onsdag 10 oktober 2012

Så viktigt att göra det man verkligen brinner för!

Marielle ser ut att ha lärt sig massor på sin kurs:)


Hej och god dag på er alla!
Snart är det fredag och det är en efterlängtad fredag verkligen.
Vi får hämta hem Marielle från arlanda och det ska bli superskönt!
Jag är så stolt över henne och så glad att hon varit så duktig.
Bara det att tordas åka iväg till London helt själv och inte känna någon,  och gå en kurs där allt är på engelska är ju supermodigt och duktigt tycker jag.
Jag och säkert många många fler än jag gärna hade tordats göra något så modigt på den tiden då vi var unga:)


Jag har pratat med henne i telefon ganska många gånger och jag har blivit så glad varje gång.
Dom verkar ha så himla skoj och dom pratar och skrattar hela tiden och hennes engelska är hur bra som helst och då blir jag avis på henne haha:)
Jag måste åka till england jag med och få träna lite har jag bestämt.

Hennes bästa vänner under kursen har blivit Christina från Danmark och George från england så ni kan ju gissa hur mycket hon lärt sig då hon ju pratat engelska hela tiden:)
Jag har hört George i bakgrunden som rättat henne då hon pratat engelska med mig i telefonen om hon ev sagt fel form eller vad det nu varit som varit fel haha:)

Superhärligt och  även om hon nu längtar hem lite så kommer hon att längta tillbaka som en tok är jag säker på för dom här veckorna kommer hon ju att ha med sig i hela livet!
Så himla bra hon ville åka iväg och göra den här resan, det är ju inte bara en resa till London utan en resa i livet och hon hittar på sig själv och gör det hon tycker är skoj:)

Marielle och Christina har skoj med någon, kanske en kursledare:) 

Idag har hon ett viktigt prov i skolan och jag håller tummarna för att det går bra förstås, hon hade ett viktigt prov igår också som hon sa gick jättedåligt för hon fick totalt hjärnsläpp och inte konstigt alls om man frågar mig. Hon skulle kunna 81 drinkar  och alla ingredienser och hur mycket av varje, och det har känts lite som det varit korvstoppning verkligen:)
Hon gjorde ett historiaprov häromdagen också som hon kände gick ganska bra, så jag håller mina tummar förstås för att hon blir godkänd:)
Men det går som det går och jag är jätteglad för hennes skull hur det än går på proven, glad och stolt över henne för att hon verkligen har gjort som hon drömt och fixat det så bra!
Tänk att min lilla tjej Marielle som här på kortet inte alls var gammal, blivit så himla stor och duktig! Härligt härligt verkligen.
På bilden är det hon och jag i varsin hatt på midsommarafton i Grebbestad.
Där tillbringade vi många många somrar och vi saknar verkligen Grebben allihop:)

Ha nu en härlig dag alla, jag ser att solen är på gång att kika fram så vi får hoppas på en solig och fin dag idag.

Kram kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar