torsdag 26 september 2013

Det är inte bra att lägga locket på!

Det gäller att klä sig ordentligt nu :)
Hej hej!
Igår skrev jag om en massa saker som jag tycker är jobbiga, och självklart är det inte bara på grund av lampor och sånt som gör mig arg och irriterad.
Det har ju varit väldigt mycket under åren som gjort att jag är där jag är,  och väldigt lite har vi kunnat prata om för att reda ut.
Det är liksom bäst att lägga locket på och vara tyst så går det över, enligt min mamma.
Jag håller förstås inte med,  och det är när man alrdig pratat klart på riktigt som man samlar på sig så mycket så det till slut svämmar över och man får nog.
Det är alltid bäst att ta saker direkt så det liksom är klart sen, men i vårat fall ska ingenting tas upp till ytan och pratas eller diskuteras om, utan man ska låsa in det,  så blir det bäst.

Tur att jag vet och förstår vad som är bäst för mig iallafall så jag kan lära dom mina hur det är bäst och enklast, att prata igenom vad det än är förstås.
Jag har tränat med Gert i över åtta år och han har inte haft något att välja på, lika som mina döttrar som fått träna ännu längre:) Superviktigt verkligen!

Alla saker som hänt under åren förut är inget jag ska skriva om här, för då känner jag att jag går över gränsen, men det jag skrivit tycker jag och hör att det är många som känner igen sig i,  och många som har det liknande.
Det jag vill med att berätta både bra och dåliga saker är ju att ni ska förstå att jag bara är vilken människa som helst och att jag faktiskt inte är glad och nöjd och lycklig med allt.

Men jag är nöjd och glad och lycklig för väldigt många saker faktiskt och vill för allt i världen inte ändra på det, men som sagt så är jag inte det över allt i mitt liv.
Det kan ju bli så att ni tror att jag är någon supermänniska som ser positivt på det mesta, och ja det gör jag faktiskt, men jag kan bli så arg och ledsen och besviken över saker också.
Lika som då jag blir glad över vissa saker så blir jag arg över andra.
Ja det jag vill ha sagt är att jag är en helt vanlig Nina som fått lov att bli stark i mig själv av allt jobbigt jag gått och går igenom, men jag njuter av att jag lever och för dom mina närmsta som jag älskar mer än allt annat i världen.


Igår var jag till Elgiganten för att köpa ett minneskort till kameran som krånglat och inte velat fungera. Efter det for jag till stan för att min frissa skulle passa på att dra några strån innan hon ska åka på semester i flera veckor.
Det gjorde som vanligt ont, men mindre och kortare tid tog det så det gick lättare att stå ut :)
När hon kommer hem igen så kommer jag att vara alldeles luden haha så då kanske det måste till lite bedövningssalva Emla hmm.. får se hur det blir med den saken :)

Varma vantar behövs :)

Det var kallt och ruggigt igår och jag hade både vantar och mössa på mig, men det var härligt verkligen!

Jag verkligen älskar luften och det gör inget om det blåser lite kallt då man klätt sig ordentligt.
Kruxet nu för tiden för mig är att jag inte känner mina ben, vilket ju gör att jag inte känner om dom fryser, så det får bli en filt i knäet så jag vet att dom har det bra där under.

Mina fina vantar jag köpte på loppis kommer bra till pass :)

Jag gillar att vara ute och åka och skönt att kameran blev fixad bara genom ett nytt minneskort, super skönt att jag inte behövde köpa en ny kamera.
Jag är lite så eller kanske mycket, att jag gärna vill slippa köpa vare sig mobil, kamera eller andra prylar som jag lärt mig.
Jag gillar inte alls att sitta med en instruktionsbok då jag ska göra något utan jag vill liksom bara trycka på knappen som vanligt och det bara fungerar.
Det är lika med alla maskiner, jag tycker dom bara ska fungera och fungera.
Antagligen är en av anledningarna att jag inte kan laga eller fixa sånt själv och det gör det ju lite krångligt, så byta maskiner bara för att det kommit en ny tex det går bort.
Tur att Gert är lite lika mig där, vi behöver inte några dyra elektriska prylar, utan vi kör på så som det alltid varit liksom.
Skönt, jag skulle inte stå ut med sladdar och högtalare överallt till tv:n tex, vi har fullt sjå med kablar till min rullstol och lyft och sånt som behövs med allt det haha :)

Igår då jag kom hem från stan var Oscar och Melina hemma, hennes moped ville inte starta och fungera så Oscar fixade det lite lätt verkade det som :)  Vilken tur han är så snäll och händig hennes och våran Oscar.

Fina Oscar och Melina <3

Imorse kom en kille som varit här hos mig hela dagen för att installera så att dörren går att öppna och stänga med hjälp av en knapp tryckning för mig.
Det kommer att vara kanonbra för då blir det lättare för mig att öppna och dörren stängs automatiskt. Härligt verkligen.
Han som är här och installerar är jättegullig och rolig och man kan skämta om det mesta och han gör som jag säger haha :)
Han hade aldrig varit med om att själva lådan skulle sitta mitt på väggen enligt mig haha, han brukar alltid sätta den precis bredvid dörrkarmen, men idag fick han lära sig något nytt!
Jag vill ju att det ska vara så fint det går och jag har ju min smak som inte går att ändra på.
Mina ögon och min kropp vet ganska säkert ganska snabbt hur jag vill ha det, och det är skönt för då behöver jag inte vara obeslutsam alls.
Det är som en port telefon jag har nu och dom ska fixa nya nycklar till oss alla och hemtjänsten då det behövdes ett nytt lås och cylinder här hos oss.
Det blir bra till slut och jag kommer att kunna fråga vem är det då det ringer på dörren:)
Och om det är en försäljare säger jag vänligt men bestämt att tack men nej tack:)
Kanon kommer det att bli och jag kommer att kunna känna mig mer självständig då jag kan välja själv att öppna.

Idag ska jag på stan en sväng och möta upp Marielle och sen Melina då hon slutar skolan.
Hon tog sin moped imorse för första gången till skolan och gissa om hon var glad och stolt.
Och jag som låg kvar i sängen var så glad för hennes skull.
Vi ska fixa en till nyckel till mopeden och Marielle en till nyckel till hennes bil, eller kanske två haha :)
Hon ska ju åka till sälen och jobba i år igen så det kan vara bra att ha reservnycklar ifall något går på tok.


Hemtjänsten har varit här på morgonen och sen en sväng till så idag har jag en Sandra frisyr.
Kan hända att jag måste dra på mig mössan idag igen för det ser ut att blåsa mycket och jag får så lätt ont i öronen, men jag är fin under mössan iallfall och det är ju viktigast.

Fina bästa Maria <3
Igår eftermiddag var Maria här och hälsade på lite och hon passade på att massera mig lite, och jag vet faktiskt inte hur jag ska kunna tacka henne för allt hon gör och för att hon är hon.
Hon är verkligen världsbäst och så snäll och omtänksam så det är inte klokt vilken tur jag har som får ha henne som vän och ja jag vet då inte hur jag ska förklara.
Lycklig är jag och glad förstås för att hon finns i mitt liv och för att hon är hon.
Kram till dig Maria om du läser det jag skriver idag:)

Nu ska jag rätta och lägga in någon bild, igår blev det inga bilder alls då jag inte hann med det.
Det tog sån tid då orden bara strömmade ur mig så jag hann helt enkelt inte få till det som jag tänkt.

Jag hoppas alla får en fin dag idag och att solen skiner lite på er som jag tror att den kommer göra på mig.

Kram kram från mig till dig <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar