tisdag 23 juli 2013

Jag hade en kanon dag igår :)

Hej och god morgon!

Melina och Oscar hälsar på Bella lite :)

Det ser ut att bli en riktig strålande dag idag och jag känner mig lite bättre från min förkylning så idag blir det en skön dag ute på altanen med bikinin på:)

Det har blivit massa skrivande om vårat kaninbygge i flera dagar och jag måste få skriva lite idag med.
Igår fick Bella flytta in i sitt nya hus och hem och det var så skönt att se henne skutta runt.
Hon var nyfiken och sprang runt och luktade och kollade in allt och det var så himla skönt att se att hon äntligen fick det så fint och bra som vi tänkt.
Lite små justeringar kvar nu bara men hon kan bo där och det är det viktigaste.





Igår hade jag promenad på schemat och vi bestämde att vi skulle ta våran bil och åka till stan en sväng.
Det är inte ofta jag är på stan och det är skoj att gå runt lite ibland. Ja, jag går ju inte runt då men jag åker runt i min rullstol förstås.
Emelie ville köra bilen och det gick hur bra som helst förstås,  och dom kunde spänna fast mig utan problem.

Emelie kör så bra så :)

Alexandra sitter snällt där bak :)


Vi hade jätteroligt och Alexandra och Emelie som var med mig hittade på mycket tok, haha :)

Sommarens outfit!

Och så blev det ännu ett par skor, jag vet då inte när jag köpt så många skor som sista tiden. Jag som ju inte sliter ut dom eftersom jag bara sitter still så kommer att ha dom i många år tror jag:)
En fördel med att jag bara sitter still är att jag ju inte får skavsår av nya skor :)

Ett par till röda blev det, jag gillar röda skor tydligen :)
Efter lite shopping bestämde jag att jag ville fika lite, och så blev det. Fika på BKs och jag tog en jättegod glass jag:)

Kaffe och min goda glass :)

Fina Emelie, jättefint kort på henne blev det här tycker jag:)

Och fina Alexandra hade solen i ögonen haha:)
Vi hade en jättebra dag igår,  och imorse var det Alexandra och Sandra som kom hit för att hjälpa mig upp ur sängen och in i duschen.
Alexandra berättade att hon igår då hon kom hem hade börjat forska lite i sina egna fötter och ben och vilka punkter som var känsliga för att kunna förstå hur mina ben och fötter fungerar:)
Hon hade lite kurs med sig själv med andra ord:)
Jag är så glad att jag har så gulliga tjejer som kommer och hjälper mig och som finns för mig varje dag.
Sandra började morgonen med att fråga mig vart dom skulle sticka mig idag, jag sa vart det var och så frågade hon Alexandra om hon ville "hugga" i mig haha :)
Min sprutfobi kommer nog kanske till slut gå över eller vad tror ni?
Hon "högg" mig på baksidan ovanför skinkan och tack gode gud säger jag bara att jag inte har någon känsel haha :)
Ja som ni förstår så har vi ganska roligt här ibland och många skratt blir det på en dag.

Alexandra hade lite allvarliga snack med mina ben nu på morgonen och jag får hoppas att dom lyssnade lite på henne så dom kan sköta sig idag:)

Gert har vaknat nu och har gått ut till kaninen för att släppa ut henne.
Vi låser in henne varje kväll så att ingen kommer och äter upp henne, man vet ju aldrig med grävlingar och rävar och vad det nu kan finnas som kan vilja ta våran kanin.
Hon får en härlig dag idag och jag kommer att åka ut till henne och prata med henne stup i ett har jag en känsla av, och det blir så bra bara att sitta på altanen och kunna se henne.

Nu medan jag suttit och skrivit så har vädret ändrat sig lite och det ser nästan ut som det ska bli regn, men det är säkert varmt iallafall så man kan vara ute iallfall.

Imorgon är det onsdag och en viktig dag för mig.
Jag ska inte gruva mig i onödan vet jag ju, men det är svårt att låta bli.
Jag brukar inte bli orolig på riktigt förrän jag väl ligger där på operationsbordet, och då är det ju liksom för sent haha, så jag gör väl som vanligt och blir inte orolig förrän imorgon bitti då jag ligger där.
Jag är ganska säker på att det kommer gå bra och efteråt kommer jag säkert att tänka att det där var en baggis:)
Imorgon kommer jag inte att kunna skriva då jag ju är i Falun på sjukhuset, men på torsdag skriver jag och så får jag se hur det gått med allt nytt jag måste vänja mig vid.
Jag har ju inte mycket annat att välja på känner jag så det är bara att gilla läget och göra det bästa av det, så det är det jag ska försöka göra nu.

Jag hoppas förstås att ni får en fin bra dag idag.

Kram kram







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar