fredag 5 oktober 2012

Det behövs så lite

Hej och god morgon, ja för mig är det oftast en god morgon faktiskt,  och det är superskönt att börja dagen med att det känns bra.
Jag vaknade tidigt och behövde gå till toaletten och i vanliga fall brukar jag inte lägga mig igen, men det gjorde jag idag och jag la mig för att andas!
Ja alltså,  jag gjorde lite yoga andningar och det blev inte så lite faktiskt för jag låg nog i en timme innan min klocka ringde och det var dax att gå upp.
Jättebra att starta dagen så faktiskt för mig och jag känner att jag blir att må så mycket bättre så jag kan inte förstå varför jag inte gör det varje dag.  Det borde ju vara en självklarhet när man faktiskt känner att man mår bra av det.
Tokigt det där med saker man vet man ska göra men struntar i, lika med min Ms kost som jag var så duktig med i flera månader. När jag opererat mig ska jag börja direkt igen har jag iallafall bestämt för då är jag ju lite dålig och inte sugen på något gott iallfall,  och då kan det vara en bra början.
Jag vet ju att jag mådde bättre i hela kroppen av att sluta med socker, mjöl och mejeriprodukterna och så lite andra saker också förstås men ändå har jag fuskat nu ända sedan jag och Gert var på Gotland på semester.
Men men huvudsaken man tar tag i det och jag ska verkligen göra det igen och den här gången tänker jag hålla på minst ett år så jag vet om det ger någon effekt för mig och min sjukdom och mina dumma ben:)
Man säger ju att man kan göra vad som helst för att bli bättre, men man gör inte ens yogan eller maten som ju faktiskt kan göra skillnad? Människan är bra konstig för jag tror ju inte att det bara är jag som är så här, eller så är det så haha och då måste jag verkligen skärpa till mig.

Skönt hur som helst att ha andas djupandning så lång stund och jag känner mig faktiskt riktigt pigg just nu när jag sitter här och skriver.

Förra veckan ringde jag en sjukgymnast i Ludvika där det inte är trappor för att ta sig in och jag skulle få komma dit och få hjälp med mina ben, och det är redan idag!!
Jag har verkligen längtat för jag känner att mina ben är stela och strama och jag behöver hjälp med lite massage och stretching eller faktiskt vad som helst bara dom får röra på sig lite.
Det ska bli jätteskönt att få hjälp med det för ibland blir jag lite orolig över dom och dom sväller ju upp eftersom jag sitter mest still nu hela dagarna.

Idag är det Gerts födelsedag och det första jag sa var förstås grattis då hans klocka ringde och han skulle till jobbet. Han bara skrattade åt mig och tyckte jag var tokig som direkt hans klocka ringde visste att jag skulle säga grattis:)
Vi ska åka på hockey ikväll då Simon spelar match i Säter och det blir lite mysigt att åka iväg faktiskt.
Jag har kommit på att jag verkligen inte kräver så mycket alls för att må lite extra bra utan en liten resa till ishallen i Säter passar mig jättebra och det är faktiskt lite mysigt tycker jag:)
Det är faktiskt så med hela mitt liv, att jag inte kräver stora saker för att må bra utan små grejer som andra människor inte ens reflekterar över är jättebra och härligt för mig.
Bara att kunna ta två steg mer än jag brukar kunna göra gör mig superglad och förhoppningsfull och jag blir att känna jätteglädje för hela livet över en sån sak.
Låter ju larvigt men det är faktiskt så och jag mår bra långt inuti mig och det är så härligt att ha den känslan!
Gert ska skjutsa mig till Ludvika på sjukgymnastiken och sen ska jag åka med min syster och mamma hem hit efteråt för dom ska ändå komma hit och måla lite en sista gång så det passade bra att Gert slapp sitta och vänta på mig.
Jag ringde igår till vårdcentralen här i Smedjebacken för att få en fotvårdstid, den jag hade,  bokade jag av förut eftersom jag hade operationstid samtidigt men tänkte nu att jag kanske hinner få hjälp med mina fötter innan jag ska operera mig på mitt nya datum.
Det var Marianne som ringde upp och jag verkligen blir så glad då det är hon, hon har hjälpt mig massor och hon är den enda där som är trevlig måste jag tycka.
Jag sa till henne att jag tyckte så och att det finns flera andra som ringt upp då hon haft lediga dagar ibland och då blir man inte alls bra bemött faktiskt och det är ju inte alls bra tycker jag.
När man behöver ringa för att få en tid eller vad det nu kan vara, så är det inte roligt att bli snorkigt bemött eller rent av otrevligt bemött.
När jag ringer är jag vad jag tycker då förstås inte otrevlig,  och då förstår jag inte varför dom ska vara det mot mig?
Den här gången var det ju inte något mer än fotvård jag skulle beställa så det hade jag kunnat prata med vem som helst om, men det är ändå jobbigt att prata med någon av dom  som förut varit otrevliga. Han som jag tyckt varit värst är inte kvar berättade Marianne så det var ju skönt så man vet till en annan gång, men det finns en annan som jag till och med känner lite grann, som verkligen inte är trevlig och jag har hört att hon ljugit och varit allmänt otrevlig mot flera så det är inte bara mig.
Borde kanske skriva ett brev till chefen där för hur ska den här människan veta att hon är otrevlig, om inte någon talar om det för henne har hon ju inte någon chans att ändra sig, eftersom det verkar som hon inte själv vet att hon är det.
Tänk så många som har fel jobb alltså, dom borde verkligen söka sig något annat för dom kan ju inte trivas på sin arbestsplats om dom är sura och otrevliga hela dagarna.
På mitt jobb som jag verkligen älskade var jag nog aldrig otrevlig hoppas jag, jag stormtrivdes ju där och var glad hela tiden och verkligen kände den känslan av lycka att få jobba där varenda dag!
Inte många som har det så bra synd nog men jag önskar att alla fick ha de så himla bra och må bra på sina jobb så dom får energi och glädje så dom själva kan slösa med lite leenden och få må bra helt enkelt.
Nej nu ska jag äta lite frukost med Melina innan vi ska åka till Ludvika och hon kan åka med oss så slipper hon åka tåg idag:) Det gillas av henne kan jag lova här.

Kram på er alla och ha en bra dag idag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar