tisdag 16 oktober 2012

Andra gången gillt!!


Den här fina klockan fick jag från London och Marielle.


Hej och god kväll på er!
Igår hade jag inte tid alls att skriva i min blogg och hela dagen idag har jag varit med Gert till Skönvik i Säter på lite utredning.
Som alla andra utredningar och undersökningar så är han ju frisk på papperet, men i självaste livet är han allt annat än frisk kan jag lova.
Han har ständigt värk i händer och fötter och ibland i alla leder, och så är han ju supertrött hela tiden också.
Dom hittar ingen riktig förklaring till alla hans problem så vi får söka vidare och hoppas att vi till slut kan hitta på en doktor som vet varför det brusar i hans händer och fötter tex, och man får inte ge upp.
För att orka vara sjuk måste man ju som jag skrivit förut vara frisk!
Jag hjälper honom så mycket jag kan och jag känner att det nog till slut kommer att finnas något som kan hjälpa honom.
Jag ska säga till hans doktor i Falun att han måste få komma till ett riktigt rehab och få hjälp med hela sin onda kropp så han kan få lite energi och ork och kraft tillbaka.
Jag känner att man får strida för allt och det känns så onödigt verkligen, jag tycker att en doktor ska se på honom hur trött och slut han känner sig så dom kan föreslå något dom, men det är ju önsketänkande förstås:)
Men hoppas och önska tycker jag att man alltid ska göra och det tänker jag fortsätta med förstås!

Den här fina nyckelringbussen fick Gert från London:)

Jag måste berätta om mina positiva upplevelser jag får efter all hjälp av min sjukgymnast med att stretcha mina ben.
Jag är så lycklig och känner att jag blir så himla mycket bättre för varje gång och det är underbart.
Jag känner att jag blir lite mjukare och mina spasmer är inte alls lika starka nu som dom varit.
Det kan ju hända att jag behöver gå dit hela mitt liv, men då göra jag gärna det då jag ju får känna mig en aningens smidigare än innan jag började med det.
Det viktigaste för mig är då trots allt att jag känner mig glad för att jag faktiskt får hjälp och att hon hjälper mig så mycket hon bara kan.
Hon sa så roligt då jag var dit i måndags: Nina det står ENERGISK med stora bokstäver i din panna!!
Ja det var för att vi pratat lite fram och tillbaka om hur jag är som person och att jag förut aldrig satt still, men då kände hon ju inte mig så jag förklarade för henne hur jag var innan jag blev sjuk.
Känns roligt att folk märker hur jag är egentligen fast jag sitter fast i min rullstol haha:)

Hon är verkligen min räddning lite grann och det är härligt att jag började där och jag tänker som sagt fortsätta med det hela livet om det behövs.

Nu är det flera veckor sedan jag skrev att jag skulle ta en paus i mitt bloggande för att jag skulle operera mig.
Det blev ju inte riktigt så eftersom jag blev jätteförkyld och fick lov att ställa in operationen den gången.
Nu är det gång nummer två, jag ska alltså operera mig på torsdag och lägga in mig på avdelningen imorgon bitti.
Gud så dagarna gått fort känner jag nu då det redan är dax:)
Jag känner mig redo och det kommer att gå bra känner jag då jag ju har så mycket att vilja hem till också.
Jag vill förstås hem till min älskade familj men jag kommer också att längta hem för att vi ska på en husvisning, och det kommer att bli jättespännande:)
Ännu ett renoveringsobjekt då haha men inte alls lika mycket jobb där som det varit här i huset, så vi kanske orkar och om huset är bra kanske vi kan leja bort lite grann så vi orkar med allt.

Vi sålt vårat hus idag, eller rättare sagt imorgon,  då skriver Gert och köparen under papperen på husköpet och det känns superskönt faktiskt.
Jag är ju på sjukhuset då och eftersom jag inte äger huset på papperet så räcker det med att Gert skriver under imorgon:)
Vi fick ett bud vi accepterade och kände att det var skönt det blev klart innan visningen och innan annonsen kom ut i tidningen.
För oss är och blir det ju skönt att veta att om vi hittar något annat hus eller lägenhet så kan vi slå till direkt, och inte behöva oroa oss för att vi inte fått vårat hus sålt för då kan vi ju inte ens titta på något annat hus egentligen:)
Det vore ju supertråkigt om vi hittade någonstans där vi vill bo och så kan vi inte slå till på det, och då går ju huset till någon annan.
Om vi satt ut det till försäljning hade det ju förstås kunnat bli så att vi fått lite mer pengar för det, men det är ju inget man vet så för oss kändes det bäst att göra så som vi gjorde och vi är jättenöjda med det, och känner att vi har världens läge nu att göra som vi vill:)

I fredags kom ju Marielle hem från London och visade oss lite färdigheter med både flaskan och shakern eller vad det nu heter haha:)
Det  kallas flairing då man kastar med flaskorna har jag lärt mig:)
Min kamera är allt annat än bra då man ska ta kort på flygande saker haha så det blir som det blir och ni ser ju ändå lite grann:)








Lillasyster Melina tittar stolt på Marielle då hon visar oss:)


Hon är jätteduktig och jag är så glad för hennes skull att hon gjort den här resan och fixat det så himla bra och blev godkänd. Hon har blivit superduktig på engelska också men det är ju inte så konstigt då hon pratat engelska hela hela tiden:)



Oj då vart tog den vägen? haha:)

Imorgon kommer jag inte att hinna skriva i min blogg för det tar ju trots allt ganska lång tid och så tidigt orkar jag inte upp innan jag ska åka.
Marielle skjutsar mig dit och ser till att jag kommer upp till min avdelning och sen far hon hem igen. Eftersom hon var hemma och ledig så skjutsar hon mig så slipper Gert ta ledigt mer, han har ju varit borta hela dagen idag så kan vara bra han jobbar lite imorgon:)
Jag känner faktiskt inte att det känns gruvsamt den här gången alls nu inför operationen så jag har nog laddat jäkligt bra tror jag, och så känner jag ju mig frisk också mot förra gången så det kommer att bli bra det här. Eller frisk förresten är jag ju verkligen inte, men inte förkyld iallafall och det är ju superskönt det.

Ha många härliga dagar nu allihop och så skriver jag förstås direkt jag kommit hem igen och har en dator att skriva på:) Jag får ta ledigt från allt och bara ligga på sjukhuset och bli frisk nu några dagar, och det måste ske fort som tusan eftersom jag ska på husvisning ganska snart haha:)
Nej då skämt åsido men nog vill jag bli frisk fort och det är bara att kämpa på så jag kan få komma hem fort för det är ju trots allt skönast hemma förstås:)

Kram kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar