onsdag 16 oktober 2013

Jag gjorde rätt val då jag blev sjuk :))

Hej och god morgon!
Ja än är det morgon faktiskt, men då jag skrivit klart kan det ju nästan vara lunch om jag känner mig själv rätt:)
Orden formligen sprutar ut för det mesta och jag kan inte riktigt styra ordvalen ens.
Ord jag inte använder då jag pratar kan till och med dyka upp och då låter jag dom få vara och dom får vara med ändå.


Idag ser det ut som en jättefin dag och Melina har nyss åkt med moppen till skolan.
Hon hade nya jackan på sig och var så fin så. Jag ville ta ett kort, men hon hade inte tid :)
Jag ropade in den på tradera med förhoppning att hon eller Marielle skulle vilja ha den, och båda tyckte den var jättefin och det var roligt.
Dom blir nog att lånbytas tror jag som med dom flesta saker.
Melina har lånat Marielles ett par vinterskor i några dagar nu och tyckte dom var sköna, så igår for vi till affären efter att hon varit till sjukgymnastiken för att köpa likadana.
Marielle måste ju få ha sina skor ifred tycker jag och Melina behöver ett par varma skor så hon inte går runt i tygskor hela vintern.
Hon köpte likadana men en brun färg istället för dom svarta Marielle har.
Skönt, då vet jag att vintern är räddad och ska hon ut länge i kylan har vi ju riktiga vinterskor förstås, men inga som hon skulle ha på sig till skolan direkt haha:)

Fina bästaste syrrorna :)

Tänk om barnen var lika kloka som en själv, eller som mig kanske jag ska säga för nog finns många föräldrar och vuxna som hellre fryser och är "snygga" än att klä sig ordentligt?
Hur snyggt är det egentligen med en tjej som står och huttrar och fryser?
Hm kanske inte så snyggt, och verkligen inte så klokt måste jag väl tycka.
Nu är ju inte alls som jag, men jag hatar iallfall att frysa och jag tänker klä mig ordentligt jag som vanligt.

Gert skakade på våran lönn och jag fick fullt med löv på mig :)

Marielle ska komma hit om ett tag och packa lite för en rolig helg hon ska åka på och hon tjuvstartar idag redan. Hon ska bo hos ett par hon blev att känna förra säsongen en natt innan själva helgen börjar.
Hon kommer att få roligt och skoj att träffa andra från förra säsongen.
Jag pratar om Sälen och hennes kommande vintersäsong i baren som hon ska jobba i.
Alla som ska jobba kommande säsong är inbjudna till en helg med mycket skoj, och förra året tänkte hon inte åka men gjorde det ändå som tur var för det hade varit jätteskoj.
I år vet hon mer vad som händer och gäller så jag tror hon kommer ha ännu roligare och kunna vara lite mer världsvan kanske haha:)


När hon kommer får det bli lite kaffe och prat och som det ser ut nu så skiner solen ute, så det kan bli en fika stund ute på altan.
Jag verkligen älskar solen och längtar till nästa vår, sommar och höst redan haha innan ens hösten är helt slut:)
Jag gillar egentligen vintern med, men vintrar i rullstol är inget jag vill rekommendera faktiskt, och jag känner mig inte alls glad över att den kommer snart med all snö och kyla.

Jag kommer förstås att försöka vara som vanligt, men lite ide kommer jag nog att gå i är jag rädd.
Inte så farligt med kylan då jag ju kommer att klä mig ordentligt och så, men det är så mycket krångligare att krångla på kläder, och så hjul som slirar och inte vill dit jag vill.
Nu ska man ju inte ta ut något i förskott, men lite extra vitaminer kan jag nog behöva tror jag då jag nog blir inne ganska mycket.
Det beror lite på också om utredningen om personliga assistenter blir klar och hur många timmar jag eventuellt skulle kunna få.
Om jag skulle kunna få det så tror jag nog att det blir enklare för mig att ta mig någonstans och lättare då att få hjälp av och på med kläder då dom jag har här känner mig så bra.
Det blir lite spännande att få reda på det och kunna planera och fundera hur jag skulle vilja ha det framöver.
Livet är ju inte slut för att man blir sjuk som jag , utan jag har bestämt mig för att ha ett bra liv, med bra människor runtomkring mig.
Man har ju ett val, det har man väl alltid egentligen.
Jag hade kunnat välja att fortsätta och deppa ner mig så som jag kände i början då kroppen jäklades som tusen, eller så fick jag välja det jag faktiskt valde.
Att få må bra och vara lycklig för det jag har vilket jag verkligen är.

Jag är nästan gladare än innan jag blev sjuk skulle jag nog påstå faktiskt och det är härligt!

Jag hoppas alla får en fin dag idag och tar tillvara på det fina vädret.

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar