onsdag 23 oktober 2013

Jag mår så bra :)

Nu är det verkligen höst :)

Hej och god morgon!

Idag sitter jag som vanligt och njuter av min kaffekopp.
Jag njuter också av själva livet, och jag vet faktiskt inte hur jag gör!?
Jag har ingen aning om hur jag bär mig åt?

Jag är ju ganska sjuk egentligen, men jag känner det inte riktigt så utan har accepterat att jag är jag och att jag inte kan klara mig själv utan behöver hjälp.
I början mådde jag väldigt dåligt av att behöva hjälp, men nu är det helt naturligt och jag är så glad över personalen som kommer och hjälper mig så det finns inga ord för dom.

Jag tänker inte på att jag är sjuk nästan någon gång, utan jag tänker mest på vart jag kan ta mig fram med min rullstol och bryr mig liksom inte om varför jag sitter i den.
Den är ju mina ben och jag är så glad över att kunna ta mig fram.
Jag har åkt ungefär 85 mil den här sommaren, och då kan ni ju tänka att nästa år blir det ännu fler mil då jag förhoppningsvis har en riktig utestol, och dessutom har mindre med spassivitet i kroppen.
Det kommer bli massor av mil är jag säker på.
Men om jag tänker på att jag gått så många mil då hade jag ju fått massor av motion som jag ju inte kan få sittande still i rullstolen. Det är lite sorgligt kan jag tycka att jag inte kan röra mig, men jag får var glad över att mina armar är ganska bra än iallfall.
Man får vara glad över det som fungerar och inte deppa ner sig för allt som inte fungerar.
Det är verkligen lättare sagt än gjort, men jag har faktiskt fixat det ganska bra till slut måste jag säga. Det kan säkert bli så att jag kommer i någon "down" period någon eller några gånger, men just nu känns det inte alls som att det kommer att bli så, men det är nog bra om jag är beredd på det.

Igår regnade det hela dagen så det blev ingen tur ut, utan jag blev hemma.
Lite tråkigt faktiskt för jag skulle egentligen behöva få luft varenda dag oavsett.
Jag behöver få andas den härliga ute luften, ja då mår jag allra bäst faktiskt.

Min fina bästa Melina.

Igår hände det jag trott var helt kört!
Melina och jag har inte kunnat göra läxor ihop,  hon blivit arg direkt jag öppnat munnen haha, så hon har ibland tagit hjälp av Gert då det ju gått mycket bättre.

Igår ville hon ha hjälp med So:n.
Gissa om jag blev glad och det fungerade bra och vi blev inte osams alls! Härligt verkligen.

När Marielle var yngre så gjorde hon ofta läxorna med mig och det gick jättebra. När Marielle sen skulle ta körkort så övningskörde vi hela tiden utan att bli osams.

Och min fina bästa Marielle.

Nu kan ju jag inte gå och vi kommer att få en jättestor bil om några månader som är en automat, så vi får lösa det med Melinas övningskörning sen då det är dax.
Kan hända hon kan lära sig våran stora då nya bil om jag sitter bredvid, men hon måste träna på en vanlig manuell också förstås.

Våran blivande bil :)

Jätteskön kväll blev det iallafall då det faktiskt kanske håller på att vända och jag kan försöka hjälpa henne.
I det här fallet var jag ju egentligen fel person för att hjälpa henne då det handlar om politik, men men vi gjorde så gott vi kunde och man kan ju inte vara intresserad av allting haha:)
Tyvärr verkar mitt ointresse ha smittat av sig på båda mina tjejer, men dom kan ju en massa annat och så har dom ju sunt förnuft!

Jag grejade lite igår och då jag skulle ta ut smöret ur kylen så tappade jag smörkniven på golvet då den låg på locket till smöret.
Jag fick ta en ny och då den var full med smör haha, jag gillar ju smör, så tappade jag den med?
Ja jag vet då inte. Jag hämtade en tång och lyckades ta upp båda knivarna och sen sprutade jag på rengöringsmedel, och sen tog jag papper och torkade upp, med hjälp av tången då förstås.
Ja jag fixade det ganska lätt, men det är mycket mer procedurer för mig då rullstolen tar sån plats.

Det är jättesvårt att nå in i kylen så jag får hoppas att det jag vill ha ligger ytterst så jag når.
Jag var lite hungrig så jag skulle försöka värma matlådan jag hade, och det gick!
Jag höjde min rullstol till max så jag nådde :) Jag gillar inte microvågsugnar då jag tycker dom är fula haha, så våran är i ett skåp ovanför ugnen, men det gick att nå så högt!
Härligt, jag har faktiskt inte orkat testa det förut då allting krånglat för det mesta och förut då jag var mycket mer spastisk så skulle det aldrig ha gått. Så "lite mycket" gör allt medicinen.

Gert var i Smedjebacken på hockey och mina tjejer åkte också dit för att titta.
Igår skulle Simon vara med så det är ju extra roligt att titta då.
Jag hade kunnat ta färdtjänst för att åka dit jag med, men jag valde att stanna hemma den här gången med. Nästa gång kanske :)
Skönt för Gert också faktiskt tror jag att få vara själv lite, han är ju mestadels hemma med mig, men han är förstås på jobbet hela dagarna, men jag menar efter jobbet då han alltid är hemma.
Hockey är ju hans liv lite grann så jag är glad för hans skull att han får ha en roliga stunder och kvällar utan mig lite då och då:)

Idag ska jag inte göra så mycket men jag hoppas på finare väder så jag kan vara ute lite, jag mår så himla bra då jag är ute så helst ska jag vara ute hela tiden haha :)

Jag mår så bra och är så lycklig över att jag har min älskade familj och för att jag är jag.
Ja jag är faktiskt så glad över att jag är jag och jag tänker aldrig bli gamla Nina någonsin igen.

Jag hoppas alla får en fin härlig dag idag och att ni är rädda om varann.

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar