kanske skulle bli lite för mycket haha, men och ja det blev typ ingenting haha.

Förra gången vi gjorde så hade jag köpt någon snabb variant som verkligen inte fungerade trots att Rebecca läste noga. 

Den färgen vi använde idag fungerade iallafall, men syns inte:)
Man kunde ha den på mellan fem och trettio minuter och jag kunde faktiskt sitta still och blunda i en halvtimme. 
Det gick egentligen jättebra idag, men med mina korta strån så syntes det inte om man inte tittade jättenoga haha. 

Rebecca hämtade en liten förstorings spegel, men trots den så såg jag inte.
Ja färgen såg jag inte men rynkor såg jag minsann!! 
Men men vad gör väl det, jag börjar ju bli gammal helt enkelt och då kommer ju rynkorna :)


Nej jag får köpa en svart till nästa gång och se hur det blir, spännande, och väldigt mycket skratt blir det!

 

Jag fick sällis som ni ser på korten och jag kunde ju inte titta, utan  jag fick känna vart han var bara lilla Filip. 
Ja han blir modigare och modigare och är så himla söt.

Medan jag satt med färgen på så fixade Rebecca mina naglar, klippte och filade så nu är det så fint så.



Fått några konstiga grejer/känningar med benen idag så jag börjar faktiskt få lite hopp om att känna mer än jag gör. Dom beter sig annorlunda nu mot förut. 
Vet inte varför men härligt känns det!
När Rebecca masserade mig imorse och skulle stretcha mitt vänstra ben så lyfte det högra på sig och vek ut sig lite. Helt av sig självt bara :)?
Ja jätteknepigt såg det ut och kändes konstigt kan jag lova. 
Vi blev alldeles häpna och skrattade som bara den :)
Hel mysko men det händer något iallafall och det är jag glad över.

Efter vi fixat med mig så ville jag ut och åka lite. Jag behövde luft. 

Gert vart sjuk igår och har feber och är liggande idag med. Får hoppas på att det blir bättre fort.

Eftersom vi fixat med mig på dagen så missade jag solskenet, men det var jag som valde och jag hoppas solen kikar fram imorgon också.

När jag skulle ut och åka lite, ja jag skulle handla lite eftersom vi behövde lite mat och Gert var så dålig att han låg. 
Jag for iväg och vid våran lekstuga där Molly och Polly bor så stannade jag till lite vid dom. 
Nu är snön borta här och jag delar med mig av bilder då det var snö ute.


Polly <3

Molly <3
Molly slickade mig på fingret för första gången häromdagen, och gjorde det idag med. 
Melina har läst och det betyder att hon tycker om mig, så gissa om jag är mallig?
Underbaraste finaste kaninerna som har det så bra så bra.
Inte hade jag kunnat tro att man skulle tycka om dom så himla mycket allihop som jag faktiskt gör.

När jag var på affären så ringde Marielle då hon ville ha sällskap av mig då hon var på en affär i Nora. 
Hon håller på att måla och tapetsera och göra fint nu i deras sovrum och jag är stolt förstås.
Ja jag är så stolt över dom båda mina tjejer som kan fixa och greja, och att dom törs och förstås allra viktigaste är ju att dom får göra det. 
Jätteviktigt och jag slog nog bara i någon spik någonstans då jag var i Marielles ålder, jag skulle aldrig ens kommit på tanken att varken måla eller tapetsera faktiskt.

Nu blev mitt liv annorlunda då jag börjat på golvfirman 1999 och fick självförtroende att fixa saker själv. 
Ja det var underbart och är fortfarande!
Nu är det bara så att jag inte fixar längre, nej men det beror ju bara på att min kropp inte vill, men jag vill ju fortfarande!

Ja jag har haft en toppendag förutom att Gert blivit sjuk, det är ju inte roligt.

Melina och Oscar fixade mat på kvällen, pannkakor, bacon, grädde och glass och sylt. 
Mums säger jag bara och imorgon kan det nog hända att det blir en eller två pannkakor till frukost.


Jag är så glad så över att Melina är så duktig här hemma och hjälper mig så mycket som hon gör. 
Om Marielle bodde här hemma skulle hon förstås också göra det, men hon får fixa hemma vid sig själv och Daniel istället hon och så hennes två fina hundar.

Sol och en härlig strand <3

I höst funderar jag på att åka iväg och ta med mina tjejer till värmen, gissa om det kommer att bli härliga dagar. 
Längtar verkligen redan, men har inte bokat än och det är mycket man ska planera och tänka på då man sitter i rullstol innan man far iväg. Men det kommer alldeles säkert bli kanon. 
Vi tre tjejer mot resten av världen, ja och så Elenor min kompis är med på det förstås även om hon inte följer på resan haha :) Eller hur? 
På resans gång, ja alltså under åren som gått så är vi nog några fler mot världen tror jag faktiskt, och det är jag glad över!

För några veckor sedan bestämde jag mig för att köpa ett enligt mig fint badrums skåp på en köp och sälj sida på facebook. 
Dom som ägde det skulle flytta, och i flytten gick det sönder:(

Så här såg det ut då det var helt!

Och här är det trasigt!
Jag hade sån tur att jag fick skåpet iallafall och ska försöka fixa till det så det blir helt igen, för jag har en plan!
Ja det var min plan först, men Gert är på! 
Vilken tur att han hakar på och tycker som jag och vi kommer att få en fin liten gäst toalett eller vad vi ska kalla den. 
Som den är nu så är den ganska blå, ja faktiskt helblå och till och med porslinet är blått! 

Lite tillfixning så kommer det att bli jättefint och det behöver inte ens bli dyrt. 
Härligt med planer som kommer bli bra och härligt att jag är precis som förut bara det att jag inte kan fixa klart själv. 
Vi ska inte börja just nu för hallen är lite mer prio just nu, jag har en plan för den också så det kommer bli bra. 
Ja jag älskar att planera och göra fint, det är det bästa jag vet! 
Då känner jag mig allt annat än sjuk, ja förutom att jag inte kan måla och kakla och sånt jag kunde förut. 
Men planera, ja det kan jag!

Som det brukar så tar det en stund för mig även om jag inte skriver så länge, men nu är klockan mitt i natten och jag ska göra några kunden innan jag ska somna :)

Jag hoppas alla haft en fin dag och att alla mår bra.

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar