måndag 22 juli 2013

Jag vill verkligen tycka om Loka :)

Hej och god morgon!
Igår kom Melina hem efter många härliga dagar i Västervik med Oscar och hans snälla familj.
Hon har haft det jättebra och roligt och skönt för henne att bara få vara hemifrån lite och så förstås vara med Oscar :)
Jag fick ett sånt här fint hjärta av henne då hon kom hem som jag ska sätta upp någonstans förstås, jättefint och snällt.

Idag på morgonen var det Emelie och Alexandra som kom och hjälpte mig och lite krångel är det allt att få i mina fötter i skenorna :)



Men efter lite krångel är fötterna i, och skenorna brukar få vara på ungefär två timmar varje förmiddag.
Det har blivit ganska många rutiner och vanor nu,  och särskilt på morgnarna.
Först duschar jag och sen sitter jag i min fåtölj och käkar lite frukost och dricker kaffe medan jag skriver i min blogg. Efter det då jag skrivit klart så kommer tjejerna tillbaka och tar bort skenorna och jag brukar förflytta mig från fåtöljen till min rullstol så jag kan åka ut lite.
Ganska skönt med rutiner tycker jag,  jag längtar faktiskt till morgnarna och tycker det är skönt att veta hur dagen startar.
På onsdag morgon ska jag vara i Falun på sjukhuset redan klockan åtta så då blir det inte alls som det brukar, men det blir nog bra och jag hoppas verkligen att det kommer bli bra för mig att göra den operationen.


Det var massor av frågor jag skulle svara på i hälsodeklarationen, men jag skrev så gott jag kunde så det blir nog bra.
Jag gruvar mig lite för det jag bestämt mig för att göra, men jag har kommit på att det nog bara är själva slangen som jag kommer tycka är äcklig. Det kommer nog att dröja innan jag ens kan titta på hålet i magen och slangen som kommer ut där.
Usch usch, jag har ju haft dränerings slangar i benen då jag opererat mig och tyckt dom varit äckliga, och nu ska jag ha en slang permanent liksom, en som ska vara kvar.
Jag hoppas jag vänjer mig fort för det blir ju jobbigt att känna den känslan om sig själv hela tiden annars:)

Igår jobbade Gert som en tok med Bellas inhägnad och den är nästan klar, så igår fick hon bo kvar där hon bor, men idag blir det flytt för henne och hon kommer att trivas jättebra hoppas jag.
Nu har hon ju haft en provisorisk inhägnad på våran baksida som vi byggt med pallar och där hon kunnat springa runt lite, så hon har ju haft det bra där med.
Men nu kommer hon att kunna njuta och springa och skutta runt som hon vill.

Bella är ju inte särskilt flyktbenägen, men det är säkrast att vi bygger ordentligt så hon inte försvinner :)


Vi har bara använt virke som vi hade i Smedjebacken till hennes bur då,  och så fick vi Elenors gamla stolpar som hon hade till sina kaniner förut, eftersom vi gör större nu. Det enda vi behövt köpa är ett nytt nät.
Bra att man kan återanvända lite brädor och det man har, och det är finare med gamla slitna brädor än nya tycker jag.
Grannarna stannade igår och undrade om dom kunde komma hit och få ägg sedan?, haha dom trodde vi byggde en hönsgård :) Men det är ju bara våran söta kanin som ska få det stort och fint.

Vi var en sväng upp till lyviksberget igår för att köpa lite grejer att spika fast nätet med och gick då in på Coop för att se om det fanns några rosa bananer åt mig som jag varit sugen på ett tag.

Mina favoriter :)

På Konsum på Ludvika gård har bananerna varit slut ett bra tag nu, så jag hade tur att det fanns uppe på berget. Bananerna var högst upp vid smågodiset så det var tur Gert var med och kunde hjälpa mig att plocka i, en stor påse blev det, mums säger jag.
Vi köpte lite drickor också och Gert köpte loka, jag verkligen önskar och skulle tycka om loka.
Det ser så himla gott ut, och flaskorna är fina och man blir så sugen. Jag har provar flera gånger förr om åren ,men kan inte tycka om, så nu har jag bestämt mig för att om jag smakar lite varje dag, då menar jag smutta lite, så kanske jag till slut gillar det. Jag hoppas verkligen det faktiskt.



Jag fyllde den lilla flaskan med vanligt vatten jag förstås, men en vacker dag kanske jag gillar dom med riktig loka i.
Jag tycker det smakar som treo typ, alltså inte smaken treo utan konsistensen liksom, ja fy jag tycker verkligen inte om den alls, men som sagt, träning kanske hjälper och vill man någonting väldigt gärna så kan man nog lära sig.



Jag tog några kort på mina älskade tjejer när vi var på altanen, dom börjar nog tröttna snart på allvar då deras mamma tar kort hela tiden haha :)
Idag ska jag ut på promenad med Alexandra och Emelie och det blir skoj, men det verkar inte vara supervarmt ute så det får bli en tröja tror jag.

Johanna som brukar vara här och hjälpa mig ska på Rihanna ikväll i Stockholm som är hennes favorit, så jag ska tänka på henne lite extra och hoppas att dom kör försiktigt.
Härligt för henne att få åka och se sin idol, super härligt verkligen och jag är så glad för hennes skull.

Nu har Gert vaknat så jag ska vara lite social med honom, nu har han inte världens bästa morgonhumör så han tycker nog det är bra att jag sitter och skriver och är tyst haha:)

Jag har alltid varit den som direkt jag vaknat sitter och planerar hela dagen och ibland hela livet haha, och det är nog inte så lätt då när man är nyvaken och trött :)
Tur man får vara som man är iallfall och kanske är det tur för Gert nu för tiden då att jag nästan alltid sitter och skriver på morgonen så han får piggna till lite innan jag sätter igång:)
Ha en skön härlig dag idag alla!

kram kram

2 kommentarer:

  1. Nä försök inte lära dig att dricka Loka. Vanligt kranvatten är ju både godare, billigare och mer miljövänligt. Så fortsätt med det. ;) Jag är heller inte förtjust i bubbelvatten utan föredrar kranvatten i alla lägen.

    Jag hoppas operationen på onsdag går bra och att du vänjer dig snabbt med slangen och att du äntligen får känna lite mer frihet genom att slippa tänka på toabesök.

    Kram kram
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Du har helt rätt Anette men jag skulle ändå verkligen vilja tycka det är gott då ju flaskorna ser så goda ut :)Jag fortsätter med vanligt vatten men någon liten klunk då och då gör kanske att jag i nödfall kan dricka det om jag är törstig och det bara skulle finnas det haha :)

    Jag hoppas också att det ska bli att fungera bra med slangen, och tack snälla för att du också hoppas det, det kan behövas känner jag.
    Imorgon är det dags och det känns lite nervöst, men det blir säkert bra tror jag och jag får mer frihet och vi kan åka vart vill utan att jag ska behöva vara rädd för att kissa på mig :) kram kram till dig från mig <3

    SvaraRadera