onsdag 7 januari 2015

Lite pinsamheter nu igen!

Hej hej!

Ja nu är det kväller igen så det blir nattskrivning tror jag minsann, nu igen!!

Jag har haft en toppendag idag också och skidor på tv var det!

Jag började morgonen med att stå på min tipp bräda och sen satte jag mig i min fåtölj för att då upptäcka att det var skidor på tv!
Ja bland det roligaste och bästa jag vet och ni som känner mig, ja ni vet ju.

Jag hade en härlig förmiddag och åt och drack kaffe och mådde bra, men gud så trött.
Ja den här tröttheten är inget som jag känt av förut så jag är ganska säker på att det beror på min medicin.
Men men när jag ska träffa doktorn nästa gång ska jag se till att få något för det, alltså tröttheten.

Jag vill liksom somna bara helt plötsligt och orkar inte hålla upp ögonen. Super drygt om det ska vara så framöver då jag inte varit så förut.
Nu vet jag att just ms tröttheten fatique finns, men jag har inte varit så här innan medicinen så jag måste koppla ihop det med den och inte just ms tröttheten i sig.

Nej jag brukar aldrig gå och vila på dagen, nej jag vill vara i farten hela dagen och inte lägga mig för då är jag rädd att jag blir ännu tröttare och segare än innan.
Nej jag vill vara precis som vanligt även om ju inte det går.

En sak idag som vi gjorde innan duschen och innan jag stod på min bräda.
Ja jag tänker nu bjuda på lite saker som ju är helt vanligt och normala men som inte många berättar om haha:)

Ja lite tabu att prata om och hemskt pinsamt om man frågar mig, men vad gör man väl då inte när man inte kan själv?
Jag har skrivit om det förut och gör det nu igen.

Liten rakapparat :)

Visst det är vinter och man har ingen baddräkt eller bikini på sig, men man vill ju inte gro igen liksom.
Ja jag pratar om bikini linjen haha :)
Ja det var hög tid om man säger så och jag är glad över att det är gjort, men attans vad drygt det känns att behöva hjälp med den!

Ja nu är det gjort och jag är tacksam och glad över att jag kan få hjälp, även fast jag tycker det är superpinsamt och hemskt.
Men då man inte fixar det själv så måste man ju ta hjälp, eller så gror man liksom igen haha.

Ja jag kan ju berätta lite mer om just den biten som ju inte är så lätt då man är förlamad och inte känner riktigt. Sex biten.
Ja lite känsel har jag ju men knappt ingen.
Jag får vara glad över att jag är gift med världens bästa Gert, som är en förstående man och som ärligt inte tycker att just det är det viktigaste i ett förhållande.
Nej man kan ju liksom inte rå för den situation man hamnar i.

Jag är så lycklig över det för om han varit en annan, hade han säkert lämnat på grund av att man inte kan ha sex.
Jag kunde aldrig i hela livet tro att jag skulle kunna varken skriva eller prata om sånt här, men jag kan! Och jag tror att det behövs pratas om faktiskt!

Ja om vi skulle försöka haha då skulle han kanske fastna :)
Ja jag blir så spastisk, alltså benen blir så hårda och stela så jag tror faktiskt inte att det vore en bra grej eller idé att försöka.

Ja nu delar jag med mig av lite för mycket kanske men jag gör det ändå :)
Tror ärligt att det är nödvändigt liksom.

Många kanske faktiskt funderar hur det är då man är förlamad och ja nu vet ni. Iallafall hur det är för mig och oss.
Man kan visa kärlek på många sätt och det vanliga sättet fungerar då inte i vårat fall, utan man får eller kan ta till andra.
Det tänker jag inte gå in på haha :) det räcker nog nu.

Jag känner att det är så viktigt att människor förstår att man kan ha ett väldigt bra liv fast man som jag blivit sjuk, ja jag tycker faktiskt att vi har det bästa, absolut det bästa förhållandet.
Ja vi kan prata med varann om allt och det är viktigast i hela livet.

Min ena dotter tyckte och trodde förut att Gert skulle lämna mig då jag blev sjuk, för han skulle inte kunna ha sex med mig då!
Ja hon tyckte synd om honom för alla killar vill ju ha sex!
Hon var säker på att han skulle vara otrogen och frågade ofta vart han var då han inte kom hem efter jobbet och så.
Nu är hon ju äldre och förstår när jag berättat, men så hemskt att tjejer ska växa upp och tro och tycka så. Att det är synd om killen?

Ja här hemma kan vi prata om det mesta och det även fast jag inte kunnat egentligen, dom har liksom tvingat mig :)
Ibland har jag fått veta sånt som jag faktiskt inte varken vill eller behöver veta haha:)
Underbara tjejer jag har och dom har ju haft varann att prata med också, så har jag sluppit ibland haha liksom :)
Ja ni som har ungdomar förstår ju vad jag pratar om tror jag.

Jag är iallafall glad över att dom tycker att dom kan prata och berätta allt för mig, för det kunde då jag verkligen inte göra med min mamma.
Nu tror jag att det var så på min tid, ja alltså då jag var ung.
Jag tror det var väldigt mycket tabu grejer man inte pratade om, och så här efteråt så kan jag verkligen tycka att det var synd.
Men nu blev det en bra enligt mig Nina ändå och mina tjejer är ju ännu bättre än jag någonsin kommer att bli.
Ärliga, öppna, raka och helt fantastiska!

Jag tycker det är ju hemskt att ungdomar och alla människor har en sån bild av förhållanden och kärlek.

Tur att jag har hittat den absolut rätta för mig, oavsett jag var frisk eller sjuk som nu.
Han älskar mig och jag älskar honom och vi gör det bästa av våran situation och jag älskar verkligen hela livet.
Våran fina bröllops present vi fick av Elenor <3
Nog om det nu men det kan vara bra att vara öppen och skriva lite om hur det kan vara i verkliga livet.
Ja faktiskt så får vi helt fel bilder och sanningar av media.
Hur ett förhållande ska vara och hur man ska se ut och göra, och det stämmer ju inte alls.

Ja idag har jag som sagt haft en bra skid dag på tv, jag kom ju helt av mig haha :)

Vita orkidéer gillar jag :)
Maria och jag fixade till lite så det blev fint igen efter att alla ljusstakar var borta och tomtarna tog jag bort för några dagar sedan, ja då hade jag tröttnat på julen.
Ja nya gardiner och lite fixande gjorde så jag fick ett nytt kök, jag blev så nöjd så, bara nya lampor så blir det bra.





Gert är på borta match så han kommer hem mitt i natten.
Rebecca bor alldeles intill mig så det blev hon som fick rycka ut så Maria slapp gå fram och tillbaka.

Rebecca fick komma och hjälpa mig två gånger.
Först en förflyttning från rullstolen till fåtöljen och sen en till sängen.

Hon fixade makrills mackor till mig också som jag blev sugen på, och jag satt och skulle precis äta dom, då kom Melina och Oscar hem hit.
Jag trodde inte att dom skulle komma eftersom Gert inte kunde hämta dom, så efter att jag ätit mina goda mackor så gjorde dom mat till sig, och jag fick en korv med bröd efter mackorna.
Gissa om jag kände mig en aningens supermätt.
Jag har haft så svårt att äta några veckor då jag mått illa så jag får vara glad att jag åt mycket ikväll iallafall.


Ja nu ska jag ge mig för idag och jag hoppas som vanligt att alla mår bra och att alla har det så bra det bara går.

Kram kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar