torsdag 15 januari 2015

Jag, datorn och en kopp kaffe!


Hej hej!
Ja nu sitter jag här i min fåtölj med en kopp kaffe med Dr Phil på tv och njuter.

Ja jag gör faktiskt det. 
Melina är i sitt rum och ser på någon serie nu idag igen haha :) Kan hända att hon faktiskt somnat:)
Rebecca har fått gå hem för idag och Gert är på hockey träning.
Ja jag har det riktigt bra, men lite trött jag ju förstås. 

Jag måste börja med att dela med mig lite av gårdagen.


Direkt på morgonen kom Marielle med hundarna som jag och Maria skulle ta hand om på dagen.
Marielle skulle åka till Falun för att tatuera sig och vi fick äran att ta hand om två världens finaste hundar.

 

Både Stina och Tyke väntade på sin matte, ja faktiskt till och från hela dagen satt dom och vaktade och tittade ut ifall att hon skulle komma hem snart.

Ja dom är verkligen världens finaste förstås, men jag måste ju erkänna att då man inte är van med hundar så är det lite drygt iallafall. 
Ja jag älskar dom hundarna, men då jag inte är van, så blir det ju lite ovant och drygt att ha någon som lyssnar och är med hela tiden. 
Jag och vi är ju van att kunna gå hur som helst men med två hundar har man ju lite sällskap om man säger så:)

 

En till sak kan vara och är för mig lite drygt, det är ju att det blir hund strån överallt, ja faktiskt så det där med hårstrån är ju inte min grej liksom. 
Nu vet jag att det ligger hos mig, men det är lite jobbigt. 
Jag vänjer mig kanske till slut, och dom kan ju verkligen inte rå för att dom tappar hår.

Jag är glad och stolt att vi får ha hand om dom ibland och även om det är lite drygt med alla hår och allt spring man inte är van vid så älskar jag det.

Vi hade en bra dag, men jag kan ju lova att jag var trött på kvällen.

Jag och Maria tog en promenad då hon skulle gå hem och Daniel kommit för att ta över innan Marielle kom hem från Falun. 
Jättebra så jag han komma ut i luften och gud så skönt det var!



Jag hade dagen innan varit ute och åkt samma tur med Maria med min lilla rullstol, och igår med min racer. 
Gissa vilken skillnad det var? 
Underbart verkligen och jag kommer att älska min nya stora rullstol när jag får till allt bra med den. 

Jag körde på växel två av tre vilket innebär att jag inte körde på max, men ändå så kunde jag köra förbi dom som gick på cykelbanan, härlig känsla kan jag lova. 
Jag är så van att åka med min vanliga som verkligen går för sakta, men nu så! 
Jag älskar t köra fort!

Idag har det varit Rebeccas dag och vi har haft en städ dag, ja en ta bort hundhår dag. 
Det kan tyckas larvigt haha, men ända sedan jag hade katt för massor av år sedan så har jag ju inte gillar hårstrån överallt. 
Nu är ju inte hundarna i fönstret och på bord iallafall förutom haha Tyke om han fick. 
Men han är ju bara liten än.

När jag hade katten förut så var ju han liksom överallt och även om han inte heller fick vara på bord och så, så passade han ju på då vi var borta. 
Ja det var länge sedan, innan Marielle föddes, alltså för mer än 21 år sedan.

Ja vi har städat idag, eller rättare sagt så var det ju Rebeccas jobb det. Fint och rent blev det!

Besök av min arbetsterapeut har jag haft idag. 
Hon kom med en ny rygg till min rullstol, det gamla var lite slut. Jag ska spara den gamla till sommaren så jag kan ha det ifall jag vill sitta ligga ute och sola lite. 
Ja då gör det inget om jag blir svettig i solen för då har jag ju det gamla ryggstödet till just det.

Ja tänk att snart är det sol och sommar, ja kanske inte så snart men ganska snart.
För länge sedan har jag ju skrivit om min arbetsterapeut som jag inte tyckt varit bra, men nu har jag en superbra. Skillnad som dag och natt!
Hon förstår så bra och jag slipper strida om allt. 
Hon har skickat in en beställning på hiss ner till min nedervåning helt utan att jag behövde tjata och strida. 
Härligt med en så bra människa i mitt liv. 
Jag är så glad och lycklig över henne och att hon bryr sig på riktigt som det känns.



Jag har ju skrivit om att jag skulle boka en resa och skulle gjort det redan, men jag väntar på att en resebyrå ska hjälpa mig med förslag på resa. Ja jag har pratat med en bra tjej där och vill vänta på hennes förslag innan jag bestämmer mig.
Lite svårt det där med badrum och sånt som är viktigt då man behöver en dusch tex. 
Inget står för oss att läsa i katalogerna, nej man måste ringa och får hjälp, tråkigt men sant.

Ja nu har det gått ett bra tag och jag ska bara rätta lite innan jag slutar för idag.
Jag hoppas alla haft en fin bra dag och så hörs vi snart igen.

Ikväll ska jag läsa lite istället för som jag brukar, skriva. 
Ja jag kan ju vara vaken hur länge som helst då jag ligger och skriver så ja försöker ändra lite för att se om jag kan somna bättre ikväll. Eller tidigare menar jag förstås.
Nu kom Melina ut från sitt rum och jag hade rätt, hon hade somnat! :)

Kram kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar