fredag 23 januari 2015

Fredagsmys!

Hej hej och god kväll på er!

Ja hörrni idag har jag haft en superbra dag igen, och jag har hunnit med mycket och tiden har gått en aningens saktare än den brukar.

Ja i mitt fall är det jättebra att den gjort det då det i vanliga fall går alldeles för fort.

Vi började dagen med stretchning, massage och sen till toaletten och duschen.

Efter det blev det tippbrädan för att sen sitta på en vanlig stol.


Ja det är inte klokt vad larvigt det låter att jag har suttit på en stol, men det är faktiskt helt fantastiskt.
Att jag faktiskt kan!

Ja efter att ha suttit där så blev det en sväng sittande i fåtöljen medan Maria gjorde god paj till oss och sen for vi iväg ut. Ja det var ganska kallt ute, men rätt klädd är det bara skönt.



Jag skulle ha en ensam kväll hemma då Gert är på hockeymatch så jag kände att jag behövde handla lite godsaker.
Vi åkte till konsum och jag med den stora rullstolen som jag var säker på att jag inte skulle kunna manövrera i en affär. Men jag kunde!

 

Ja lite stolt är jag allt och glad framför allt.
Ute i min vanliga rullis kan jag inte ta mig nu då det är mycket snö, men med den stora går det hur enkelt som helst.
Jag har verkligen inte trott att jag skulle kunna komma in i affären så enkelt som det faktiskt gick, så nöjd är verkligen rätt ord.

Jag köpte kakor, muffins och ja så mycket att jag visste att jag skulle fixa kvällen med allt det.

När jag kom hem så åt vi paj och sen satt vi mig i fåtöljen och tände ljus så det skulle bli en myskväll.
Så nu sitter jag här och har en riktigt mysig kväll och jag mår så bra så.


Ja vilken dag! Jag har haft en liten ringdag idag, fått lite gjort som jag skulle gjort för länge sen.
Skönt verkligen då man känner att man gjort nödvändiga saker eller som idag samtal.

Igår var ju Gert hemma och skulle se till kaninen och det började på morgonen att dom skulle lämna kaninen till veterinären.
När dom åkt så ringde veterinär numret till mig och jag undrade vad dom ville så snabbt.
Ja, Gert och Melina och Oscar hade lämnat honom och när det var hans tur så kände veterinären på honom innan som tur var och då hittade hon bara en testikel.
Ja dom hade känt och känt men det fanns bara en.

Det var därför hon ringde mig då det bara var mitt nummer dom hade.
Jag fick ringa Gert och han fick hämta kaninen igen förstås.
Såna lite större operationer gör dom i Falun närmast så det blir dit vi får åka.


Ja lilla Filip är inte en vilken kanin som helst, nej han är en ovanlig sort haha.
Ja det var jätteovanligt enligt veterinären.
Jag har idag fått ringa djursjukhuset i Falun där dom gör lite större grejer så jag ska få en tid dit istället.
Ja det är då inte gratis även fast man har en liten söt kanin.


Idag blev det ett lite kortare inlägg än vanligt, men mina händer vill inte skriva något vidare känner jag.
Jag ska rätta lite och sen ska jag nog sätta på en film kanske.
Jag tittar nästan aldrig på tv men kanske så kan hända att jag fixar att sätta på någon äldre film som jag inte sett på ett tag.

Jag hoppas alla haft en fin men kall dag.

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar