onsdag 10 juli 2013

Härliga fina roliga dagar:)


Hej och god morgon eller förmiddag kanske det är för många :)

Jag har inte skrivit nu på flera dagar så jag ska försöka få till det så det inte blir för rörigt att läsa.
Det har varit en jättebra helg och här hemma har det hänt massor faktiskt och igår har altanen börjat byggas på riktigt och jag hoppas dom kommer idag och skruvar klart :)

Jag går tillbaka till i fredags då jag och Kristina for till Ikea på eftermiddagen då hon slutat jobbet.


Jag skulle inte köpa något speciellt, men det blev som vanligt lite mer än ingenting. Mat var vi tvungna att ha också och det var jättegott!



God efterrätt men Kristina gillade den sådär, men hon tog bara för att jag ville ha haha :)

Vi gick till lager 157 tror jag det hette och där köpte jag några linnen,  och så var vi in på en skoaffär där jag köpte två par skor med hjälp av Kristina som fick prova och hjälpa mig.
jag har alltid haft svårt att köpa skor så jag är jätteglad att jag fick hjälp och att jag hittade två par.
Marielle köpte ju ett par jättefina häromveckan till mig, så nu har jag flera par jag kan välja mellan.
Jag kan ju inte som förut ha vilka som helst eftersom jag ju inte kan hjälpa till själv att få i fötterna, så det behöver vara skor som är lätta att få på.

När jag skulle betala mina skor upptäckte jag i min plånbok att mitt kort låg kvar hemma, så Kristina fick lösa ut mig på alla ställen jag handlade på, tokigt tokigt men direkt jag kom hem förde jag över pengarna till hennes konto.
Slarvigt av mig att inte kolla min plånbok innan vi for, men jag hade glömt att Marielle hämtat paket åt mig och då behövde hon både körkort och betalkort:)
Nästa gång kommer jag att kolla ordentligt innan jag åker.

Maria och Piawan är två av mina allra bästa <3

Så här fina blommor fick jag :)

I lördags var det en bra fin dag och mina hemtjänstare hade plockat fina blommor till mig att ha i vasen där dom jag hade var ganska slokande och halvdöda. Många många skratt blev det!


Helgen har varit jättebra och i söndags så fick vi våra stora stora björkar fällda och det blev så himla bra och ljust och skönt. Konstigt att några bamse träd kan göra sån skillnad, men så var det och vi har fått höra av flera att det blev så bra då dom försvann och det blir ju ljust hos andra också som fått mycket skugga av våra stora träd.

Anders, Gert och Fredrik

Anders fick ta några små träd också :)

Anders som var den som sågade ner och hade koll var jätteduktig, och så var det Gerts bror Leif som hade timmerbilen och min gamla klasskompis Fredrik var också med och hjälpte till.
När det första trädet föll så satt jag i min fåtölj och jag såg inte trädet men jag duckade automatiskt av ljudet som blev då trädet föll. Läskigt faktiskt var det. När det träd som stod lite illa till skulle sågas ner så fick jag flytta över till rullstolen och åka ut så jag var utanför, ifall det skulle bli något fel, jag ville ju förstås inte ha ett träd i huvudet här i vardagsrummet så självklart åkte jag ut.




Melina och Oscar åkte till Oscar dom.

I måndags började dom lite smått med bygget av altanen och igår kom alla reglar upp så jag hoppas det snart är en altan jag kan komma ut på så jag kan sola och bara vara lite.
Marielle kom förbi efter jobbet och passade på att sola lite, hon har svårt att stressa av och sitta still, men efter en stund gick det bra haha:) Vi satt på infarten då altanen ska bli en altan bakom som ni ser.



Gert var och köpte ecoplug på mitt gamla jobb Granngården, så nu håller vi tummarna att stubbarna inte vill vara kvar hos oss utan ger upp och dör:)



Igår var jag och Melina till hennes doktor för att kolla upp hennes allergi och få lite medicin mot det. Jag är så glad att vi har våran doktor Lars Henriksson som numer jobbar på vårdcentral Engelbrekt, han är så himla himla bra tycker jag.
Efter att vi varit vid doktorn gick vi och fikade lite:)

Det var skugga och lite kallt så hon lånade min tröja:)

Jag frös inte:)

Och så en ny kompis igen :)

Det blev lite tokigt på morgonen då hon skulle vara vid doktorn redan nio så medan jag fick hjälp att fixa till mig så åt jag en smörgås haha:)

Här kan man göra många saker samtidigt :)

När vi var på stan mötte vi min älskade farbror som jag skrivit om förut.
Han blev så ledsen då han såg att jag blivit så sjuk att jag behöver sitta i rullstol för sist jag träffade honom,  då jag gick med kryckor.
Jag kramade om hans hand och sa att han inte skulle vara ledsen för jag var ju glad och mådde bra trots att jag blivit sjuk.
Jag kan inte alls förklara min känsla men jag tycker så otroligt mycket om den här farbrorn och han tycker om mig. Nästa gång jag träffar honom ska jag be någon ta ett kort så kommer ni se att det lyser kärlek om både han och mig. Det är så fantastiskt att man kan tycka om någon som man inte känner egentligen alls.
Jag var så glad hela dagen över att vi träffade på honom och Melina såg ju också att han är en gullig underbar människa som tycker om hennes mamma:)
När jag ringde för att få färdtjänst hem skulle det ta över en timme innan bilen skulle komma så det blev en solig skön promenad hem istället, men Melina hade fel skor för en så lång promenad så hon fick lite ont i fötterna.
När vi kom hem kom hemtjänsten och hjälpte mig på toaletten och sen satt vi ute i solen och njöt av jordgubbar och god vaniljsås, mums verkligen.

Melina i skuggan en stund.

Idag ska vi till polis stationen då Melina ska vittna om en grej hon sett hända och när vi varit där ska Marielle möta upp oss så vi kan gå till China Town och äta lunch.
När vi skulle dit före midsommar så hade dom ju stängt, så vi gör ett nytt försök idag istället och det passar bra då Marielle slutar så hon hinner följa oss.
Jättemysigt och härligt att kunna göra något tillsammans,  och jag verkligen älskar mina tjejer över allt annat i hela världen!
Idag är det lite sämre väder än det varit några dagar, men solen kommer nog snart tillbaka tror jag och inatt då det regnat och åskat så tyckte jag det bra för då fick ju gräset som ska gro här massor av vatten. Att jag var vaken en evighet för att det blixtrade och åskade var strunt det samma, jag får sova inatt istället haha och så får jag ju en underbar stund med mina tjejer på stan idag och det blir super!!
Livet är så härligt och fantastiskt!!

Ha en jättebra dag alla.
Kram kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar