måndag 19 januari 2015

Jag stod och kramades!

Hej hej!

Ja nu är det söndag kväll, snart natt faktiskt och jag kan inte låta bli!
Nej det går bara inte!
Marielle Daniel och Melina <3
På eftermiddagen idag kom Marielle och Daniel hit för att låna min mobil, ja jag har en IPhone som jag inte använder mer än då jag ska lyssna på musik i min musikmaskin då inte min samsung fungerar.
Jag hade den mobilen i början då jag tränade haha, men det blev en samsung till slut och nu en Doro knapptelefon igen, som jag gillar allra bäst.

Marielle hade fått "satan" som vi brukar kalla det då man blir så arg så arg.
Ja jag vet inte vad som hände men hon hade kastat Daniels telefon så den gått sönder.
Ja då kan man behöva en till tills den går att laga.
Ja sånt kan hända men förstås inte roligt att man ska behöva bli så arg att man har sönder något, men jag tror att många känner igen sig.
Marielle och Tyke <3

Ja hur som helst så var dom hit och vi käkade lite och fick se hundarna lite också.
Ja Tyke växer så det knakar, inte klokt så fort det går. Han blir så hög och så stor så himlandste fort.


Jag har varit ute och åkt med min stora rullstol idag, ja i två timmar i ganska full fart, och jag älskar det!
Herregud så jag älskar den rullstolen.
Ja nu behöver jag fixa till så jag har en backspegel som är okej och på rätt ställe, och så är det armstödet på vänster hand där jag kör, ja den måste fixas. men sen så är det verkligen en favorit kan jag lova.
Jag är lite blöt :)
Det snöregnade lite så det blev lite kallt i ansiktet och glasögonen fick jag ta av, men det var underbart att få lite frisk luft.


När jag kom hem var jag så frusen och hungrig så Gert bredde världens godaste mackor åt mig! Inte varje dag man äter limp mackor, men idag blev det!

 

Innan jag for ut så hade Rebecca fixat och gjort så fint i garderoberna i hallen som Gert målade kvällen innan.
Ja Rebecca gör så fint så man törs knappt ta ur något eller röra, för då förstör man det fina liksom haha:). Ja hon är superduktig på att vika och göra fint!

Vitt och fint blev handduks skåpet.
Skoskåpet ska målas framöver :)

Ja nästan alla våra garderober är gröna inuti och det gör ju inget egentligen alls, men just i dom här där vi har handdukar och lakan så tycker Melina att det luktar något konstigt, ja det luktar illa.

Vi har provat att tvätta om allt, men lukten finns där, så nu jäklar om det inte blir bättre.

Gamla garderober, och visst kan lukter sätta sig i träet, men nu har vi målat så det borde lukta tvätt och mjukmedel bara :)

Alla garderober ska målas så småningom, och särskilt städskrubben som är träfärgad, det gillar jag inte alls, så där blir det vitt och fint så småningom.

Ja jag har haft en fin härlig dag och jag är så glad över många saker och människor.
Lycklig! Ja det är jag det!

Jag måste visa några bilder då Oscar skulle ringa från våran hemtelefon idag som vi aldrig använder.





Oscar kan!
Haha vad vi fick skratta allihop!
Ja många fler än Oscar är det ju som inte kan med en gammal hederlig telefon :) han hade aldrig ringt från en sån gammal så Rebecca fick visa hur man skulle göra då man slog numret :) Lång tid tyckte han att det tog att slå ett telefonnummer, och det har han ju alldeles rätt i!
Om man jämför nu och då :)
Jag satt i fåtöljen och skrattade lite jag :)
Ja härligt var det och jag gillar verkligen våran telefon. Ja tänk att det faktiskt fortfarande fungerar!

Gert <3
Igår stod jag och kramades! Ja rättare sagt vi då! Jag och Gert <3
Snart har vi varit tillsammans i tio år, ja tio härliga år!!
Ja herregud det var flera år sedan jag kunde det, stå och kramas!
Jag stod vid min turner och ropade på Gert att han skulle komma, och då kunde vi stå och kramas!
En stor grej för mig även om det ju är självklart då man kan, men nu kunde jag!!

Det går inte att förklara vilken skillnad det är, man kan inte sitta och kramas ordentligt då man sitter i rullstolen!
Åh vad jag har längtat tills den dagen, och det var igår!

Nu har vi ju haft chanser många gånger men jag har inte riktigt tänkt på det förrän igår, jo tänkt har jag väl, men inte riktigt på riktigt liksom.

 

Idag så stod jag också, och jag stod riktigt bra och en ganska lång stund.
Men idag då blev det ingen kram ståendes med Gert, eftersom han hade farit iväg och tvättat bilen.

Men Melina och Rebecca fick ta kort så jag har bildbebis att jag stod jättebra och hade kunnat kramats hur länge som helst tror jag haha.


Ja det är många saker man inte tänker på då man är frisk, många små saker som blir att betyda väldigt mycket då man inte är frisk.
Jag kanske ska börja att ha en kram plan! Ja liksom planera in så vi kan kramas ordentligt.


Igår satt jag som nästan varje morgon och cyklade men jag slog rekord! Över två mil.
Ja det är ganska mycket faktiskt men sista kilometrarna vart jag så trött så jag satt och sov medan jag cyklade haha, ja det är inte alla som kan det minsann.
Gert skulle tagit kort när jag satt och blundade haha :) Måste sett roligt ut.

Jättebra för kroppen att röra sig och benen får ju blodcirkulation då jag cyklar och rör benen.

Imorgon bitti ska jag gå upp sex, ja Rebecca kommer så tidigt och hjälper mig.
Hedemora blir det, hela dagen kan jag tro, och jag hoppas dom kan fixa dörren på bilen så den inte blir mer trasig.
Det är säkert bara något fel på givaren kan jag tro, men får se vad dom säger experterna.

Ja den här veckan blir allt annat än lugn, men jag hoppas veckan efter det blir lugnare.

Som jag skrivit förut så gillar jag inte att ha dagar och tider bokade och den här veckan blev det något varenda dag.
Nu är det ju många bra grejer som ska hända men lite drygt är det allt!!
Men dagarna går fort och jag får förstås ha roligt också så det ska bli en bra vecka har jag bestämt.
Ja faktiskt så brukar det bli så som man vill och jag har bestämt mig för att det ska bli en bra vecka trots mycket tider att passa.

Jag hoppas alla haft en lika fin helg som jag haft.

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar