torsdag 31 oktober 2013

Att blogga är som ett gift :)

Mitt enligt mig fina tradera fynd :)

Hej och god morgon! Äntligen!
Min dator slutade för några dagar sedan att ladda sig även fast sladden satt i, så även om jag ville skriva så gick ju inte det med en död dator:)
Men nu efter att ha varit inlämnad och fixad och med en ny sladd så fungerar den igen.
Jag trodde inte att jag skulle få sån abstinens av att inte kunna skriva som jag brukar, men fy då säger jag.
Det har blivit som ett gift haha, mitt bloggande alltså.
Jag behöver få skriva, och jag behöver det för min egen skull och för att kanske kunna hjälpa någon med hjälp av mitt skrivande.
Nu då jag inte skrivit på så många dagar så ligger jag efter, så jag ska försöka uppdatera så gott det går.

Idag lite senare ska jag till stan på sjukgymnastik och lite stretching så det blir lite kortare inlägg idag än jag brukar tror jag.
Det är ju inte så att det bara är att skriva allt som dyker upp i huvudet, utan jag måste ju rätta också, så det tar längre tid än man kan tro att skriva, och idag då jag ska iväg så får jag tänka på att sluta i tid haha:)
Efter sjukgymnastiken ska Maria och jag på loppis i marnäs en sväng har vi tänkt, kan hända att mina tjejer också blir med dit.
Det ser ut som tråkigt väder ute men men, vad är väl det då det faktiskt finns kläder.

Jag har ju skrivit om en farbror jag träffat ute ibland som kan åka dubbelt så fort som mig, gissa om jag är avis!?


Jag var förbi vid han igår och lämnade en regncape som jag köpt och ville ge honom så han slipper bli blöt då han är ute och far.
Jag var till Borlänge i måndags och passade då på att köpa en till honom och det kommer ju göra att han kan åka ut i ur och skur lika som jag kan.


Jag tog kort på ett "gäng" fåglar i luften som det inte gick att missa då dom lät jättehögt :)
Tänk att dom inte krockar med varann däruppe då dom är så många haha:)

Härligt att kunna få göra någon glad och jag blir ju liksom gladare än han jag.
En så härlig känsla verkligen att kunna tycka om någon man inte känner och veta att man kunnat hjälpa till på något sätt.
Nu måste man ju inte köpa något till någon för att hjälpa till förstås, oftast behövs ju bara ett leende och kanske något eller några vänliga ord!

Ja tänk om alla människor slutade vara så stressade så dom hann titta upp och ge någon som behöver ett leende, en vänlig blick. Pust säger jag faktiskt för världen skulle verkligen se annorlunda ut om man kunde göra det lilla.
Men det räcker ju inte att bara några gör det, alla måste göra det för att världen ska kunna förändras. Tänk så lite som egentligen krävs faktiskt, inget som kostar pengar, det kostar inte så mycket energi och kraft heller så man kan ju undra varför inte alla kan bjuda till och bara ändra sig lite.
Det är inte svårt och det gör inte ont, det är bara så helt underbart!!
Det är så fantastiskt härligt då man känner att man förändrat eller fått någon människa att le tillbaka och bli glad.

Som vanligt, upptagna av mobilerna :)
Igår eftermiddag och kväll var superhärlig.
Jag och båda mina tjejer var på stan en sväng där vi käkade på subway, och sen på kvällen gjorde Melina mat åt oss.
Marielle skulle göra torsk och äggsås till henne och Daniel, så Melina blev så sugen på det hon med men utan torsk för henne då.


Hon gjorde jättegod mat och jag fick fisk till jag fast hon inte vill ha det, så vi får tacka Marielle för mat tipset och så tackar jag förstås Melina för att faktiskt göra allt.
Det är ju en procedur med att koka ägg, skala potatis, fixa sås och koka fisk och ja, faktiskt ganska krångligt med alla moment.
Men supergott blev det och jag blev supermätt!!
Jag är så glad över mina älskade tjejer och tycker dom är så duktiga!
Det har jag väl aldrig skrivit förut haha?

Jag kommer att skriva mycket mer, det kan jag lova, men det får bli en annan dag då jag har all tid i världen.
Jag har tagit en massa kort också som kommer att dyka upp, ett efter ett:)

Kram på er alla och ha en fin dag idag och njut!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar