tisdag 20 januari 2015

Man lär så länge man lever!


Hej hej!

Ja idag startade min dag tidigt, ja Rebeccas ännu tidigare då hon fick lov att komma och hjälpa mig upp. 

Idag var det en Hedemoradag planerad och vi kom iväg i tid tyckte vi.


Men lite tidsoptimister är vi allt, ja inte bara jag haha. 
Ja vi kom fram exakt i rätt tid och killarna där på verkstaden hjälpte mig att fixa bilen.
Det var en grej som kärvade, som behövde smörjas och dörren fixades till så gott det gick.
Jag är så himla glad för att dom är så bra allihop där jag köpt och fått hjälp med bilen, ja superglad och tacksam!

Ja sprickan är kvar, men nu ska den fungera som den ska. 
Rebecca fick en kurs i hur man gör så hon får lära Gert snart någon dag.

Ja då vi var på väg därifrån så sa Håland eller vad han heter, minns inte riktigt vad han heter, 
- använder du inte neeingen? 
-Va?! vad är det för något säger jag? 
Ja det är en knapp man kan trycka in som gör att bilen sänker sig vid i och ur åkning! 
Va? och den har vi inte använt en enda gång! 
Nu då det är snö är det ju super att kunna sänka bilen lite så det inte blir så brant då det är snöigt och halkigt. Ja det är då sjutton också:)
Varken jag eller Gert är intresserade av finesser eller knappar vi inte vet vad det är, vi liksom bara åker vi haha :)
När jag kom hem och frågade Gert så mindes jag ju att dom berättat om den knappen då vi köpte bilen och ingen av oss tyckte att vi behövde det haha :) Onödigt liksom!

Så här lågt går det att få :)
Ja från och med idag så använder vi den knappen och låter den vara intryckt. 
Jag tror det heter "kneeing" men är inte säker. 
Ja det är iallafall roligt att upptäcka nya bra saker som faktiskt förbättrar och förenklar.




Ja då vi varit i Hedemora for vi till Borlänge en sväng. 
In på några affärer och in på myrorna där jag hittade två jättefina muggar och en gratängform. 
Ja 25 kr för alltihop var ju överkomligt. 
Nu är det ju så att jag inte behöver fler muggar, men jag liksom dras till dom! Skåpet är inte helt fullt än så det går ju bra haha :)
Jättefina var dom och jag tar kort imorgon :)

Jag hade kontanter till det, men då vi var in på en annan affär alldeles efteråt blev det värrä.
Jag hade inte mitt kort med mig! Typiskt! Panik känsla först innan jag kom ihåg.
Gert hade det i sin plånbok eftersom han tankat med mitt sist häromdagen.

Tur jag hade Rebecca med mig som fick rycka ut som bank, ja bara tills vi kom hem då jag kunde föra över till henne på en gång.


Ja vi käkade på kupolen,  jättegott! 
Pizza var jag sugen på, så länge sedan jag åt en pizza var det.

TOK REBECCA!!
På vägen hem stannade vi till vid hjälpmedelcentralen, ja det var en chansning att kunna få hjälp där. Jag ville att någon skulle kolla min dyna, den kändes inte bra alls. 
Vi hade tur att min Helene var där och hjälpte till,  men det var inte något fel med dynan utan säkert bara jag som satt dumt i stolen. 
Ja skönt att få det kollat iallafall då jag ju inte vill ha sår.

Vi stannade till på sjukhuset i Ludvika också, på apoteket, och där hämtade jag medicin till Melina och beställde min medicin. 
Ja om några dagar då medicinen kommer är jag tvåtusen fattigare, men egentligen tjugotusen kronor som den kostar. 
Tack gode gud för att jag bor här säger jag, om jag bott i ett annat land hade jag ju inte kunnat betala min medicin som är så himlandste dyr.

När vi fixat det så hämtade vi upp Melina och sen for vi till ok för att hämta paket och sen hem. 
Ja gud så skönt det var att sätta sig i fåtöljen kan jag lova, ja så skönt att jag somnade och sov flera timmar. 
Inte så bra med tanke på att jag ju har svårt att somna på kvällen nu för tiden ,men jag skriver lite till så kan jag rätta och sova sen. Så jag hinner bli trött! :)

Ja när Gert kom hem så följde han med Melina och Oscar för att handla lite, och sen gjorde ungdomarna god mat till oss. 
De okända på tv avslutade min kväll i fåtöljen och efter det så la jag mig i sängen för att skriva lite.

Ja som ni märker blir det ju som vanligt inte lite.


Lilla Filip fick komma in och hjälpa mig att skriva, haha det blev en enda röra faktiskt så han var inte så bra på det, men söt är han!

Ja jag har haft en kanondag, men såna dagar gör mig ju lite trött,  haha så jag kan somna vart som helst. 
Lite drygt då jag vill vara vaken, men det går ju bara inte hur jag än vill och försöker.

Jag skrev ju igår om att Rebecca gjort fint i garderoberna här hemma där jag har lakan, handdukar, gardiner och dukar och sånt. Jag måste visa lite hur fint det är.


Ja som ni förstår så vill jag ju åka förbi och öppna stup i ett! Bara för att titta och njuta! 
Man blir eller iallafall jag blir så glad så glad över att det är så fint och sån ordning. Härligt!!

Jag har skrivit på nu ganska som en tok haha så det kommer nog ta en stund att rätta allt så om jag missar att rätta någonstans så hoppas jag ni förstår varför. 
Orden kommer liksom snabbare än jag kan skriva så jag får skynda mig. 
Ja skynda och skynda, skynda långsamt kan vi säga att jag gör fast det går ganska fort för att vara med dom här händerna och fingrarna.

Kram kram och ha det så bra det bara går.






































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar