torsdag 1 januari 2015

Jag önskar alla ett gott nytt år!









Hej på er!
Ja nu ligger jag i min säng, eller halv sitter gör jag ju.
Klockan är snart tre, ja jag fattar då inte hur jag kan vara vaken så länge, men det är väl skrivandet som tar över haha:) Jag är egentligen väldigt kvällstrött :)

Jag har haft en kanondag idag, solen har lyst, och vi tog en promenad i det fina vädret.
Maria hade varit här och hjälpt mig så vi tog hennes ut och gå vända för att när hon kommit hem ta en liten till.
Ja jätteskönt och gud så jag önskar att det kunde få vara sånt väder lite oftare.
Jag verkligen behöver solen och så luften förstås, så idag försökte jag tanka lite :)

Ja hörrni, nu har det gått ett till år!
Jag fattar då inte vart dagarna och månaderna tar vägen, jag skulle behöva stanna tiden lite grann så jag hann med allt jag vill.


Ja jag har många planer på gång i mitt huvud, men jag måste orka också, så med lite luft och solljus så kanske. Ja det är projekt som kräver sin planering och tid.

Ja nyårsafton är ju inget jag och Gert tycker är något speciellt, men vi skulle iallafall göra lite god mat.
Hasselbacks potatis och utskuren biff skulle det bli.

Ja sedan jag började med min nya medicin så har jag ju mått lite illa hela tiden och idag och ikväll var inget undantag.

Min tallrik ser nog lite torftig ut, men det var vad jag ville ha.
Nu blev det bara potatisen och gurkan och tomaten jag åt upp då köttet inte alls var bra.
Nej det vart alldeles segt och med mina lagningar i munnen, ja jag har två som rasat ur nu igen så gick det inte.
Nej jag fick kött i hålen där dom provisoriska lagningarna suttit och det är så svårt att få ur det, så jag hoppade över köttet:)

Typiskt då vi tänkt äta så gott, men smaken var det inget fel på alls och potatisen vart supergod.


Gert skalade potatisarna och jag skar dom, om ni visste vad skönt det är att få kunna hjälpa till!
Jag var ju den som fixade och grejade förut då jag var frisk, så det är lite jobbigt för mig faktiskt att inte kunna och nå som man kunde förut då man var frisk.

Vi blev mätta iallafall och det var ju huvudsaken.

Marielles efterrätt <3
Marielle och Daniel bjöd sina vänner på god mat och hennes efterrätt, ja den hade jag verkligen velat smaka!
Passionsfrukts reduktion och chokladmousse, ja ni fattar ju hur gott det måste ha varit.
Hon skickade några bilder iallafall så jag fick se hur dom hade gjort fint och hur efterrätten såg ut. Mums!!



Ja en härlig middag hemma i Nora hos dom., och jättefint har dom gjort.

Igår var det enda jag var sugen på ugnspannkaka och då var Gert så snäll så snäll så han fixade det till mig.

Ugnspannkaka:)
Han la i en massa bär också så det blev en extra god pannkaka och sylt behövde man inte.
Supergott och precis det enda jag var sugen på.
Ja det är inte så lätt att äta eller vara sugen på något då man mår mest illa hela tiden.

Jag har haft en kanon dag och kväll och Melina har haft lite fest med sina kompisar och är nu på något tillställning, innan dom for iväg så lagade dom mat till sig och så gjorde dom sig fina förstås. Bra dom slapp det sega köttet haha:)
Gert ska hämta henne då det är slut.

Ja det där med att skjutsa och hämta funderar jag och Gert på ibland och har gjort under åren.
Vart finns alla andra föräldrar?
Ja vi undrar faktiskt det ganska ofta då det känns som att vi är nästan dom enda som skjutsar och hämtar? Ja iallafall då det gäller våra barns vänners föräldrar.

Ja nu är det ju självklart för oss att man gör det, har man skaffat barn liksom.
Det är ingen som helst uppoffring för oss att vara nyktra vilket vi ju nästan alltid är, för att kunna skjutsa om det behövs.
Jag vill att dom ska komma hem ordentligt så inget händer. Jätteviktigt för mig att veta att dom blir skjutsade och inte går själva hem.
Nej självklart är det, och man kan ju då inte bara ta med sitt eget barn utan vänner också förstås då man inte vill att det ska bli något tok för någon.
Nej jag bara undrar lite om det kan vara så att dom flesta föräldrar faktiskt bryr sig mer om sina egna fester eller tillställningar man vill gå på?

Är det så viktigt att sätta sig själv först?
Ja jag fattar då inte, ens barn är ju alltid viktigast och om något händer måste ju någon kunna köra.
Ja enkelt och lätt som en plätt tycker jag, men det verkar då inte alla andras föräldrar tycka.

Dom få gånger Gert eller jag vill ta en öl eller så, ja då talar vi om det i förväg så barnen vet att vi faktiskt inte kan skjutsa just den kvällen.
Nu kan ju inte jag skjutsa alls just nu, men jag tänker på hur det var förut och hur det kommer att bli till sommaren då jag faktiskt kan få köra alldeles själv!

Nu hoppas jag att det om jag åker själv någon gång, inte är så att jag behöver ut och hjälpa någon in i bilen, nej för då går jag då bet.
Men men jag behöver ju inte ta ut något i förskott  och jag är inte så orolig faktiskt, nej inte just nu.

Jag och Leif i somras på loppis.
Jag har fått så gulligt mail från min loppisfarbror Leif, ja han är bara för gullig och jag är glad att jag träffat på honom. En mysig, härlig, och en viktig person för mig.
Ja jag verkligen längtar tills det blir vår och sommar så jag kan titta till Leif lite där han står och säljer.

Ingemar :)
En till viktig och mysig person i mitt liv är Ingemar, ja han ringde och ville önska gott nytt år, så det blev prat först med Gert och sedan med mig.
Ja vi fick prata med hans bror Torsten också som fyller år i februari.
Viktigt, och då har jag och Gert lovat att ta med dom från Fagersta för att åka till Torsten i Örebro på lite kalas.
Det kommer att bli en härlig dag med massor av skratt.




Ja Ingemar han är så glad hela tiden så man kan inte annat än att skratta med, det smittar liksom av sig.

Härliga människor vi har i vårat liv, ja jag är jätte glad över dom och jag blir alldeles varm i mitt hjärta faktiskt.

Jag har så många farbröder i mitt liv som jag tycker om och det är ju Harry som jag inte träffat på så många gånger i sommar som förra sommaren.
Han är en glad och snäll farbror som jag tycker om förstås.
Harry :)
Ja och så har jag en till farbror som heter Lars som är en viktig person i mitt liv, han ger mig så mycket glädje och energi, ja han tycker jag också om så mycket.
Jag har en bild på han och mig tillsammans för inte så länge sedan, men jag vet inte om han vill att jag ska få visa den, så jag låter bli.

Jag vet inte hur det gått till, men jag är så glad för att jag kan känna så mycket kärlek till människor, och just även fast jag inte känner dom så mycket.
Härlig känsla som slår det mesta kan jag säga.

Ja ikväll då jag och Gert hade ätit så var det dags att skåla lite, vi skålade först lite för tidigt och sen på rätt tid, klockan tolv.
Ja med Pommac då haha:)

Jag är så glad för att Gert och jag tänker och tycker så lika, ja inte om allting på långa vägar, men dom viktigaste sakerna i livet:)



Mina olydiga ben!
Vi har som vanligt packat ihop mina ben och snörat fast dom lite med en sjal. Vi måste göra så varje kväll så dom håller sig lite lugna.
Ja dom rycker och far och även fast dom sitter fast så lyckas dom krångla så att det vänstra benet ligger under det högra.
Ja jag förstår inte hur, men jobba det gör dom iallafall.
Inga latmaskar till ben jag har det kan jag lova.

Jag måste ha sockor på nu för det blir så mycket tryck från hälen på ena foten mot benet, och sår vill jag inte ha, och det är lätt att det blir så.
Jag har haft tur som sluppit det nu, länge sedan jag hade något.

Stina och Tyke <3
Jag hoppas att alla haft fina dagar och att erat nya år blir superbra.
Jag har bestämt att mitt kommer bli fantastiskt bra och jag är säker på att det blir det!

Det brukar ofta vara så att det blir så som man bestämt sig för.

Har man bestämt sig och tror att en sak ska bli tråkig, ja då blir den oftast det.

Därför är det ju roligare om man bestämmer sig för att det ska bli bra och roligt, för då blir det alldeles säkert det!!

Kram kram på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar